Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Hvor mye har søvn å si for treningens skyld? Hvor mye trenger man?

 

(Sover selv litt over 6 timer ca. på hverdager og mindre i helgene.)

8395070[/snapback]

Lenke til kommentar
For noen som ikke har mye utstyr, så anbefaler jeg marinejeger.nos program. De Navy SEAL-programmene virket som mye av samme greiene, bare med mindre fokus på løping. Du blir i helt sinnsyk bra form av det, og hvis du ikke har gjort noe sånt før kommer du til å bli sjokkert av fremgangen. Jeg overdriver ikke, det er et veldig bra program.

8399736[/snapback]

 

Det er veldig mye av det samme bare at SEAL programmene kjører litt mer styrke i forhold til MJK programmene som kjører veldig mye utholdenhet og kondis trening. Har ikke prøvd noen av programmene selv desverre, men vurderer å kjøre i gang med et av dem i løpet av sommeren som en liten "prep" til militæret.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Ja, søvn har en del å si. Prøv å sov ca. 8 helst. Du kommer til å merke forskjell i hverdagen også !

8400743[/snapback]

Er fult opplagt, ikke noe trøtt om dagen, eller kvelden for den saks skyld. :hmm:

 

Men får vel prøve å legge meg litt tidligere. Problemet er at jeg blir liggende så lenge å lese.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Ja, søvn har en del å si. Prøv å sov ca. 8 helst. Du kommer til å merke forskjell i hverdagen også !

8400743[/snapback]

Er fult opplagt, ikke noe trøtt om dagen, eller kvelden for den saks skyld. :hmm:

 

Men får vel prøve å legge meg litt tidligere. Problemet er at jeg blir liggende så lenge å lese.

8400863[/snapback]

Vel for at testosteron nivået i kroppen skal være på topp trenger man som regel 8 timer eller mer søvn :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Okei. Noen flere grunner til å sove lengre? Restitusjon og gjennoppbygning av muskler osv? :p

 

 

(Skulle til å gratulerer for innlegg 2k, men blir vel 1999 det der )

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Ja, søvn har en del å si. Prøv å sov ca. 8 helst. Du kommer til å merke forskjell i hverdagen også !

8400743[/snapback]

Er fult opplagt, ikke noe trøtt om dagen, eller kvelden for den saks skyld. :hmm:

 

Men får vel prøve å legge meg litt tidligere. Problemet er at jeg blir liggende så lenge å lese.

8400863[/snapback]

Vel for at testosteron nivået i kroppen skal være på topp trenger man som regel 8 timer eller mer søvn :)

8400924[/snapback]

Sover du mer en dette igjen, vil du ha meget høye kortisol nivåer.

Lenke til kommentar
Men hvordan får dere (ihvertfall enkelte her) 60kg på et belte? Det utstyret som er der hvor jeg trener er ikke av en såpass lengde at man kan maks ha 1x20 og 1x10kg på. Den er for kort rett og slett. Ikke det at jeg er på 30kg uansett enda, men når den tiden kommer.

8399371[/snapback]

 

Re-quoter meg selv fordi jeg lurer på dette.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Men hvordan får dere (ihvertfall enkelte her) 60kg på et belte? Det utstyret som er der hvor jeg trener er ikke av en såpass lengde at man kan maks ha 1x20 og 1x10kg på. Den er for kort rett og slett. Ikke det at jeg er på 30kg uansett enda, men når den tiden kommer.

8399371[/snapback]

 

Re-quoter meg selv fordi jeg lurer på dette.

8401781[/snapback]

60kg hantel?

Lenke til kommentar

Kengdal: Å få 60kg inn på selve beltet man bruker når man tar dips + vekt utenom.

 

Vel Snobjørn, hvis du liker å se på kvinner når du hviler under settene, så er det mulighet for det.

 

Ellers har de nok 100% sikkert mer utstyr, belter til utlån med mere.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...