Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Ang politisaken/testingen som ble skrevet om på forrige side.

Skjønner at de sikkert har hjemmel til å teste folk på treningssenteret,

men de har vel ingen mulighet til å bli med inn i noen sin leilighet

uten ransakelsesordre eller lignende?

Hadde absolutt ikke funnet meg i om politiet sa de skulle bli med meg hjem..

Jeg hverken doper meg eller har gjort det, men av prinsipp hadde de fått det soleklart

i klartekst at det kan de drømme lenge om.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg må innrømme at etter jeg har lest det som blir skrevet her, så tror jeg kanskje man har en sak i mot Politiet her. Det finnes personvern i Norge, og man gir ikke dette automatisk fra seg ved å være medlem av et treningsstudio som tilfeldigvis er medlem av "Rent Senter". Mulig jeg tar feil altså, men syns dette høres svært usannsynlig ut

Lenke til kommentar

De hadde vel ransakelsesordre? Jeg har ihvertfall ikke sagt noe annet.

Som også nevnt "traff de" veldig bra her, så det er å anta at dette var godt planlagt på forhånd.

Vedkommende som blir nevnt i forbindelse med ransakingen er også tatt tidligere for samme ulovlighet.

Jeg går ut ifra at dette var i samarbeid med senteret. "Setter du deg vrang her vil vi anta at du har urent mel i posen og vi vil kunne utestenge deg fra treningssenteret" - men dette er bare en antagelse.

Man skriver under en relativt heftig kontrakt når man melder seg inn på treningssenteret - hva som står i den, hva man signerer på og godtar for å kunne trene der vet ihvertfall ikke jeg. Den gikk rett i søpla den gang.

Jeg forstår heller ikke hvorfor dette er så farlig.

Hadde de spurt om å få komme hjem til meg for å se i skapet mitt hadde jeg ønsket dem velkomne - ETTER at treningsøkten var ferdig vel og merke.

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke ønsket noen velkommen hjem til meg i noen instans. Men nå beveger vi oss mot jus eller politikkdelen i forumet :p
Når jeg leser det siste du skriver så virker det jo mer som en aksjon rettet direkte mot enkelte?
Da må jo mistanken være rettet mot dem utenfor treningssenteret, og i sammenheng med kjøp og salg ellers.

Nå er det jo noen sentere som tiltrekker seg slike individer, synd at du har noen av de i din nærhet.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ønsket dem velkomne og bydd de på en kopp kaffe i samme slengen :)

Men hadde de forsøkt å avbryte treningsøkta mi hadde det blitt leven.

Ja det er klart at dette var godt forberedt på forhånd.

Fort gjort å trekke en del enkle konklusjoner ut ifra det jeg skrev tidligere, noe som er naturlig siden jeg ikke skrev det veldig detaljert - hvilket heller ikke var hensikten min :)

De som eventuelt tar ulovlige tilskudd blant gutta jeg trener samtidig med på senteret blir behandlet på samme måte som alle andre fra min side.

Jeg enser det ikke og bryr meg null. Får være helt opp til dem selv.

Det viktigste for min egen del er å vite at de nye grammene med fiskeboller kommer som et resultat av hard jobbing både på og utenfor treningssenteret (kjøkkenet).

• Liker 1
Lenke til kommentar

At de kommer på sentere og tester er ikke noe problem, særlig når det virker som at de har mistenkte individer på forhånd. Er du imot dette må du bare finne et gym som ikke er en del av Rent Senter. Det som blir reagert på her er vel om det ble utført husransakelse uten ransakelsesordre, men det kjenner jo ikke vi andre noe til.

Men skrev ikke du Countryman tidligere at ingen av de som ble tatt ble utestengt fra senteret? Mulig det er byråkrati som tar tid, men ellers er jo poenget med det greiene her helt borte.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg hadde ønsket dem velkomne og bydd de på en kopp kaffe i samme slengen :)

Men hadde de forsøkt å avbryte treningsøkta mi hadde det blitt leven.

Ja, jeg skjønner poenget ditt, og var det nøye planlagt så er det jo bra. Poenget er heller om de kommer etter deg når du ikke er skyldig. Da er det DU som kaster bort din tid på å måtte bevis din egen uskyld, og det er det ingen som skal behøve å gjøre. Det er litt som DLD, der folk sa at "samma det, jeg driver ikke med noe ulovlig på nettet", mens de forstår ikke at hele personvernet går rett i dass. Slike ting er svært viktig for individet, for det er det eneste man har personlig, i mot maktmisbruk

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hahaha, bra du kan underholde oss i blant :D Dette var et nytt nivå av tåpelige påstander.

Ontopic: Trening er digg ass.

Det nærmeste politistudenter kommer fysiologi er 2stp. fysisk trening, en liten del av 18stp. i faget "Orden og beredskap" på andreåret. 

Om du har nyere info enn PHS selv leverer så har du sjansen å lære meg noe.

Det er for meg vanskelig å fatte hvordan en politibetjent ved makroskopisk subjektiv tolkingsanalyse (klemme på muskler) kan påstå at der er grunnlag for å mistenke noen for å bruke ulovlige midler. Å bruke påstander som at "Det er da åpenbart at vedkommende boler" holder ikke, verken juridisk eller vitenskapelig. Jeg finner slikt lite underholdende. Diskuterte saken med de jeg kjenner som er betjenter, de syntes det hele hørtes veldig merkelig ut.

Kilde: https://www.phs.no/Documents/5_Studenter/Fagplaner/Revidert%20fagplan%202014-2017%20med%20meny.pdf

Endret av Dufen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det nærmeste politistudenter kommer fysiologi er 2stp. fysisk trening, en liten del av 18stp. i faget "Orden og beredskap" på andreåret. 

Poenget er vel heller at man ikke behøver noen kunnskap om fysiologi for å vite hvem som er sannsynlige bolere. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

[/url]

Neida, PHS leverer infoen, du har feks videreutdannelsen "Tegn og symptomer på misbruk av narkotika og andre rusmidler"

At man er politi betyr ikke at man kun har grunnutdanningen fra PHS. Tipper det er ca ingen som ikke har diverse kurs og videreutdanning.

I tillegg er det forskjellige seksjoner med forskjellige fagområder.

Nå har vi dette med å ta på muskler fra en part som ikke selv var tilstede, men skal ikke se helt bort fra at treffsikkerheten ikke er helt på jordet med litt klemming ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...