Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når vi er inne på bentrening.

 

Er det egentlig vanlig å være utrolig støl etter tunge bentreninger?

 

Trener ben utrolig hardt 1 gang i uken og jeg pleier å være støl i 1-2 dager etter økten.

 

I dag klarer jeg så vidt gå ned en trapp og føler litt smerte, har alltid vært sånn, men bena har jo vokst som fy.

8303754[/snapback]

Jepp, dette er helt vanlig. Dag nr.2 er som regel verst. Hvis du ikke er støl, har du ikke trent hardt nok ;)

Lenke til kommentar
Når vi er inne på bentrening.

 

Er det egentlig vanlig å være utrolig støl etter tunge bentreninger?

 

Trener ben utrolig hardt 1 gang i uken og jeg pleier å være støl i 1-2 dager etter økten.

 

I dag klarer jeg så vidt gå ned en trapp og føler litt smerte, har alltid vært sånn, men bena har jo vokst som fy.

8303754[/snapback]

Jeg var veldig støl de første dagene jeg begynte å løfte, men nå kjenner jeg det aldri etter jeg er ferdig (ja, jeg løfter tungt). Prøv å venn deg til å springe litt etter trening. Det hjelper på stølheten for min del!

Lenke til kommentar
Et spørsmål: Er peckdeck en bra øvelse selv om det er i maskin?

8305643[/snapback]

Jeg vil si nei, det er mange øvelser som er mye bedre. Generelle flys øvelser bygger ikke mye. Du klarer bare å bruke liten vekt, og ikke skape noe særlig effektiv microtrauma med flys/peckdeck kontra press øvelser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg er fascinerende svak i bryst, så jeg kjører begge deler. Var ikke så kreativ når jeg satt opp brystøkten, så jeg kjører kun gjennom dips, benk (manualer), skråbenk (manualer), kabelcross og peck deck. Hva annet kan man ta liksom?

Lenke til kommentar
Da får den nok trent seg godt ja. :) Men så er det vel slik at du heller må trene kondisjon for å få fremhevet magemusklene.

 

Men nok offtopic! Resten tas i treningstråden.

8305997[/snapback]

Jeg bare flyttet dette innlegget fra den andre tråden hit. Ettersom jeg ville bare si at jeg trener en del kondisjon. Er det jeg trener mest faktisk, eller prøver ;)

Men så har jeg heller ikke lyst på DE magemusklene, vil bare at magen på en måte skal bli mer markert.

Endret av Demille
Lenke til kommentar
Jeg er fascinerende svak i bryst, så jeg kjører begge deler. Var ikke så kreativ når jeg satt opp brystøkten, så jeg kjører kun gjennom dips, benk (manualer), skråbenk (manualer), kabelcross og peck deck. Hva annet kan man ta liksom?

8306011[/snapback]

Det er ikke så mye annet å ta. Jeg kjører alltid en tung pressøvelse flatt og en tung pressøvelse skrått. Da begynner jeg å bli skikkelig sliten. Så avslutter jeg med kabelcross eller en annen øvelse for å bare tyne ut det lille ekstra. Det hender også jeg legger på litt vekter i smithmaskinen og tyner musklene med bredt grep som siste øvelse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
jeg ville bare si at jeg trener en del kondisjon. Er det jeg trener mest faktisk, eller prøver ;)

Men så har jeg heller ikke lyst på DE magemusklene, vil bare at magen på en måte skal bli mer markert.

8306032[/snapback]

Høres ut som du har et bra opplegg da, bare fortsett slik så blir det nok resultater etterhvert. :thumbup:

 

 

Driver selv med noe ganske likt, jogger en del og slikt. Men sliter litt med å få bort et lite lag på magen på høyde med navlen. :/

Lenke til kommentar
Jeg er fascinerende svak i bryst, så jeg kjører begge deler. Var ikke så kreativ når jeg satt opp brystøkten, så jeg kjører kun gjennom dips, benk (manualer), skråbenk (manualer), kabelcross og peck deck. Hva annet kan man ta liksom?

8306011[/snapback]

Som kengdal ser jeg egnetlig ikke helt problemet. Er da ikke så mye mer å velge mellom :)

 

Uansett så mener jeg selv det er best å kjøre få sett og relativt hardt - høres ut som du (totalt sett) kjører gjennom en del repetisjoner..?

 

Jeg trener en splitt så kjører en lett bryst økt (totalt en lett dag, utenom tung skulder) og en tung bryst økt (totalt en tung dag med unntak av lett skulder):

Lett: Hantelpress i skrå.

Tung: Dips, benk + brede press (når jeg blir sliten) og evt. pecdec/kabelkryss (;P) eller en annen lett øvelse (armhevinger).

Lenke til kommentar
Lurer på en ting:

Ser at mange anbefaler benkpress med hantler. Om jeg nå skulle gått fra stang til hantler, burde jeg gå ned noen kilo for å gjøre meg vant med hantler i benkpress?

8309662[/snapback]

Du må jo uanset gå ned. F.eks hvis du trener med 60kg i benkpress så klarer du ikke 30kg med hantler.

Lenke til kommentar
Lurer på en ting:

Ser at mange anbefaler benkpress med hantler. Om jeg nå skulle gått fra stang til hantler, burde jeg gå ned noen kilo for å gjøre meg vant med hantler i benkpress?

8309662[/snapback]

Du må jo uanset gå ned. F.eks hvis du trener med 60kg i benkpress så klarer du ikke 30kg med hantler.

8309855[/snapback]

 

Altså 30 på hver hand? Er jo uansett forståelig, må jo få teknikken inne. Er uansett midt inni et benkpressprogram, så jeg må finne ut hvor mye jeg skal ta med hantler så alt går opp i opp.

 

Og mens jeg var i gang, så lurte jeg på en ting til - skråe flies, vil det si en skråbenk og flies? Var liksom litt usikker på akkurat den øvelsen (har trent i et år med gamlingapparater, starta først "seriøst" for rundt en måned siden, så jeg er ikke helt inne på alle øvelsene enda).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...