Bjarnemann Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 7% vann, så svaret er kanskje der. Men 12g er bare 66% av 18g da, så finner det rart at det skal ha så mye å si? Hmm. Ja, ja Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 Noen her som trener i Hokksund? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 (endret) https://www.facebook.com/BayesianBodybuilding/?hc_ref=ARS2vmQeiXcIXU-ZLEZrPcJGexo7w9K0GUThFuoug-qfwKtuplNUOASAtvL1Jh2IGAw&fref=nf Are you or is anyone you know doing intermittent fasting? Are they taking BCAAs before or during their fasted workout in order to 'protect muscle mass'? I've got a newsflash for you.The BCAAs very possibly have the opposite effect. Let me explain (and support with scientific backing). [...] Endret 4. mai 2018 av Zeph Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 (endret) Hæ? "Intermittent fasting" er jo bare å skippe frokost Endret 4. mai 2018 av bshagen Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Nei. Man spiser jo frokost selv man følger periodisk faste. #dagenskverulering Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 (endret) Hvis man ikke har spist siden kl 21:00, går og legger seg, skipper frokost og spiser lunch kl. 12:00. Da er man jo 15timer av døgnet uten mat, og det er å bedrive periodisk fasting akkurat som det og spise frokost for så å sulte seg til kveldsmat er fasting Breakfast - break fast (*mind blown*)Kan kverulere jeg og Haha Endret 4. mai 2018 av bshagen 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 I norsk er det et sammenhengende ord av fro og kost hvor fro betyr tidlig, og kost betyr, vel, kost. Altså tidlig kost. Fro stammer vist fra det tyske ordet früh Likevel, ihht bokmålsordboka til UIB er fro|kost definert som "dagens første måltid", som vel kan sies å være første måltid etter faste. Men hva er egentlig faste? Hvor lang tid må det gå fra måltid til måltid for at det regnes som faste? 15 timer? 5 timer?, 2 minutter? Jeg fant ikke noe god forklaring på det i farta. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Men hva er egentlig faste? Hvor lang tid må det gå fra måltid til måltid for at det regnes som faste? 15 timer? 5 timer?, 2 minutter? Jeg fant ikke noe god forklaring på det i farta. Det finnes ikkje. Faste er å avstå frå mat og drikke over ei viss tid, men tida er ikkje definert i uttrykket. Du kan faste i 16 timar eller 3 døgn. Lenke til kommentar
handerrefyren Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Jeg fikk reklame-mail i dag fra Nikolai Høibo om å kjøpe boka "Fastfit - Hemmeligheten bak en veltrent kropp uten å ofre livet i prosessen".Han skriver at han gikk fra å ha pappakroppen til å se ut som en undertøysmodell på 90 dager ved å endre treningsfilosofi. Han trenger visstnok verken motivasjon eller viljestyrke for å trene, blir ikke svett og nesten ikke varm av treningen, trener 2-3 timer i uka, og spiser hva han vil når han vil.Det høres for godt ut til å være sant, og det regner jeg med stemmer, men jeg blir jo nysgjerrig på hva disse hemmelighetene hans er. Men ikke nysgjerrig nok til å bruke penger på boka hans. Derfor spør jeg:Er det noen her som har lest boka?Var det verdt pengene?Kommer forfatteren med tips som ikke er selvsagt kunnskap for oss i dette forumet? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 (endret) Sjekket hjemmesiden hans:https://fun.fastfit.no/optin-19047614 Typisk selger type spør du meg, som hinter til at han sitter på informasjon som fitness-industrien har "holdt skjult" for deg, som om det er en jævla konspirasjonsteori - sånn, der fikk han deg interessert. Vær så snill, ikke gi den fyren penga dine. Han påstår at på til at med med trening og sunt kosthold 5-6 dager i uken så hadde han "pappa-kroppen", mens når han kuttet treningen i to og etter det bare "spiste hva han ville når han ville", så høres dette ut som absolutt horse shit. Når ting er for godt for å være sant, så er de ofte det også Det er ingen hemmeligheter i fitness industrien - "kalorier inn og kalorier ut" er en kjent sak. Om du vil bli slank, så kan du til og med spise deg slank UTEN å trene så mye som et sekund i gymmen. Derimot, om man trener i tillegg til at du teller kaloriene dine, så vil du være nærmere et resultat du vil ha, enn ved ikke å trene. 90 dager med trening og et sunt kosthold, så kan du fint droppe 10-20kgDu kan fint trene like mye som han sier i videoen sin også, dette er helt opp til deg og dine mål. At man spiser færre kalorier trenger heller ikke bety at du sulter deg, det kan være så enkelt som at du legger til litt brokkoli i stedet for pommes frites. Og sunn mat MÅ ikke smake vondt hellerI am calling Snake Oil og Lurium X 2000 på denne fyren her. Når du googler navnet hans så finner du også mye rart, studenter som har testet "fra stryk til toppkarakter på en mnd" til den lille summen av 1750,- f.eks. Et annet medium som har opererte med slike sjargonger før er, ja - TV Shop Endret 4. mai 2018 av bshagen Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Jeg har så lite sansen for slike tabloide overskrifter som er krydret med litt konspirasjon: "Oppdag hva treningsbransjen holder skjult", give me a fucking break. Det er sant at "husmanskost" er godt nok, og dette skyldes mer matsosiologi enn fysiologi. Mennesker gjør flere livstilendringer enn det som ofte er nødvendig. Det holder liksom ikke å trene alene - kosten som kanskje fra før av var fair må skiftes ut med tilskudd og gudene vet hva. Og .. "før" bilde er et selfie i jakke og "etter" bildet er vistnok av hans "nye" kropp (som trolig er konsekvensen av hans tidligere trenings-regime. Er så lite troverdig at jeg rister på hodet her jeg sitter. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Det er ingen hemmeligheter i fitness industrien - "kalorier inn og kalorier ut" er en kjent sak. Denne er ikke korrekt: Energi inn --> uabsorbert energi --> BMR –-> Termisk effekt Av Føde --> Activity Energy Expenditure = endring i energilagre. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Fair enough - men tror du skjønte poenget jeg prøvde å gi til "handerrefyren"? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 (endret) Haha! Kva i alle dagar er poenget med dette biletet? Du ser jo ingenting anna enn andlete, og siste bilete ser ut som det er tatt med ei potet. Han har nok gått litt ned i vekt og blitt meir definert, men det seier jo ingenting om styrketrening og kroppsbygning. Du kan fint skape ein dramatisk endring i utsjånad på 90 dagar ved å gå ned i feittprosent, men dersom det ikkje ligg musklar under, så ser du ikkje veltrent ut, du ser berre tynn ut. Ignorer alle som prøver å selje deg noko magisk eller noko som er blitt skjult av alle andre. Det einaste dei er ute etter er pengar. Mest sannsynleg får du instruksjon om å trene styrke og ete riktig. Med andre ord det same som alle andre. Endret 4. mai 2018 av Zeph Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Det bildet viser er at etter å ha blitt robba av å kjøpe scamen hans har du ikke lenger råd til klær engang.. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 (endret) For de som faktisk gadd å se hele videoen så avslører han hovedkonseptet mot slutten, "bare løft litt mer enn du gjorde etter forrige økt og ikke spis for mye" Tror jeg står over Endret 4. mai 2018 av Evelen! Lenke til kommentar
handerrefyren Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Takk for svar! Da er vi enige om at pengene ligger bedre på min bankkonto enn hans.Synes det er utrolig at han har samvittighet til å drive markedsføring på måten han gjør. Han passer kanskje bedre i kategorien "selger" enn "trenings- og kostholdsekspert". Det er vel alltids noen som kjøper boka. Hvis noen har gjort det og leser disse postene: gjerne del informasjon som bekrefter eller avkrefter mistankene våre om at Nikolai Høibo sin bok Fastfit ikke bidrar med noe nyttig kunnskap for folk som har lest grunnleggende prinsipper om trening og kosthold som ligger gratis på nett. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Hater benkpress.... Er andre uken inn i treningen. Har trent baseøvelser i seks økter til nå, og i dag stagnerte benken. Slik som det gjør hver gang jeg prøver å trene. Kommer meg alltid til litt over 50kg, også er det null fremgang, og jeg mister motivasjonen.. Har til nå greid en økning til 52,5kg. Prøvde 55kg i dag men klarte bare et fult sett, et sett med fire repetisjoner, og et med to repetisjoner. Tok et sett med 40kg før siste forsøk på 55. Er dette ok? Hvilken øvelser kan jeg gjøre i tillegg for å ikke stoppe helt opp? Ellers har jeg kommet til 80kg på både mark og knebøy, 40kg militærpress, 50kg "barbell row". Får se hvordan det utvikler seg med disse øvelsene fremover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå