Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg fatter ikke dette med bli støl, jeg ble dette ofte før når jeg var 10 år og var ute på ski en hel dag. Nå derimot så blir jeg ikke støl what so ever, merkelig egentlig i og med at jeg tar meg ut rimelig bra på trening :)

8311940[/snapback]

Trener du da knebøy til du nesten ikke klarer å gå?

Lenke til kommentar
Jeg fatter ikke dette med bli støl, jeg ble dette ofte før når jeg var 10 år og var ute på ski en hel dag. Nå derimot så blir jeg ikke støl what so ever, merkelig egentlig i og med at jeg tar meg ut rimelig bra på trening :)

8311940[/snapback]

Trener du da knebøy til du nesten ikke klarer å gå?

8312510[/snapback]

Jess.

Lenke til kommentar
Arg, jeg blir gal av meg selv for tiden! Har ingen selvdisiplin, går bare rundt og dasser og legger på meg, det er skikkelig deprimerende. Jeg trenger motivasjon, jeg skjønner ikke hvor den ble av.

8314448[/snapback]

 

Få deg en treningspartner! Hadde ikke jeg hatt en som masa på meg, hadde jeg aldri kommet meg på trening. :love:

Lenke til kommentar

Hva skjer egentlig med musklene til en gammel bodybuilder etter han legger opp, f.eks med Arnold sine muskler? Hva blir de til, eller hvor blir de av..?

 

Enda et spørsmål: Hva skjer med det proteinet som ikke blir brukt til muskelbyggning, eller tatt opp av kroppen? Er det noen vits i å spise så mye proteiner som mulig hvis ikke alt blir brukt til muskelbyggning? Mener å ha lest at "rest"proteiner blir tatt med i avføringen, men en kompis av meg mener det blir til fett..?

Lenke til kommentar
Hva skjer egentlig med musklene til en gammel bodybuilder etter han legger opp, f.eks med Arnold sine muskler? Hva blir de til, eller hvor blir de av..?

8322919[/snapback]

Å opprettholde mye muskelmasse krever mye energi. Kroppen vill egentlig bruke minsmulig energi. Så når du slutter og trene ser ikke kroppen noen grunn til å opprettholde slik muskelmasse. Så da bruker den sakte men sikkert muskelmassen til energi.

 

 

Enda et spørsmål: Hva skjer med det proteinet som ikke blir brukt til muskelbyggning, eller tatt opp av kroppen? Er det noen vits i å spise så mye proteiner som mulig hvis ikke alt blir brukt til muskelbyggning? Mener å ha lest at "rest"proteiner blir tatt med i avføringen, men en kompis av meg mener det blir til fett..?

8322919[/snapback]

 

Blir man feit av protein? 
Protein kan omdannes til fett i kroppen, men bare halvparten av aminosyrene, og det er en meget energikrevende prosess. Derfor skjer det normalt ikke. Det skjer nesten bare dersom du provoserer kroppen gjennom å spise masse protein, og bare litt fett. Et relativt høyt proteininntak er derimot forbundet med god form, ettersom proteinet krever mye energi når det omsettes. Dessuten er protein det mest mettende næringsemnet, om man tar hensyn til energiinnholdet. Det gjør at du holder deg mett lenger, og ikke får trang til å småspise fast food eller godteri. Nye studier tyder dessuten på at protein kan stimulere fettforbrenningen, da det øker utskillelsen av et hormon som heter glukagon. 

Dette hormonet hjelper fettcellene til å frigjøre lagret fett slik at det kan transporteres til musklene og forbrennes. Protein er dessuten viktig fro at du skal få en rask og effektiv innhenting når du trener hardt. Protein er således et meget viktig næringsemne som du ikke bør spise for lite av. Sørg for at du spiser minst 4 ganger per dag (inkludert mellommåltider) og at det finnes noe proteinrikt i det du spiser (f. eks. melkeprodukter, fisk, kylling, bønner og linser) i hvert måltid. Følger du den anbefalingen er ditt proteininntak med all sannsynlighet tilstrekkelig.

Fredrik Paulun

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...