Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Beste med noen studioer er alle lydene folk skal lage. Shiiz.

8341797[/snapback]

 

Fixed :cool:

8341810[/snapback]

Det beste av alt er når svake folk lager helt syke lyder. Er en fyr på centrum atletica som lager ville stønnelyder når han trener benkpress - med 5 kg på hver side.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det beste av alt er når svake folk lager helt syke lyder. Er en fyr på centrum atletica som lager ville stønnelyder når han trener benkpress - med 5 kg på hver side.

8346481[/snapback]

Når jeg selv lå på enda lavere vekter enn det jeg gjør nå kom en fyr bort til meg og sa "Du skal hvertfall ha for innsatsen, selv om vektene var lave!" Da hadde jeg laget ganske mange artige grimaser mens jeg prøvde å få stanga opp (det gikk over 6-7 sekunder).

 

Jaja, noen ganger må man få grynte og kanskje til nød brøle litt. Det er bare å begrense seg til de gangene det føles "nødvendig", og ikke gjøre det hver gang det er ei fin dame i studioet eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Jeg kunne på enkelte dager når jeg kjører pullover med hantel blitt rekruttert til et hvilket som helst death metal band. Det er virkelig en god øvelse for å øve seg opp i dyp growling fra magesekken/lungene. Anstrenger meg faktisk for å la være å bråke når jeg tar den øvelsen.

Lenke til kommentar

Skal det mye til for å få sixpack til sommeren? Altså, i løpet av 3 månder ca?

 

Hvor mange dager bør jeg trene mage, og hvor mange serier og reps?

Jeg har også litt flesk som må vekk for at sixpacken skal synes, noen som har tips til hvordan jeg kan få det vekk fort?

 

Jeg trener styrke på treningsstudio 4 dager i uka. 2 dager tunge, 2 dager lette.

 

Trener mage 2 dager i uka altså,

Crunches: 3x20.

Crunches m/vridning: 3x15

Endret av fUzZy^
Lenke til kommentar

Fuzzy: Uansett hvor mange situps og crunches du tar så vil ikke sixpacken være å se. Du må drive med kardio, fettforbrenning samtidig som du trener. Om du bare driver med kardio forsvinner musklene før fettet, om du bare driver med styrke så forsvinner ikke fettet, men muskler bygger du.

 

Du må trene og drive med kardio. (Spinning, sykling, jogging, løping, step-maskiner...alt fungerer). 2 dager med crunches i uken er bra for magen, du kan om ønsket ta tre, men mer enn det vil være mer bry enn til hjelp. Hvor mange dager kardio du vil ta må du nesten finne ut selv, men jeg ville hatt fire dager, og siste dagen kan du ha styrke/fri/kardio.. alt etter hva du føler for. Men husk å ikke tren de samme musklene to dager på rad, musklene trenger rundt 48timer for å bygge seg opp igjen.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
Okey. Hvor ofte bør jeg trene cardio og hvor mye?

 

2 dager, 1time. Holder det? Å sykle tungt (fort, bakker, i skog osv) er det bra trening? Er det bedre å jogge?

8348807[/snapback]

Eh.. Jeg trener 3ganger i uka en time på sykkel..

Men spørs hvor mye "flesk" du har. Sikkert greit med 2 ganger i uka på en time.. Sykling funker fett vil jeg tro. Kan bare snakke av egen erfaring, og for meg funker sykling mye bedre enn jogging. Selvom jeg kombinerer begge da.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvorfor du har tenkt til å begyne med det.

8349177[/snapback]

 

For å bygge og opprettholde muskelmassen. Har hørt det anbefales å ta eksta protein for nettop dette når man driver med styrketrening.

 

EDIT: Det jeg lurte på er om det er noe negativt ved å ta ekstra protein? Noen form for bivirkinger eller noe sånt?

Endret av fUzZy^
Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvorfor du har tenkt til å begyne med det.

8349177[/snapback]

 

For å bygge og opprettholde muskelmassen. Har hørt det anbefales å ta eksta protein for nettop dette når man driver med styrketrening.

 

EDIT: Det jeg lurte på er om det er noe negativt ved å ta ekstra protein? Noen form for bivirkinger eller noe sånt?

8350177[/snapback]

Proteinet er naturlig og har ingen bivirkninger, men overdreven bruk over lengre tid kan slite på nyrene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...