Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Får sjeldent pump, bortsett ifra første gang jeg kjørte 5x10 på smalbenk.

 

Da traff jeg helt perfekt, men ved senere anledninger virket det som om jeg gjorde noe annerledes, da de to gangene (og senere) ikke var sammenlignbare.

8355165[/snapback]

Samle albuene, er vel det eneste rådet jeg kan gi uten og ha sett teknikken din.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
om du bare driver med styrke så forsvinner ikke fettet, men muskler bygger du.

8348776[/snapback]

Kilde plx?

 

en konkret kilde har jeg ikke. Selvfølgelig vil du miste fett over tid, men "punktslanking" sånn sett er nesten umulig, ihvertfall utifra det jeg har lest i denne tråden og en god del andre steder. Johnstonefitness.com for å nevne ett sted. Ja, du kan vel miste fett på den måten, men det vil ta langt lengre tid enn om du driver med kardio.

 

Men for all del, jeg er ingen ekspert så du må gjerne rette på meg om jeg bommer helt.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
om du bare driver med styrke så forsvinner ikke fettet, men muskler bygger du.

8348776[/snapback]

Kilde plx?

 

en konkret kilde har jeg ikke. Selvfølgelig vil du miste fett over tid, men "punktslanking" sånn sett er nesten umulig, ihvertfall utifra det jeg har lest i denne tråden og en god del andre steder. Johnstonefitness.com for å nevne ett sted. Ja, du kan vel miste fett på den måten, men det vil ta langt lengre tid enn om du driver med kardio.

 

Men for all del, jeg er ingen ekspert så du må gjerne rette på meg om jeg bommer helt.

8355834[/snapback]

 

Så for å miste fett effektivt må man rett og slett løpe rævva av seg? Er det det du sier? Er det du mener?

Lenke til kommentar

Kroppen nytter faktisk lagret fett som en energikilde i lange tider etter en hard styrkeøkt, kan se om jeg finner noe dokumentasjon siden :)

 

edit: Dæven så godt det var å komme igang igjen etter påske. Kjenner at bryst og triceps er slitne som fy, gleder meg til ryggøkta som forhåpentligvis er i dag. Før synes jeg det var fælt å være støl, men etter at jeg begynte å trene er det en følelse jeg setter pris på.

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Kroppen nytter faktisk lagret fett som en energikilde i lange tider etter en hard styrkeøkt, kan se om jeg finner noe dokumentasjon siden :)

8356225[/snapback]

 

Helt riktig. Kroppen min, som er vant til kardio, reagerer på styrkeøkter med å bygge muskler og miste fett. Styrketrening kan være en veldig effektiv måte å gå ned i vekt på, spesielt kombinert med en liten kardioperiode etter økter.

Lenke til kommentar
Noen som kan gi meg en forklaring på hva Rack Chins/Pull ups er?

8355774[/snapback]

Sånne som jentene tar på tester i gymmen i stedet for chins.

Noe alà dette.

8355833[/snapback]

 

Takker!

8355865[/snapback]

Det er ikke noe å takke for, siden dette er feil ;)

Dette er rack chins

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

RackChinsillustrasjon2.jpg

Endret av kengdal
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Det er ikke noe å takke for, siden dette er feil ;)

Dette er rack chins

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

RackChinsillustrasjon2.jpg

8356544[/snapback]

Da er det bare å beklage :)

Lenke til kommentar
Ja, det er det jeg sier. Jeg har lært fra denne tråden og andre steder at punktslanking ikke er mulig/mulig til en veldig liten grad og mye mindre effektivt enn å løpe ræven av seg. Om jeg har blitt vranglært er en annen ting, som jeg sa, du kan gjerne rette på det jeg sier om det er feil.

8356096[/snapback]

For å miste fett i det hele tatt må man være i kaloriunderskudd. Hvordan man oppnår kaloriunderskuddet er mindre viktig så lenge det er der.

Lenke til kommentar
Da sier jeg bare my bad. Jeg som har misforstått da. Så om jeg har oppfattet det riktig nå, så er det invididuelt hvilken treningsmetode du mister mest fett på?

8357400[/snapback]

Hvilken treningsmetode man foretrekker er individuelt. Ellers har alle god effekt av både hard styrketrening, intervalltrening og langkjøring. Å belage seg på kun styrketrening er ikke lett, da det finnes ei grense for hvor mye kan kan trene. Men effekten av det må ikke undervurderes.

Anbefaler klart en miks av styrketrening og intervaller eller langkjøring for mannen i gata.

Lenke til kommentar
Da "bør" (jeg legger ikke noe press på deg her :innocent:) over 2300 meter på Cooper-testen være innen rekkevidde som regnes som et veldig godt resultat for jenter i din aldresgruppe :)

Skjønte ikke heelt hva du mente nå :D Men har tatt Cooper-testen to ganger før. Gikk bra det, husker ikke hvor langt jeg kom. Men var igjen med de på slutten.

 

(Er avataren av deg?)

8361579[/snapback]

Er nok ikke det. Men personlige bildet er meg.

Lenke til kommentar
(Er avataren av deg?)

8361579[/snapback]

Avataren hennes er fra et platecover. Real Life-fjeset hennes ser du spammet over hele Recent Picture Posts-tråden.

 

 

 

Herlig med rygg-økt i dag ! For første gang på leeenge kjente jeg at det sved litt i ryggen, og jeg ble skikkelig svimmel (klarte ikke holde øynene åpne) etter noen sett roing mot slutten av økta. Andpusten som en virvelvind. Selv om jeg ikke kjenner så mye, så inbiller jeg meg at ryggen vokser av dette. Var ikke helt i slaget i markløft, dro bare 4 reps på 100 kg, men tror det har noe med påskeferien å gjøre.. Hadde håpet på 8 reps.

 

 

 

Rakkerunge, om du leser dette, hadde du med deg kvinnfølket på trening i dag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...