War Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Gleder meg vanvittig til mandag - skal kaste det gamle opplegget å begynne med RYP. Gruer meg til siste uken, blir mye pressing da. Blir å hive i meg en del vitaminer, mineraler, protein og kreatin sammen med et kompleks kosthold, for å forsøke å holde den stigende kurven RYP krever. Håper du har gått gjennom 7-9dagr strategisk nedtrening Strategisk nedtrening Vi vet at vi må følge en belastningsprogresjon for at muskelen skal fortsette å vokse. Her møter vi på et problem ganske raskt, for det er jo en grense for hvor sterk vi kan bli eller hvor mye vekt vi kan ha på stanga. Det er her utviklerne av andre metoder ikke forstår hvorfor muskelen slutter å vokse, og derfor ikke har noen effektive måter å fikse problemet på. "Mer intensitet" er mottoet, og de prøver å "forvirre" muskelen til å vokse, eller forteller deg at du skal trene "hardere" ved å redusere hvileperiodene mellom hvert sett, ta flere sett, eller få hjelp av treningskameraten til å presse deg maksimalt. Vi vet at det er det seige bindevevet som må brytes ned for at muskelen kan vokse av de lette vektene igjen. Det virker som en umulig oppgave, men det er egentlig ganske enkelt - hvile. Fordi bindevevet vil brytes ned raskere enn muskelvevet du har slitt og strevd for å bygge opp, tar du en periode med treningsfri som ikke er for lang, men heller ikke for kort. I Release YOUR Potential har vi valgt 9 dager, fordi du da kan ta siste tunge trening på en fredag, og starte på den neste runden med lette vekter på en mandag. Du har nå "nullstilt" musklene. De vil ikke huske at de har løftet tunge vekter før, og du er tilbake der du startet - bortsett fra at du nå har større muskler. Når du nå "gjenbruker" de lette vektene, vil muskelen fortsette å vokse! Du vil altså kunne bygge videre på de musklene du allerede har bygd, selv om du bruker lettere vekter enn du maksimalt er i stand til å løfte. Endret 2. februar 2005 av War Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Gleder meg vanvittig til mandag - skal kaste det gamle opplegget å begynne med RYP. Gruer meg til siste uken, blir mye pressing da. Blir å hive i meg en del vitaminer, mineraler, protein og kreatin sammen med et kompleks kosthold, for å forsøke å holde den stigende kurven RYP krever. Håper du har gått gjennom 7-9dagr strategisk nedtrening Det har jeg mer eller mindre gjort, ja. Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Treneren min i FreeFighting, jon olav einemo, 5*verdensmester i brasiliansk jujitsu, han har også gått 124 freefightkamper, kun tapt 3 stk, det er imponerende. Han har også fått tilbud 4 år på rad om å bli med i UFC og The Pride. En kar på 198 cm og 100 kilo, han er farlig god til å sloss. Er jo pokker meg umulig å få han ned Husker sist trening, var "kongen på hauen" når vi hadde bryting, vinnern sto lissom, han sto jo hele tia Han pakka meg bare pent sammen og la meg i hjørnet.. Men pokker så flink han er til å lære bort. Og når vi har styrketrening med han, må bare få sagt at det er bedre trening en å løfte vekter. Sprellende menneskekropper er litt anderledes en døde vekter Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 I morgen får jeg treningshanskene mine i posten. Det skal bli digg å ikke få så vondt i håndflatene lenger! Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 I morgen får jeg treningshanskene mine i posten. Det skal bli digg å ikke få så vondt i håndflatene lenger! er digg å bruke hansker, hater når huden mellom håndflata og fingrene klemmes, det gjør vondt men hva er det de sier, no pain - no gain smerte er bare en illusjon Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Pain is temporary, glory is forever! Eller som Tommi Thorvildsen sier på iform.no: "Pain is tempory, pride is forever!" http://php.iform.no/pub/art.php?id=196 EDIT: Forresten, en kammerat av meg driver å hiver i seg proteinpulver (en jeg trener med), men pulveret gikk ut på dato/best før november 2004. Hva har dette å si? Jeg har sagt at det sikkert ikke kan være så veldig bra.. Endret 3. februar 2005 av Kenny000 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hansker er for pingler. Huden herdes jo! Lenke til kommentar
uberhunter Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hvordan trene for å få større brystmuskler? Vet at vanlige armhevninger med spredte armer funker, men andre metoder? Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hvordan trene for å få større brystmuskler? Vet at vanlige armhevninger med spredte armer funker, men andre metoder? Jeg har kort erfaring, men du finner en del forskjellige øvelser her. Lenke til kommentar
uberhunter Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hvordan trene for å få større brystmuskler? Vet at vanlige armhevninger med spredte armer funker, men andre metoder? Jeg har kort erfaring, men du finner en del forskjellige øvelser her. Takker Lenke til kommentar
War Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Hvordan trene for å få større brystmuskler? Vet at vanlige armhevninger med spredte armer funker, men andre metoder? Du må ha en økende belastning ellers har ikke muskelen noe behov for å vokse. "" Kenny000 holdbarheten på protein er angitt som 18 måneder. Er du i tvil, lukt og smak på det - det surner på samme måte som melk gjør når det går ut på dato. Endret 3. februar 2005 av War Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Noen som vet hva dropp sett er for noe ? Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hansker er for pingler. Huden herdes jo! Tåpelig argument synes jeg. Når den saken jeg holder i når jeg trener nedtrekk er laget av ruglet metall og vektene er ganske tunge etterhvert synes jeg ikke det er pinglete å bruke hansker. Det er jo bare teit når man ikke klarer å løfte mer pga det gjør vondt i håndflaten og ikke fordi man ikke klarer å løfte tyngre. Har du prøvd å trene med hansker selv? Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Noen som vet hva dropp sett er for noe ? Si du trener sittende bicepscurl. 15 kilo i hver hånd, du tar 10 reps. så skifter du fort til 12, og tar 8 reps, så skifter du til 10 og tar 6. Pyramide er litt motsatt, lett-tyngre-tyngre osv, du tar tegninga ? Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hansker er for pingler. Huden herdes jo! Tåpelig argument synes jeg. Når den saken jeg holder i når jeg trener nedtrekk er laget av ruglet metall og vektene er ganske tunge etterhvert synes jeg ikke det er pinglete å bruke hansker. Det er jo bare teit når man ikke klarer å løfte mer pga det gjør vondt i håndflaten og ikke fordi man ikke klarer å løfte tyngre. Har du prøvd å trene med hansker selv? Jeg syntes det virker som om han "traff spikeren på hodet" jeg. Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hansker er for pingler. Huden herdes jo! Prøv å ta tunge løft i markløft, stanga er ruglete, du holder hardt for ikke å gleppe stanga, har du ikke hansker da så gjør det så vondt at du ikke klarer å fullføre. Noen øvelser må du nesten bare ha på deg hansker når du trener tungt! Men du kan jo prøve ut, så ser du selv Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Jeg siterer Arnold jeg. Han som trente med 220 i markløft her om dagen brukte ikke hansker. Er få som gjør det her, føler jeg. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Noen som vet hva dropp sett er for noe ? Si du trener sittende bicepscurl. 15 kilo i hver hånd, du tar 10 reps. så skifter du fort til 12, og tar 8 reps, så skifter du til 10 og tar 6. Pyramide er litt motsatt, lett-tyngre-tyngre osv, du tar tegninga ? Jepp, tror jeg skjønner det. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hansker er for pingler. Huden herdes jo! Tåpelig argument synes jeg. Når den saken jeg holder i når jeg trener nedtrekk er laget av ruglet metall og vektene er ganske tunge etterhvert synes jeg ikke det er pinglete å bruke hansker. Det er jo bare teit når man ikke klarer å løfte mer pga det gjør vondt i håndflaten og ikke fordi man ikke klarer å løfte tyngre. Har du prøvd å trene med hansker selv? Jeg syntes det virker som om han "traff spikeren på hodet" jeg. synes ikke jeg.. jeg er ikke sånn: "se så tøff og macho jeg er fordi jeg trener så jeg får vondt inne i hendene mine. haha se på de pinglene som bruker hansker da!" tåpelig synes jeg.. men det er jo min mening Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Du skal løfte drabelig mye for å ikke kunne løfte mer reps, selv om du er sterk nok, fordi du har vondt inni hendene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå