Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Om du har tenkt å studere medisin i Norge, ved NTNU har jo de eget senter. Er det no særlig bra?..

8395097[/snapback]

Det er vel ganske gjennomsnittlig. Vi har hvertfall dips-belte (:p), men hantlene stopper på 40kg. Litt mye folk noen ganger, men ellers greit sånn sett. NTNUI er jo mer enn bare treningssenteret da, og du har et spekter av idretter åpent for deg om du melder deg inn (500kr / år).

 

Jeg klarer meg fint der, men vet ikke om de mest kravstore trives så godt der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
rund mage er inn.

8394789[/snapback]

 

Godt utstyr skal stå under tak

8394828[/snapback]

 

Hehe, stemmer det. Men jeg er desverre på god gang til å få vekk "taket" mitt nå :p Startet med deff på torsdag. Poster sikkert før/etter bilder når jeg starter å få noe resultat ut av deffen. Men det kan nok ta sin tid ;)

 

Hvor mye har søvn å si for treningens skyld? Hvor mye trenger man?

 

(Sover selv litt over 6 timer ca. på hverdager og mindre i helgene.)

Tror 7 timer er det som oftest blir anbefalt. Jeg sover iallefall ca 7 timer i ukedagene og opp mot 10-12timer i helgene.

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar
Sjekket næringsinnholdet på spagetti her om dagen, og fant ut at det var 16% proteiner i det. Er spagetti greit å spise når man trener? Er jo mye karbohydrater også i det, men er det for mye?

8398346[/snapback]

Som middag og måltid på dagen er det det helt kurant, spesielt med kylling eller tunfisk.

Lenke til kommentar
Er snart på maks vekt i kabel der hvor jeg tar Pushdown

 

Hva er maks vekt på den der du trener?

 

Prøvde dips m/vekt og klarte faktisk 2x10 med 20kg rimelig lett. (15kg forrige gang) Tror jeg holder meg der en stund, kjente det litt i skuldre.

 

Men hvordan får dere (ihvertfall enkelte her) 60kg på et belte? Det utstyret som er der hvor jeg trener er ikke av en såpass lengde at man kan maks ha 1x20 og 1x10kg på. Den er for kort rett og slett. Ikke det at jeg er på 30kg uansett enda, men når den tiden kommer.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Noen som har noen gode tips til trening av biceps og mage? (har ikke tilgang på senter enda :( )

8384426[/snapback]

Anyone?

8399137[/snapback]

situps, pushups?

 

Har du noe form for treningsutstyr?

8399159[/snapback]

Har trenings sykkel , vekter og ro apperat

8399531[/snapback]

 

Du kan jo sjekke ut SEAL programmene du også som jeg linket til i denne tråden. Greit program for dem som ikke har tilgang på treningssenter :) Men det er nok lurt å vurdere treningssenter etterhvert...

Lenke til kommentar

Hvis det kan være til hjelp, står Vink i FS beskrivet slik:

 

Vink i FS vil si at du står i push-up stilling og tar armene ut til siden; en og en. Så går du rett på en ny rotasjon og kjører til du har det antall serier som du skal i alle øvelser den dagen.

 

Skal du rett og slett bare løfte opp en og en arm imens den andre har kontakt med gulvet? Høres utrolig merkelig og unødvendig ut spør du meg..

Lenke til kommentar

For noen som ikke har mye utstyr, så anbefaler jeg marinejeger.nos program. De Navy SEAL-programmene virket som mye av samme greiene, bare med mindre fokus på løping. Du blir i helt sinnsyk bra form av det, og hvis du ikke har gjort noe sånt før kommer du til å bli sjokkert av fremgangen. Jeg overdriver ikke, det er et veldig bra program.

Lenke til kommentar
Hvis det kan være til hjelp, står Vink i FS beskrivet slik:

 

Vink i FS vil si at du står i push-up stilling og tar armene ut til siden; en og en. Så går du rett på en ny rotasjon og kjører til du har det antall serier som du skal i alle øvelser den dagen.

 

Skal du rett og slett bare løfte opp en og en arm imens den andre har kontakt med gulvet? Høres utrolig merkelig og unødvendig ut spør du meg..

8399725[/snapback]

Det er en stabiliseringsøvelse. Trener statisk styrke i overkroppen. Har trent endel slike øvelser fordi jeg driver med roing og merker godt nytten av dem. En undervurdert gruppe øvelser vil jeg si. Kanskje noen til og med er enige.. hehe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...