Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal kjøpe benk, men spørsmålet er om man kjøper benk(stativ), stang og vekter sammen(+ flere vekter utenom), eller om man bør kjøpe benk(og stativ), vekter og stang hver for seg. Hva er billigst?

Hva som er billigst variere sikkert. Sjekk opp litt.

 

Og når jeg får penger til proteiner/karbo og evt kreatin, hva kjøper jeg, hvor kjøper jeg og hvor mye må jeg regne med å legge ut?

Kommer helt an på hvor mye du trenger og hvor godt dagens kosthold er. Det viktigste er å få i karbohydrater og proteiner rett etter trening. En 3 kilos dunk med pulver for du vell fra 500kr og oppover. En karbo dunk får du fra 150 kr.

 

Enda ett: Bør rygg og bicep skilles? altså at man ikke tar bicep og ryggøvelser samme dag.

8407506[/snapback]

Nei. Når du trener rygg aktiveres biceps mye. Så det er fint å trene biceps samme dagen. Dette blir litt på samme måte som at det er fint å legge inn triceps dagen du trener bryst.

Lenke til kommentar

Jeg testet ut Gerilja-kardio trening i dag. Det var sykt tungt, men fikk en herlig følelse etterpå. :D

 

Men, hvordan er det med mat-inntak etter treningen? Må du få i deg sukker umiddelbart etterpå, eller kan jeg vente cirka ett kvarter og så spise frokost?

Lenke til kommentar

29843172gj0.jpg

 

Nei, det er ikke en smiley.

Områdene jeg trenger og trene er markert med rød sirkel

Områdene er:

Min store u-faste rumpe og mine ufaste øvre-bakdel av lårene.

Midjen, på siden.

Kanskje tilgomed ryggen

 

Så, hvordan kan jeg trene disse områdene?

Vi snakker ikke om og bli muskuløs, helst bare slankere.

Noen som har noen tips?

Quote dette er dere snill, så jeg lettere finner fram til svarene :yes:

 

Tusen takk for alle svar

 

Det som er så stygt er at lårene mine er supermuskuløse, men ikke øvre-bakdel...

Leggene er også steinharde, derfor ser det nesten latterlig ut at det er så slapt der.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig sunnest av vanlig smågodt og Coco Loco Tropemix?

 

Coco Loco:

 

Pr. 100g: 503kcal, 1,7g protein, 59,1g karbohydrater, 29g fett.

 

Ingredienser: Kokos, rosiner, papaya, mango, sukker, druesukker, gelatin, salt, vegetablisk olje, konserveringsmiddel (E220).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg lurer på om det faktisk kan være mindre kalorier i smågodt, men det spørs vel hva slags type smågodt det er snakk om. Gelegodteri, skum og liknende har mindre kalorier pr 100 gram, det er jeg sikker på, men har til gjengjeld null i næringsverdi ellers. I den andre miksen er det vel strengt tatt litt næringsstoffer fra frukten og liknende. Men kokosfett stiller vel heller ikke i kategorien "sunt fett" om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvilken betydning har det for treningen om man tar knebøy uten sånn nakkebeskytter?

8437581[/snapback]

 

Det kommer litt an på hvor mye kg man har på stangen, men jeg vil anta at det vi løfter med ikke har spesielt innvirkning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...