Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Så lenge allmenntilstanden din ikke er nedsatt så er det bare å peise på. Det er et spørsmål du kan besvare bedre enn oss. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Så lenge energinivået er på topp altså? Det er bra, har hørt fra forskjellige kilder at "trener du så blir du bare sykere" eller at jeg "ikke får noe fremgang i det hele tatt", osv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Så lenge energinivået er på topp altså? Det er bra, har hørt fra forskjellige kilder at "trener du så blir du bare sykere" eller at jeg "ikke får noe fremgang i det hele tatt", osv. 8267619[/snapback] Du gjør deg selv sårbar ettersom immunforsvaret blir brutt ned, men med gode rutiner skal ikke det være et problem. Du bør kanskje unngå fullt gym og hoppe rett i dusjen etter økten. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Jepp, men nå får jeg høstferien på meg, som betyr 10+ timer søvn om dagen, så det går nok over. Hopper over løpinga i dag da. Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Hei ! Finnes det noen "regel" for ca utregning av maxløft, viss jeg tar 42 x 40 kg ? Det var det jeg tok i en styrketest på skolen. En kompis av meg påstår at han tar 60kg fordi han tok 11x 40kg i den samme testen... Bare kødd ? ( maxløftet mitt er 90kg btw ) Mvh, Erlend Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Maxløft er vel det man klarer å løfte i ett løft. Når det gjelder å regne sammen reps og sets har det mer med fitness å gjøre tror jeg. Endret 29. mars 2007 av Thrusthamster Lenke til kommentar
CCola Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Hei ! Finnes det noen "regel" for ca utregning av maxløft, viss jeg tar 42 x 40 kg ? Det var det jeg tok i en styrketest på skolen. En kompis av meg påstår at han tar 60kg fordi han tok 11x 40kg i den samme testen... Bare kødd ? ( maxløftet mitt er 90kg btw ) Mvh, Erlend 8268110[/snapback] Litt morsomt spørsmål du stiller, siden du først stiller spørsmål om hvordan man regner maxløft, å på slutten sier du at du tar 90kg, men jeg skjønner. Maxløftet er hva du tar i ett løft. Trener du seriøst med 42 x 40kg? Det blir vell nokså tungt, og ikke minst leenge Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Det var en styrketest på skolen han hadde, sikkert karakter etter antall ganger de kan løfte 40 kg? I og med at han vet at maksløftet sitt er på 90 vil jeg tippe at han trener med ganske tunge vekter. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Har nå fått en småsinna senebetennelse av gårdsarbeidet mitt. Hvordan kan jeg få trent armene uten av hendene faller av? Vil beholde de sexy musklene mine. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Har nå fått en småsinna senebetennelse av gårdsarbeidet mitt. Hvordan kan jeg få trent armene uten av hendene faller av? Vil beholde de sexy musklene mine. 8269132[/snapback] Du lar de hvile litt, så kan du trene opp det lille du taper senere. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Har nå fått en småsinna senebetennelse av gårdsarbeidet mitt. Hvordan kan jeg få trent armene uten av hendene faller av? Vil beholde de sexy musklene mine. 8269132[/snapback] Unngå å belaste håndleddet i det hele tatt fra vinkler som belaster senene under trening (stor sannsynlighet for at biceps ikke bør trenes vha curl på en god stund f.eks. Lytt til kroppen, kjenner du noe så stopper du og tar ikke den øvelsen på ganske lenge). Og kom deg til helvete unna gårdsarbeids-prosjektet. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Herlig økt i dag, ~1 og en halv times fotball med noen kompiser, også rett på styrkerommet og kjørte en grei brystøkt. Ble rundt 2 og en halv times trening til sammen, var herlig å ligge ute på gresset utenfor dragvoll i sola en times tid da ja! Lenke til kommentar
mushi Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Og kom deg til helvete unna gårdsarbeids-prosjektet. 8269891[/snapback] Fikk lurt meg unna. Er vist mitt problem at jeg fikk senebetennelse. Kommer aldri til å forstå logikken til staten. Skal til legen den 16. og høre om hun har noen medisiner elns. Har lite lyst på å ha senebetennelsen i et halvt år en gang til. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Fikk lurt meg unna. Er vist mitt problem at jeg fikk senebetennelse. Kommer aldri til å forstå logikken til staten. Skal til legen den 16. og høre om hun har noen medisiner elns. Har lite lyst på å ha senebetennelsen i et halvt år en gang til. 8271842[/snapback] I og med at de "presset" deg til å jobbe videre selv med senebetennelse ville jeg ha forhørt meg med noen om du kanskje kunne få lagt skylda over på dem. Men du kan også selv ha vært medvirkende med dårlig løfteteknikk f.eks. Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Hei ! Finnes det noen "regel" for ca utregning av maxløft, viss jeg tar 42 x 40 kg ? Det var det jeg tok i en styrketest på skolen. En kompis av meg påstår at han tar 60kg fordi han tok 11x 40kg i den samme testen... Bare kødd ? ( maxløftet mitt er 90kg btw ) Mvh, Erlend 8268110[/snapback] Litt morsomt spørsmål du stiller, siden du først stiller spørsmål om hvordan man regner maxløft, å på slutten sier du at du tar 90kg, men jeg skjønner. Maxløftet er hva du tar i ett løft. Trener du seriøst med 42 x 40kg? Det blir vell nokså tungt, og ikke minst leenge 8268544[/snapback] Ja, jeg vet hva maxløft er Som PureChaos sier : Det var en styrketest på skolen han hadde, sikkert karakter etter antall ganger de kan løfte 40 kg? 8268673[/snapback] Det var bare at jeg stillte meg litt i tvil til den teorien om utregning av maxløft som kompisen min hadde Kravet for 6`er i styrketesten var foresten : 25reps =5, og 35reps var 6 Da ble vel 42 reps 7 da ? Mvh, Erlend Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 42 reps faktisk. Heia skolen. Lurer faktisk litt på hvor mange jeg klarer å ta. Tar jeg hundre så er jeg fornøyd. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Med hvor mye vekt? 40kg? Garantert. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Jeg skal se deg ta 40kg hundre ganger Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Når det gjelder brystpress med hantler, da regnes fremdeles vekten med det man bruker på begge hantlene? Altså, jeg har 15 kg på hver hantel når jeg trener, så når jeg sier "jeg trener med x kg", så er x lik 30 kg? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Jeg pleier å si hvor mange kilo jeg har i én hånd, men dette spesifiserer man gjerne uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå