Dufen Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 Enten ta det det som "minideff" som påpekt, eller spise energitette matvarer. Jeg pleier å spise jen and berry ice cream, smaker godt og gir melkeproteiner. ?Om jeg har spist for lite bruker jeg å mose innpå 5-6 Digestive kjeks med en liter melk, det blir rolige 7-800 kcal men enkelte dager frister ikke engang dette. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Kanskje digg, men er jo nada proteiner kontra en barbellbar. Forøvrig kan jeg anbefale tights sine monsterbarer, de er veldig gode og inneholder 20 prot / 200kcal Kunne byttet ut kakao med proteinshakepulver med sjokoladesmak. Okey da har jeg laget nye barer. Ca. 70g smør 120g proteinpulver med sjokosmak 70g sukrin gold rørt ut i 50g vann 50g kokosmasse 50g hakka cashew 90g havregryn Ble skikkelig gode 8) 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Okey da har jeg laget nye barer. Ca. 70g smør 120g proteinpulver med sjokosmak 70g sukrin gold rørt ut i 50g vann 50g kokosmasse 50g hakka cashew 90g havregryn Ble skikkelig gode 8) Hvorfor lagde du bare 2stk når du først var igang? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Totalt sett lagde jeg 1200g med barer i dag. Om det er 600g i hver bar du spiser bulker du hardere enn meg ? 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Totalt sett lagde jeg 1200g med barer i dag. Om det er 600g i hver bar du spiser bulker du hardere enn meg Hahaha Hvordan lagde du de? Har du en kjapp "FAQ" å dele med oss? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Rørte ut surkin gold i vann, smeltet smør,tilsatte proteinpulveret og vispet til det ble jevnt. Deretter resten oppi bolla og kna inn. Målene mine var veldig ca., bare smaker det til og evt mer havregryn for å få riktig konsistens. Deretter skvise det ned i bunnen på no matbokser og sette i kjøleskapet. Det som jeg gjorde bedre denne gangen var å ha litt mindre havregryn i så det var litt fuktigere røre. Havregrynen trekker jo til seg litt etter hvert. Forrige gang ble de litt smuldrete etter de hadde stivnet, men bra denne gangen. 2 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 (endret) Nice, kanskje prøve å lage noe sånt.. Renget ut kcals og makroer? Primus Lite skoene er forøvrig veldig gode! (Dog ikke spiselige) Endret 30. september 2018 av Kakeshoma Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Litt lite proteiner til å kunne kalles proteinbar er min første tanke, men dette kan man jo justere selv Har anslått at en bar veier ca. 100g og da er det nok maksimalt 10-12g protein pr. bar. Energibar ville jeg kalt disse. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 Var det behov for både proteinshakepulver og sukrin gold? De fleste proteinshakepulver er jo rimelig søte. Kunne du ha brukt tilsvarende mengde pulver som du brukte sukrin og fått mer proteiner? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 (endret) Litt lite proteiner til å kunne kalles proteinbar er min første tanke, men dette kan man jo justere selv Har anslått at en bar veier ca. 100g og da er det nok maksimalt 10-12g protein pr. bar. Energibar ville jeg kalt disse. Jepp. Men til forskjell fra forrige gang er det i hvert fall proteiner i nå! Jeg kjøper ikke proteinbarer for proteinens skyld. Det er alt, alt for dyrt. For meg er det en slags snack med litt sunnere samvittighet eller mellommåltid. Til det tror jeg dette funker bra. Var det behov for både proteinshakepulver og sukrin gold? De fleste proteinshakepulver er jo rimelig søte. Kunne du ha brukt tilsvarende mengde pulver som du brukte sukrin og fått mer proteiner? Er nok ikke noe i veien for å ha enda mer proteinpulver i, nei. Men boksen min på kjøkkenet gikk tom, så gadd ikke finne frem den store bøtta. Men kan jo justere ned på mengden havregryn og opp proteinpulver f eks. Endret 1. oktober 2018 av Matsemann Lenke til kommentar
phax Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 Okey da har jeg laget nye barer. Ca. 70g smør 120g proteinpulver med sjokosmak 70g sukrin gold rørt ut i 50g vann 50g kokosmasse 50g hakka cashew 90g havregryn Ble skikkelig gode 8) Hvordan ble næringsinnholdet per bar? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 sukrin gold inneholder jo så lite kcal at det vel bare er å kjøre på med det. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 Ble motivert til å lage egne barer selv jeg. Tenkte å bytte ut smør og sukrin med en smeltet sjokoladeplate, Freia melkesjokolade. Skal og knuse inn rosiner og tranebær samt ha en større andel nøtter. Blir energibar på meg også siden jeg allerede sliter med å holde proteininntaket nede Takker for inspirasjon Matsemann 1 Lenke til kommentar
discostu Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 Hvis dere ønsker barer med bedre makro bør dere undersøke barer laget på fiber sirup, sjekk litt på nettet etter homemade quest bars som utgangspunkt. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 De monster barene er faktisk sjukt gode. Eneste negative er at de til tider frister litt for mye. Har bestilt 3stk kartonger av de nå, etter anbefalinger her inne. Samt 2 av de Monster Cookies and Cream greiene. Så detta bør være godt Lenke til kommentar
barezell Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 Har bestilt 3stk kartonger av de nå, etter anbefalinger her inne. Samt 2 av de Monster Cookies and Cream greiene. Så detta bør være godt Haha, deilig. Vi får se da. Kan hende smaksløkene mine er skadet etter å ha smakt på alt for mye rare proteinbars. De Monster kjeksa er dessverre ikke spesielt gode. De går ned, men smaker lite og kjedelig. ikke forvent Oreos Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 Hvis dere ønsker barer med bedre makro bør dere undersøke barer laget på fiber sirup, sjekk litt på nettet etter homemade quest bars som utgangspunkt.Sukrin gold oppløst i vann gjør ish det samme, bare ikke like bra som bindemiddel. Men takk for tips, skal se på dem. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 Noen som har leste denne? Handler om kunstig søtningsmiddel å dens potensielle skade i fordøyelsessystemet. "The collaborative study indicated relative toxicity of six artificial sweeteners (aspartame, sucralose, saccharine, neotame, advantame, and acesulfame potassium-k) and 10 sport supplements containing these artificial sweeteners. The bacteria found in the digestive system became toxic when exposed to concentrations of only one mg./ml. of the artificial sweeteners. “We modified bioluminescent E. coli bacteria, which luminesce when they detect toxicants and act as a sensing model representative of the complex microbial system,” says Prof. Ariel Kushmaro, John A. Ungar Chair in Biotechnology in the Avram and Stella Goldstein-Goren Department of Biotechnology Engineering, and member of the Ilse Katz Institute for Nanoscale Science and Technology and the National Institute for Biotechnology in the Negev. “This is further evidence that consumption of artificial sweeteners adversely affects gut microbial activity which can cause a wide range of health issues.”Artificial sweeteners are used in countless food products and soft drinks with reduced sugar content. Many people consume this added ingredient without their knowledge. Moreover, artificial sweeteners have been identified as emerging environmental pollutants, and can be found in drinking and surface water, and groundwater aquifers." https://www.dropbox.com/s/d8xhuvfqkoxnj9i/molecules-23-02454.pdf?dl=0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå