Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476
O'hoi

Spm; Hvordan kan jeg trene øvre bakside av låret mitt, + evt rumpe?  :blush:

Mine problemområder

8405754[/snapback]

Dype knebøy tar iallefall godt på rumpa mi. Kjørte ettbeins knebøy på sånn gymbenk i gymmen i dag, synes det tok greit rett under rompa.

 

Hadde i tillegg hadde vi tauklatring, artig å kaste seg oppover med et tau i hver arm mens resten av klassen måtte ta beina til hjelp :D Ifølge en kompis sto gymlæreren nesten å klappa da jeg klatra, trekker meg vel opp fra 4'ern jeg fikk før jul grunnet alt ballspillet osv. :innocent:

Lenke til kommentar

Okei, nå er jeg litt forvirret og trenger oppklarning.

 

Jeg har lyst å kjøre 1-2måneder med fettaptrening, men vil ikke miste _all_ muskelmasse samtidig. Jeg har ikke råd til protein/karbohydrat i bøtter og spann for tiden, så det må jeg nok glemme.

 

Men hvordan blir det med kaloriunderskudd da? Om jeg kjører kaloriunderskudd for å miste litt mer fett så vil jeg ikke nøvendigvis få i meg all protein og karbohydrat som jeg trenger for å holde på musklene beste mulig?

 

Kort og godt oppsumert er spørsmålet mitt:

 

Hvordan miste fett samtidig som jeg mister minst mulig muskler uten å ta tilskudd?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Spørsmålet er hva ett bra kosthold er. Ja, jeg vet hva jeg skal spise, jeg spør om mengder. For eksempel Hvor mange prosent av kostholdet bør være karbo, hvor mye bør være protein, og hvor mange kalorier bør jeg få i meg når jeg har deff(kalles det deff?)

8407391[/snapback]

 

Det kommer helt an på, men 55 % karbo, 15 % protein og 30 % fett (ikke overstig dette, gjerne litt under og mer på protein) er en grei veileder. Så har jo kildene en del å si.

Lenke til kommentar

Kalori dagsforbruk aner jeg ikke hovr ligger, fordi jeg ikke spiser rutinert enda, foruten kvelds og frokost som alltid er til samme tid og nesten alltid det samme.

 

Jeg har nesten klart å kvitte meg med det søte, og brus har jeg kvittet meg med.

 

 

Fyrer til med noen spørsmål til, forhåpentligvis i riktig kategori, om ikke får en eller annen si ifra så skal jeg selvfølgelig prøve å få den flyttet.

 

Jeg skal kjøpe benk, men spørsmålet er om man kjøper benk(stativ), stang og vekter sammen(+ flere vekter utenom), eller om man bør kjøpe benk(og stativ), vekter og stang hver for seg. Hva er billigst?

 

Og når jeg får penger til proteiner/karbo og evt kreatin, hva kjøper jeg, hvor kjøper jeg og hvor mye må jeg regne med å legge ut?

 

Enda ett: Bør rygg og bicep skilles? altså at man ikke tar bicep og ryggøvelser samme dag.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvor finner du de tallene anbefalt wh1te? Kunne man kommet med noen kilder som argumenterer for/mot de forskjellige fordelingene av energi-kildene? Jeg har kun hva jeg har hørt fra andre å basere meg på, ingen kilder, så de tallene jeg kom med ovenfor er litt "så som så".

8407502[/snapback]

 

Jeg spurte like greit kostholdseksperten som sitter like ved siden av meg.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Er litt forvirret ang strake markløft

http://www.tn.no/guide.aspx?id=85 Her står det at man skal ha lett bøy i knærne

http://www.coopersguns.com/videos/exercise...f-leg-deadlift/ her står det at man skal ha strake bein

 

Noen ideer?

8407689[/snapback]

Tror ikke det er helt bra for kneleddet å ha beina helt strake, det fører til et stort press en vei jeg ikke tror det er særlig naturlig får kneet og få belastning. Skal vel heller ikke store bøyen til for å unngå dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...