Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pec dec er helt ok, men egnetlig er hantelpress bedre både for bryst og skulder: Men du må jukse litt for å minimalisere skulderbelastningen. Men uansett: Ta det rolig. La skulderen få maksimalt med hvile og tren deg opp fra bunn igjen...!

Du har tilfeldigvis ikke fått skaden fra skulderpress/arnoldpress (som du har kjørt lavere enn ørehøyde) og/eller dips ("gyngete dips" - mye skulderbelastning)....?

--

Når det gjelder kondisjon/fettforbrenning vil jeg anbefale deg å anskaffe deg en pulsklokke. Avhengig av puls/makspuls-forholdet så vil man som oftest få bedre fettforbrennende effekt i lavere tempo (rask gange/lett jogg/jogg) enn ved rask jogg/løping.

Lenke til kommentar

Høres bra ut. Grunnen til at jeg nevne de to øvelsene er fordi de øvelsene er vanlige kilder til skulderskadet pga. folk har dårlig teknikk som belaster skuldrene overdrevent mye.

 

Skulderskade er uansett hørk: Spis masse sunne fettkilder (godt for muskler og ledd) og, som sagt, tren deg _rolig_ opp (gjerne over en 2-3 ukers periode): Du har hatt en pause og det er ikke nødvendigvis sånn at leddene vil klare å henge med like mye som styrken ;)

Lenke til kommentar

Hvis man tar utgangspunkt i at du bygger 2kg muskelmasse på et år, så blir det 0.04kg per uke. Tar man utgangspunkt i at du bygger 10kg muskelmasse på et år (urealistisk) så blir det 0.2kg per uke. Regn inn litt ekstra fett på magen når du spiser godt, så funker nok 0.3kg per uke ganske fint. Å legge på seg 0.5kg per uke går også greit, men da må du ta av mer foran sommeren.

 

Noen som vet hvor mye Lee Priest går opp og ned i vekt f.eks. fra off-season til on-season?

Lenke til kommentar
Hvis man tar utgangspunkt i at du bygger 2kg muskelmasse på et år, så blir det 0.04kg per uke. Tar man utgangspunkt i at du bygger 10kg muskelmasse på et år (urealistisk) så blir det 0.2kg per uke. Regn inn litt ekstra fett på magen når du spiser godt, så funker nok 0.3kg per uke ganske fint. Å legge på seg 0.5kg per uke går også greit, men da må du ta av mer foran sommeren.

 

Noen som vet hvor mye Lee Priest går opp og ned i vekt f.eks. fra off-season til on-season?

8352902[/snapback]

Jeg tror han har veid 130 offseason. På scenen tror jeg han veier ca 90 kilo?

Lenke til kommentar
Kan godt øke antallet med god samvittighet bare du har litt klaring på Rygg og bryst økta.

8355001[/snapback]

 

Vel usikker på hvilke øvelser jeg bør kjøre på triceps.

 

Biceps tåler kanskje 1 sett til på Hammercurl.

 

Kjører 2x10 Franskpress og 2x10 Pushdowns.

 

Smalbenk treffer jeg dårlig på, det samme gjelder pullovers. (altså at jeg kjenner det skikkelig i triceps)

Lenke til kommentar
Kan godt øke antallet med god samvittighet bare du har litt klaring på Rygg og bryst økta.

8355001[/snapback]

 

Vel usikker på hvilke øvelser jeg bør kjøre på triceps.

 

Biceps tåler kanskje 1 sett til på Hammercurl.

 

Kjører 2x10 Franskpress og 2x10 Pushdowns.

 

Smalbenk treffer jeg dårlig på, det samme gjelder pullovers. (altså at jeg kjenner det skikkelig i triceps)

8355029[/snapback]

Får ikke så ufattelig pump på smalbenk nei, men jeg lover deg den funker. I tillegg er den ikke så slitsom for albuene som fransk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...