Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

De tallene må jo i så fall være fra et veldig grovt gjennomsnitt (eller bare et tilfeldig ideal) av høyde, vekt, alder og fettprosent.. Står det noe om hvordan de tallene oppsto?

Ellers takk for innspill, Country.

Du har rett minibands ville vært rart (alt er enklere uten en barbell som skal gå opp og ned langs beina xD ).

Skal prøve litt forskjellige stands (blant annet semi sumo) og se hvordan det blir.

Ser jeg hadde linket i mine notater til sidetall i boken (115-118). Har bare sakset scr shots inn i one note med viktig info, og det går ikke an å lime inn her. Latskapen min lenge leve. Det ser ut som visse kriterier som du nevner justerer tallet, man legger til eller trekker fra til de 28/26 utfra visse kriterier, men det gir som du sier en grov pekepinn.

Høyde er +-1(+ hvis jente over 170cm, minus hvis under 153cm),

kroppsfett -1 til +0,5(kvinne under 18% BF +0,5, 28-32BF -0,5, 33-37%BF -1) varierer litt,

muskelmasse +0,5 / 1(jenter her evt 0,5. Visstnok bare menn som kan få 1 her pga kroppsfettsammensetning),

alder +-0,5(over 45 er minus, under 25 er +),

aktivitet opptil 2,5 (han bruker skritt som pekepinn og legger på 0,5 per 1250 skritt over 7500). Vil vel her tro hun har minst 2,5 her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok høyst individuelt. De fleste er normalt aktive i egne øyne.

Det har du helt rett i. Men her mener jeg det er rett å bruke termen "normal". Jeg er ikke kontorrotte, men heller ikke tømmerhugger. Jeg er lærer. En hopp og sprett-lærer sådan. Jeg sykler til og fra jobb, cirka 3 km hver vei, og bruker sykkelen til alt annet av transportformål. Ingen ekstremer i noen av retningene i dette tilfellet. Det kaller jeg normal ;)

Lenke til kommentar

Om du "cutter" så er det heller motsatt. Karbodrikk er forbeholdt lange utholdenhetsøkter, gjerne med varighet mer enn en time. Eventuelt med esktremt hard trening mer enn 45-60 minutter.

Her er litt broscience -

Når jeg cutter og er på underskudd er kroppen litt slappere, så man fyller på med raske karbs under trening for å få energi til å trene bra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...