Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TL/DR pga akademisk tekst, hvilket jeg ikke gidder når det er helg... :lol:

Gi oss et KORT sammendrag, og ikke på akademisk form! ;)

Ved en ikke god nok kost har proteintilskudd absolutt noe for seg, men ikke om det totale inntaket overstiger  >1.6 g per kg kroppsvekt. Forklaringen er at jo bedre trent en er, jo mer effektivt blir kroppen til å bruke proteinet. Hos eldre og mindre trente trengs det mye mer protein per måltid for å få samme effekt, opp mot 40 gram, sammenlignet med 20-30 gram hos yngre. Proteintilskudd kan forsvares hos eldre for å forebygge muskelsvinn, som er meget essensielt for helsen for denne gruppen. :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nice! Da skal jeg handle litt ;)

KUN deres skyld :p

Proteinpulver:

PF kommer med ok argumenter (som enklere å innta, enklere å telle - blir da egentlig klippet til idiot da han sammenligner med biff og programleder sier 1 biff 2 biff 3 biff. Fikk litt inntrykket av at han enten hadde annet fokus eller ikke ville skjønne hva han ville frem til). 

Klippa masse i quoten over her.

Jeg sitter litt igjen med samme følelse av og ha sett det programmet som da en idrettslærer av meg en gang sa "hvis dere drikker ett glass ekstra melk om dagen kan dere gå opp 10kg muskler i året"

Tja det er vel rett, sånn helt på kanten sagt. Men...

Jeg synes dette programmet fra NRK nok en gang mister det jeg trodde de hadde av kredibilitet, statsprodusert program som vinkler ting like mye som de gjør på paradise hotel.

Skal hvertfall fortsette og hive i meg proteinpulver de dagene jeg ser at jeg ikke når proteinbehovet mitt, og det med GOD samvittighet, både pga; pris, enkelhet, og alt anna jeg kan komme på.

Så kan han fra NRK sitte der å bare steike seg 3 biffer ekstra... :p

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...