Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Ja du får feste fra deg nå, for når du startet treningen for fult igjen er det ikke rom for fyll og fanteri!! ;)

8299285[/snapback]

Jo mer man trener jo mindre lyst har man til å drikke seg full og ødelegge for treninga. Nå bør det være en spesiell anledning om jeg drikker :]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Begynt å få hodepine når jeg pusher meg i treningen, og forsåvidt etter jeg begynte og knaske ginkgo-planteekstrakter. Kjente det etter skoletesten der jeg tok kroppshevninger. Noen tips?

8296978[/snapback]

Isbilen ga et godt råd her. Høres ut som du rett og slett er overanstrengt. Da skal det ikke mye til for å provosere frem hodepine. Men det trenger ikke være spenninshodepine heller; Kan også bare være høynet belastning under trening.

8298860[/snapback]

Jeg hadde hodipine da jeg trener over en liten stund, noe som kom av, vel tror det var trykket i hodet. Hadde pushet meg for mye på knebøy og overanstrengte meg og strammet hodet da jeg skulle presse meg opp.

 

Men gikk heldighvis over etter 1-2 uker.

Lenke til kommentar

Det høres mer et som en nerveklem grunnet overanstrengelse :)

 

Hodepiner grunnet mangel på stoffer varer skjeldent lenge - det samme med spenningshodepiner som ikke er kroniske.

Det beste ved hodepine, som ved sykdomme flest, er å bare ligge det ut. Passe varmt mørkt rom, væske og ro!

 

Unnskyld for at jeg leker litt smart men har selv lidd av migrene i et par år (tinningshodepine grunnet nerveklem om noen bryr seg) og kan pittelitt ekstra om dette siden min kjære far er spesialist på fagfeltet.

Lenke til kommentar

Var innom naprapat i går og spurte om et par saker og ting (mulig begynnende senebetennelse i underarmene og noen smerter i deltoids/infraspinatus). Han anbefalte meg en naprapat i Trondheim (Arne Witzö) og mente at de kunne være behjelpelige. Jeg hadde også hatt lyst på en generell sjekk at allting er i orden i andre muskelgrupper. At naprapaten sa at en naprapat kunne være behjelpelige med slikt er vel neppe noen overraskelse, men er det vel anvendte penger? Har ikke erfaring med naprapat fra før.

Lenke til kommentar
Var innom naprapat i går og spurte om et par saker og ting (mulig begynnende senebetennelse i underarmene og noen smerter i deltoids/infraspinatus). Han anbefalte meg en naprapat i Trondheim (Arne Witzö) og mente at de kunne være behjelpelige. Jeg hadde også hatt lyst på en generell sjekk at allting er i orden i andre muskelgrupper. At naprapaten sa at en naprapat kunne være behjelpelige med slikt er vel neppe noen overraskelse, men er det vel anvendte penger? Har ikke erfaring med naprapat fra før.

8299453[/snapback]

Jeg vil si at dette er vell anvendte penger. De er spesialisert på muskler og skjellet. Hvis ikke annet får du en god overhaling av stive muskler og ledd.

Ellers så kan vell Wh1te dele litt av sin erfaring.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Naprapatbehandling fungerer veldig bra. Uheldigvis er min skade såpass komplisert at jeg må ha mange behandlinger, men jeg har fått en del hjelp. I forhold til kiropraktor er det veldig vel anvendte penger. Heldigvis betaler Forsvaret mine behandlinger, hvis ikke hadde det blitt dyrt.

 

Jeg kommer nok til å gå regelmessig til naprapat resten av livet, selv om jeg ikke er skadet. Veldig forebyggende.

Lenke til kommentar

Argh. Som jeg så før så har jeg fått noe som er kalt skinsplint. Membrannen mellom beinet og muskelen har slitt seg løs.

I går gikk jeg til treningslegen med dette, og jeg fikk forklart at det var fordi jeg hadde dårlige sko og at jeg er ekstremt plattfot. Derfor måtte jeg kjøpe meg nye sko, og det er en mulighet for at jeg må gå til en fotdoktor for å få fikset dette. :(

Lenke til kommentar
Sånn ser ryggen din ut etter 170 kilo har sklidd nedover den. Det er ikke alltid bøy er like gøy :)

8303572[/snapback]

Sklidd nedover...?

 

Uansett. Bøy er gøy ;) Sammen med dips, roing og markløft er bøy favroitten min! (Ikke like "tung" øvelse som andre øvelser - misforstå meg rett altså: anstrengende på en mer delikat måte enn fks. benk, ulike press øvelser, chins etc)

Lenke til kommentar
Sånn ser ryggen din ut etter 170 kilo har sklidd nedover den. Det er ikke alltid bøy er like gøy :)

8303572[/snapback]

Sklidd nedover...?

8303633[/snapback]

Ja jeg kom helt frampå i bunnen så jeg tippet nesten fremover. Hadde spotter bak, men hadde ikke nubesjags til å ta meg opp, siden jeg bruke alle kreftene mine på og ikke tryne fremover. Så spotter flyttet seg, og jeg måtte sleppe stangen bakover.

Endret av kengdal
Lenke til kommentar

Bare legger inn en liten - hva skal man si - åpenbaring her. På søndag trente jeg løping for første gang på et par måneder, en helvetes 4x4 intervalløkt. Og har aldri opplevd noe sånt før, men jeg syntes hele tiden mens jeg løp at det var sinnsykt morro, som om jeg hadde adrenalinkick gjennom hele økta (noe som vel må være umulig?) eller var forelska i treningen. Jeg bruker alltid å føle meg bra etterpå og liker godt å ha pump og lignende, men noe som dette har jeg aldri følt før - unntatt akkurat helt i starten av økter når jeg ikke har trent på lenge

 

Har alltid tenkt at sånne som Arnold burde vært inne på psykisk på livstid, det kan da vel ikke være naturlig å kose seg også underveis i settene mens man presser seg som et helvete? Så feil kan man altså ta, nå har jeg også blitt sånn, det kjennes herlig.

 

Jeg måtte riktignok kjempe hardt for ikke å spy når det siste intervallet var gjennomført, men det å klare å holde igjen ble bare toppen av kransekaka, jævlig digg! Jeg har ikke klart å gå ordentlig siden jeg våknet opp mandag morgen, men håper det er over i morgen, og jeg er klar til en ny økt. Gleder meg!

Lenke til kommentar

Når vi er inne på bentrening.

 

Er det egentlig vanlig å være utrolig støl etter tunge bentreninger?

 

Trener ben utrolig hardt 1 gang i uken og jeg pleier å være støl i 1-2 dager etter økten.

 

I dag klarer jeg så vidt gå ned en trapp og føler litt smerte, har alltid vært sånn, men bena har jo vokst som fy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...