Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er derfor jeg stort sett trener alene, slipper å falle for fristelsen til å ta så tunge vekter at jeg ikke klarer å fullføre målet mitt.

8243089[/snapback]

Enig med Zethyr... Bedre med spot!

 

Jeg kjører rett og slett ikke skulderpress eller andre øverlser hvor jeg har frivekter over hodet (benk osv) uten en som spotter.

Og at man spotter når man nærmer seg failure er bare godt, for man får kjørt seg mer ut.

Det som kommer som en "bonus" er at man som oftest ikke føler når man blir spottet noe som gjør at man ofte sitter å tror at man får spot selv om man tar det selv. Psykisk boost.

-

 

En puls på 130 er forresten lavt om man ønsker å få kjørt seg ordntlig. Om man langkjører derimot... ;) Alt til sin bruk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Ingen har nevnt det for meg før. Skal snakke med legen om det :)

8247880[/snapback]

 

Kortison er ikke helt uten bivirkninger, så det skal brukes med stor forsiktighet. Men det fungerer latterlig bra, det gjør det, så om du er plaget av smerter av dagligdagse ting, er det nok noe å lufte for legen din ja.

Lenke til kommentar
Mener du bakover så det blir mer belastning på tommelen eller bakover så det blir mer belastning på håndleddet? Kommer an på hvilken vei du mener er bakover.  :)

8246534[/snapback]

 

Bøyer håndleddet bakover, slik at det blir ekstra belastet. Smugkikka litt på folk som tok benk i dag, og det var en del som gjorde samme feilen.

Lenke til kommentar

 

Bød ikke på noe egentlig problem for meg, men jeg ser ikke poenget i å oppta knebøy/markløft-stativet med å legge på to 1,25kg plater og gjøre bicepscurl.

 

Men jeg liker vel bare å rakke ned på de teite guttene som bare gjør benkpress og bicepscurl :roll: .

8248928[/snapback]

Ja, jeg skjønner. Jess, er kult med folk som kun trener biceps og benk. Og ikke minst mage. Det verste er vel egentlig at jenter digger sånne gutter... Med null i fett% og mindre muskler enn kaninen min går de rundt der og briefer med de små hamstermusklene sine. Kvinnfolk lærer aldri...

Lenke til kommentar
Curls hvor kun håndleddet drar (altså håndleddet i ro - hånden opp og ned). Du kan kjøre øvelsen både med over og undergrep.

 

Eller grippers

(:

 

Men generelt får du nok trening via andre øvelser. Unngå straps osv og du blir sterk som en bjørn (m/hender)

8253589[/snapback]

 

Skal muligens skaffe grippers, og kjører allerede slike underarm curls, men føler jeg "failer" på benk ofte pga et svakt håndledd, særs håndleddet på venstre arm.

Lenke til kommentar

Ja er et slit og motivere seg når man vet hvor mye som er tapt. Selv om jeg også har motivasjon og er fly forbannet for at jeg fikk driten så bruker aggresjonen på trening. Å tenker jo å på at jeg var heldig som slapp unna så lett som jeg egentlig gjorde, og hadde vært enda kjipere om det hadde kommet etter jeg hadde startet skikkelig med trening igjen.

 

jaja, 82kg. Savner 90 tallet noe jævlig. SKAL være oppe i 90kg før årskifte. Å jeg skal trene med 50kg's hantler igjen før jeg slapper litt av. Skal kunne gå inn på gymmet igjen og være stolt over det jeg presterer.

Lenke til kommentar

Huff nå er jeg ute å kjører igjen. Har trent to ganger idag og har to igjen. Dropper fylla i helga for å heller trene :dontgetit: og har kasta alt godteriet mitt. Hadde gleda meg til fyllekula i to uker, men nå skal jeg heller kjøre opp (tar en og en halv time), være der litt, før jeg drar hjem å trener igjen. Jeg må alltid overdrive så sinnsykt. Jeg får nesten ikke sove hvis jeg trener for lite eller spiser for mye. Jeg vil bare bli tynn. Like før jeg begynner på noka eller blir anorektisk igjen. Jeg klarer ikke finne en balanse.

Lenke til kommentar
Jeg foeler det paa samme maate. Jeg maa trene hver dag for aa faa dagen til aa bli "hel". Den hvile dagen jeg har (enten loerdag eller soendag) blir jeg ekstremt rastloes og kjeder livet ut av meg.

8257380[/snapback]

 

Skal gå til byen nå og kjøpe hårfarge. Jeg går da så fort jeg klarer. Regner med det tar rundt 1,5 time. :roll:

 

Er rart. Jeg klarer ikke stabilisere treninga mi. Enten trener jeg som en gal, eller så så drikker jeg 4-5 ganger i uka og gir faen i alt. Trenger en hund.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...