Gjest Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Tips til ok proteinpulver til en rimelig penge? Gikk fra Scitec når jeg var på utveksling (som var jævli digg) til Proteinfabrikken når jeg kom hjem (som jeg syns var ganske bajs). Nå er jeg snart tom for Proteinfabrikken sitt, og ser etter et nytt et. Er student, så pris er viktig! Går vel i hovedsak etter jordbærsmak. Tips? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 https://www.facebook.com/BayesianBodybuilding/photos/a.332702186787623.79889.331518806905961/1769832523074575/?type=3 Does lifting faster increase strength gains? You often hear the advice of “lifting slowly” and “focus on the squeeze in the muscle”.Turns out this might very well cut your 1RM strength gains in half. Performing squats with maximal speed in the upward (concentric) phase vs half the maximal speed almost doubled strength gains (18% vs 9.7%) after 6 weeks of training [Pareja-Blanco 2014]. Even when time-under-tension was 47% higher for the half-speed group. Har ikke sett sakte konsentrisk bli nevnt i stykesammenheng tror jeg.. Virker helt logisk for meg at nervesystemet og musklene stimuleres til økt styrke ved eksplosivitet mer enn grinding. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Tips til ok proteinpulver til en rimelig penge? Gikk fra Scitec når jeg var på utveksling (som var jævli digg) til Proteinfabrikken når jeg kom hjem (som jeg syns var ganske bajs). Nå er jeg snart tom for Proteinfabrikken sitt, og ser etter et nytt et. Er student, så pris er viktig! Går vel i hovedsak etter jordbærsmak. Tips? Bulkprotein.no selvom det har steget en hundrings. Smaken er ikke topp, men har da fått i meg 10kg. Lenke til kommentar
War Skrevet 17. mai 2018 Del Skrevet 17. mai 2018 Skriver ikke innhold engang, så tipper det er råvaren som er oppgitt. For å få det så billig,selv som råvare før produskjon, så kan man jo tenke seg hvor langt ned på listene man kjøper råvaren ifra. Fra den kategorien som er ment for stivelse i matproduksjon. Det er noe helt annet enn råvarer som er laget for kosttilskudd. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 17. mai 2018 Del Skrevet 17. mai 2018 Burde jeg erstatte noen måltid med proteinshake? Målet er vektnedgang. Er som regel kun sulten til lunsj og middag. Den siste måneden har dagen min vært noe lignende dette Frokost (mellom 0730-0800) En skyr og et eple, eller en porsjon havregrøt. Lunsj (mellom 1100-1200, kommer an på hva jeg spiste til frokost. Kan strekke meg lengre når jeg har spist grøt) Fire til fem brødskiver Middag (mellom 1600-1730) Rullerer mellom karbonade, kylling, fisk, og pastaretter. Kveldsmat (ca en time før trening, så i 2000draget) Bruker ikke spise på kvelden de dagene jeg ikke skal trene Lenke til kommentar
War Skrevet 17. mai 2018 Del Skrevet 17. mai 2018 Er det bare middagen og grøten som har protein i seg eller? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 17. mai 2018 Del Skrevet 17. mai 2018 Ikke spis på morran om du ikke er sulten før lunsj. Gratulerer med dagen folkens, bryt i dere pølser, is og brus! Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 17. mai 2018 Del Skrevet 17. mai 2018 @War Lunsj er brødskive med ymse pålegg. De dagene jeg spiser på kvelden har jeg grøt eller brødmat med fiskepålegg o.l. Har lyst å prøve å porsjonere salater før hver uke for å ha med på jobb istedenfor brød. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. mai 2018 Del Skrevet 17. mai 2018 Eg er on deff, men det vart nok bulk i dag. Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 17. mai 2018 Del Skrevet 17. mai 2018 Eg er on deff, men det vart nok bulk i dag. Samme! Får kalle det en «refeed day». Lenke til kommentar
handerrefyren Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Jeg fikk reklame-mail i dag fra Nikolai Høibo om å kjøpe boka "Fastfit - Hemmeligheten bak en veltrent kropp uten å ofre livet i prosessen". Han skriver at han gikk fra å ha pappakroppen til å se ut som en undertøysmodell på 90 dager ved å endre treningsfilosofi. Han trenger visstnok verken motivasjon eller viljestyrke for å trene, blir ikke svett og nesten ikke varm av treningen, trener 2-3 timer i uka, og spiser hva han vil når han vil. Det høres for godt ut til å være sant, og det regner jeg med stemmer, men jeg blir jo nysgjerrig på hva disse hemmelighetene hans er. Men ikke nysgjerrig nok til å bruke penger på boka hans. Derfor spør jeg: Er det noen her som har lest boka? Var det verdt pengene? Kommer forfatteren med tips som ikke er selvsagt kunnskap for oss i dette forumet? Oppdatering om boka: Det ble tilbydd gratis prøveperiode på 14 dager for boka, så jeg lot nysgjerrigheten ta kontroll og har nå lest den ferdig. Kort fortalt er "hemmelighetene" i boka å trene for å se bra ut, trene styrketrening 2-3 ganger i uka med 0,1%-1% økning i vekt hver økt, få i seg færre kalorier enn hva kroppen bruker, og spise mellom 1,3 og 1,8 gram protein per kg kroppsvekt hver dag. Forfatteren skriver at han spiser hva han vil når han vil, men foreslår samtidig periodisk faste og å telle kalorier. Progressiv overbelastning, IIFYM og periodisk faste altså. Ikke noe nytt. Forøvrig rotete oppbygning av teksten og mange særskrivingsfeil. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 (endret) Hvordan beholder man mest mulig muskler mens nan tar sommerdeffen? Volum/styrke? Eller kombinasjon? Endret 18. mai 2018 av SKAÐI Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Ikke noe nytt. Nei, der kan man se - alle disse tingene er kjente saker og absolutt ingen hemmelighet som fitnessbransjen "skjuler" for oss som om det var en sammensvergelse. Fyren er bare ute etter raske cash på noe "alle" allerede veit Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Hvordan beholder man mest mulig muskler mens nan tar sommerdeffen? Volum/styrke? Eller kombinasjon? Hvis du har en metode som stimulerer til muskelvekst ved energioverskudd - hvorfor skulle du ikke bruke den samme metoden for å ivareta ved et energiunderskudd? Tren som normalt er mitt tips - men hvis noe skal "kuttes" grunnet energimangel bør du nedprioritere høyreps fremfor de tunge løftene. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 (endret) Jeg har endra fra to høyrepstreninger og én lavrep i uka til tre midrep (~5). Samme øvelser som før. Føler det funker greit foreløbig ihvertfall. Edit: også synes jeg Hønas poeng er megalogisk. Slutter oppunder det. Endret 19. mai 2018 av Bjarnemann Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 19. mai 2018 Del Skrevet 19. mai 2018 (endret) De treningene der du kommer litt for hver eneste rep. Og over hele verden for hvert skritt du tar hjem fra treninga etterpå Endret 19. mai 2018 av Bjarnemann Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. mai 2018 Del Skrevet 19. mai 2018 (endret) Og treninga der du er tom etter første sett på første øving. ? Apropos: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1774734759251018&id=331518806905961 Endret 19. mai 2018 av Zeph Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 19. mai 2018 Del Skrevet 19. mai 2018 Tips til ok proteinpulver til en rimelig penge? Gikk fra Scitec når jeg var på utveksling (som var jævli digg) til Proteinfabrikken når jeg kom hjem (som jeg syns var ganske bajs). Nå er jeg snart tom for Proteinfabrikken sitt, og ser etter et nytt et. Er student, så pris er viktig! Går vel i hovedsak etter jordbærsmak. Tips? Jeg syns denne smaker ganske godt: https://xxl.no/nutramino-whey-protein-1-8-kg-myseprotein/p/1123694_2_style 1.8kg for 499 er ikke så halvgæærnt Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 19. mai 2018 Del Skrevet 19. mai 2018 (endret) Finnes det et proteinpulver med vaniljesmak som er GOD på smak? Foreløpig har jeg kun smakt Myoprotein (Børge Fagerli) som smaker GODT, men det koster litt.Tech Nutrition smakte godt før, det er den smaken og konsistensen jeg er ute etter. Endret 19. mai 2018 av Dufen Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 19. mai 2018 Del Skrevet 19. mai 2018 https://www.nettavisen.no/sport/dette-er-crossfit-treningsmetoden-som-ble-skapt-av-en-kontroversiell-pt-blir-stadig-mer-populr/3423487202.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå