Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Så lenge energinivået er på topp altså? Det er bra, har hørt fra forskjellige kilder at "trener du så blir du bare sykere" eller at jeg "ikke får noe fremgang i det hele tatt", osv.

8267619[/snapback]

 

Du gjør deg selv sårbar ettersom immunforsvaret blir brutt ned, men med gode rutiner skal ikke det være et problem. Du bør kanskje unngå fullt gym og hoppe rett i dusjen etter økten.

Lenke til kommentar
Hei !

 

Finnes det noen "regel" for ca utregning av maxløft, viss jeg tar 42 x 40 kg ? Det var det jeg tok i en styrketest på skolen. En kompis av meg påstår at han tar 60kg fordi han tok 11x 40kg i den samme testen... Bare kødd ?

( maxløftet mitt er 90kg btw )

 

Mvh, Erlend :)

8268110[/snapback]

Litt morsomt spørsmål du stiller, siden du først stiller spørsmål om hvordan man regner maxløft, å på slutten sier du at du tar 90kg, men jeg skjønner.

 

Maxløftet er hva du tar i ett løft. Trener du seriøst med 42 x 40kg? :p Det blir vell nokså tungt, og ikke minst leenge :p

Lenke til kommentar
Har nå fått en småsinna senebetennelse av gårdsarbeidet mitt. Hvordan kan jeg få trent armene uten av hendene faller av? Vil beholde de sexy musklene mine.

8269132[/snapback]

Unngå å belaste håndleddet i det hele tatt fra vinkler som belaster senene under trening (stor sannsynlighet for at biceps ikke bør trenes vha curl på en god stund f.eks. Lytt til kroppen, kjenner du noe så stopper du og tar ikke den øvelsen på ganske lenge). Og kom deg til helvete unna gårdsarbeids-prosjektet.
Lenke til kommentar
Og kom deg til helvete unna gårdsarbeids-prosjektet.

8269891[/snapback]

Fikk lurt meg unna. Er vist mitt problem at jeg fikk senebetennelse. Kommer aldri til å forstå logikken til staten. Skal til legen den 16. og høre om hun har noen medisiner elns. Har lite lyst på å ha senebetennelsen i et halvt år en gang til.

Lenke til kommentar
Fikk lurt meg unna. Er vist mitt problem at jeg fikk senebetennelse. Kommer aldri til å forstå logikken til staten. Skal til legen den 16. og høre om hun har noen medisiner elns. Har lite lyst på å ha senebetennelsen i et halvt år en gang til.

8271842[/snapback]

I og med at de "presset" deg til å jobbe videre selv med senebetennelse ville jeg ha forhørt meg med noen om du kanskje kunne få lagt skylda over på dem. Men du kan også selv ha vært medvirkende med dårlig løfteteknikk f.eks.
Lenke til kommentar
Hei !

 

Finnes det noen "regel" for ca utregning av maxløft, viss jeg tar 42 x 40 kg ? Det var det jeg tok i en styrketest på skolen. En kompis av meg påstår at han tar 60kg fordi han tok 11x 40kg i den samme testen... Bare kødd ?

( maxløftet mitt er 90kg btw )

 

Mvh, Erlend :)

8268110[/snapback]

Litt morsomt spørsmål du stiller, siden du først stiller spørsmål om hvordan man regner maxløft, å på slutten sier du at du tar 90kg, men jeg skjønner.

 

Maxløftet er hva du tar i ett løft. Trener du seriøst med 42 x 40kg? :p Det blir vell nokså tungt, og ikke minst leenge :p

8268544[/snapback]

Ja, jeg vet hva maxløft er :) Som PureChaos sier :

 

Det var en styrketest på skolen han hadde, sikkert karakter etter antall ganger de kan løfte 40 kg?

8268673[/snapback]

Det var bare at jeg stillte meg litt i tvil til den teorien om utregning av maxløft som kompisen min hadde :) Kravet for 6`er i styrketesten var foresten : 25reps =5, og 35reps var 6 :) Da ble vel 42 reps 7 da ;) ?

 

Mvh, Erlend

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...