Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er Demille ei jente?  :dontgetit:

Ja, og det er ikke noe i veien med det.

 

Jaja, i dag var treningen bra i allfall. Kommer til å være støl som et uvær i morra.

8361719[/snapback]

Jeg ble sjukt sliten i dag. Jogga først litt, så tok jeg mage/rygg og så spin 60. Tror jeg tok litt for mye i, sånn etter ferien. Trente bare en gang i ferien.

Kanskje lurt å ta det rolig sånn rett etter man har hatt en periode med liten trening..

Lenke til kommentar
Kanskje lurt å ta det rolig sånn rett etter man har hatt en periode med liten trening..

8361842[/snapback]

Man er gjerne ikke motivert til å ta ei rolig økt etter ferien, hvertfall var ikke jeg det. Digg med en liten kickstart også, når du går rundt og er støl husker du på å holde kostholdet bra også, noe som gjerne kan skeie litt ut i ferien.
Lenke til kommentar

Trener for tiden følgende brystprogram:

 

Benkpress manualer ( 8 x 3)

Skråbenk manualer ( 8 x 3)

Flies ( 8 x 3)

Brede foroverlente dips ( 8 x 3)

Brystpress maskin ( 8 x 3)

 

Tilsammen 15 set.

 

Vurderer å droppe brystpress i maskin, for og heller ta 4 set på benk, skråbenk og flies. Hva tenker folk om det?

Lenke til kommentar

For mange sett og rar sammensettning IMO: Start med dips (ser du tar dem foroverlent som gjør at øvelsen blir en finn oppvarming både for triceps og bryst) i to sett: Et lett og et tungt. Så går du over til benkpress hvor du kjører 4 sett for så å kjøre 1-2 sett med skrå (om du føler for det... du kan likegjerne heller ta å variere på å kjøre skrå og vanlig benk) - avslutt så med brystpress i maskin. På det tidspunktet bør du ha slitt deg relativt ut og da kan du kjøre litt på med droppsetts (slite deg helt ut for så å halvere vekten og gjenta antallet reps fks). Flies kan du likegodt bare kutte ut spør du meg - egentlig er både brystpress i maskin og flyes relativt "dårlige" øvelser for å aktivisere musklene ordnltig men gode "tyne" øvelser (for å ta ut det siste du har av krefter) og da er det heller bra at du kjører deg helt ut på hvert sett en å kjøre 15 stk.

Lenke til kommentar
Benkpress manualer ( 8 x 3)

Skråbenk manualer ( 8 x 3)

Flies ( 8 x 3)

Brede foroverlente dips ( 8 x 3)

Brystpress maskin ( 8 x 3)

 

Vurderer å droppe brystpress i maskin, for og heller ta 4 set på benk, skråbenk og flies. Hva tenker folk om det?

8362376[/snapback]

Hadde jeg vært deg hadde jeg lagt inn enten (helt)oppreist cable-crossover for å angripe innsiden av brystet eller decline skråbenk (nedoverskrå) for en ny vinkel på det hele som en erstatter for brystpressmaskinen. F.eks. kjøre noe slikt annenhver gang. Et sett eller to ekstra på benk/skråbenk gjør ikke noe, men personlig ser jeg ikke nytten med enda flere sett på flies. Dette spørs jo selvsagt litt på følelsen du har når du tar flies, så noen fasit finnes neppe.
Lenke til kommentar

Har sett veldig få som kjører dips såpass fremoverlent. Kjører selv et par lette sett decline skråbenk en gang i blandt, men er som du sier litt obs på skader. Man føler seg enda litt mer utsatt når man har vektene over seg på den måten :p

 

Her har man forresten en grei øvelse som kan være til variasjon for vanlige flies: link

Bla ned til punkt nr 4 på lista, far-away cable flies.

Lenke til kommentar

Stemmer. Har holdt meg på 60 kg ekstravekt i 2 mnd. Men har kjørt høyere og høyere antall reps. Kjører 18 reps á 4 sett.. MYE jeg vet. Og jeg burde gå opp men jeg tør ikke... Hadde egentlig satt 50 kg som grense og jeg veier ikke 140 kg liksom. Før kjørte jeg dips +triceps/skuldre alene men har lag til benk for å øke belastningen.

Lenke til kommentar

Fælt da så dårlig kondis dagens ungom har!

 

Hadde gymveiledning og satt opp en gymtime for klassen med intervall stafett.

 

Oppvarming: Løpe i sirkel med øvelser 5 min (folk ble jo slitene til og med da).

 

Spurt frem og tilbake med pushups og situps i 3 min (folk holdt på å dø helt).

 

2 stafetter, her var folk her kjempe slitene.

 

Hva skjer med kondisen til folk =/

Lenke til kommentar

Unger sitter på dataen nå, i stedet for å være ut og leke. en time gym i uka hjelper ikke på det. Enten burde det være to halve dager i uka med gym, ellers så kan de liksågodt droppe det. Alle skulker gym uansett når det er så lite. Du får null motivasjon for alt slitet med å ta med gymtøy, skifte, løpe litt i sirker for så og måtte dusje.

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jepp. Spesielt for jenter. Mye av gymfaget opp gjennom skolen var stort sett bare å spille fotball der guttene herjet og fullstendig overså alle jenter, og jentene stort sett ble passive. Vi kunne hatt mye mer vekt på grunntrening og generell styrke, kondisjon etc. i steden for den evige ballspillingen som stort sett aldri aktiviserte hele klassen uansett. Evt. hatt gym der det var rene gutte- og jenteklasser, med samme opplegg men kanskje en større mulighet for at alle faktisk ble holdt aktive gjennom timen. Å stå og vente på en ball som aldri blir kastet til deg, er ikke spesielt effektiv trening :)

 

I tillegg burde gymfaget også gitt en generell innføring i sunt kosthold etc. og hvordan man kunne gjennomføre effektiv egentrening, for å nevne noe. Egentreningsprosjektene på VGS var stort sett basert på å bare spy opp så mye gymteori man bare greide, helt uavhengig om man forsto hva ting innebar eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...