Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Dumt at folk ikke klarer å tenke "Jaja, han løftet mer enn meg, men jeg hadde en bedre treningsøkt enn han".

8244710[/snapback]

Dette kommer etterhvert. Det er flere som trener med tyngre vekter en meg der jeg trener, men det er ikke så mange som er større. Det er i tillegg en bygger som har vært i Norges-toppen der, og mange av "fjortisa" trener med tyngre vekter en han. Det synes jeg er litt morsomt siden han er "dobbelt" så stor dem. Kontakt med musklen er alfaomega :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*Snip*

8244522[/snapback]

Sånne folk er morsomme. . .

 

Var noen fotballgutter ved studio forige uke og det de prøvde på var å få de som løftet til å le og noen løftet alt for mye så de måtte ha hjelp.

 

Yeez, de fikk mye ut av treningen!

Lenke til kommentar
Det kommer helt an på hva du mener med å sykle. På en rolig kosetur er 130 kanskje litt høyt, mens ved intervalltrening er det altfor lavt.
Så hvis jeg prøve å drive med slik såkalt kardiotrening, så er det for lavt?

8244939[/snapback]

Kardio kan være så mangt, 130 er bra hvis du skal forbrenne fett. Skal du trene hjertepumpa, ville jeg ha gått litt høyere.

Lenke til kommentar
Dumt at folk ikke klarer å tenke "Jaja, han løftet mer enn meg, men jeg hadde en bedre treningsøkt enn han".

8244710[/snapback]

Dette kommer etterhvert. Det er flere som trener med tyngre vekter en meg der jeg trener, men det er ikke så mange som er større. Det er i tillegg en bygger som har vært i Norges-toppen der, og mange av "fjortisa" trener med tyngre vekter en han. Det synes jeg er litt morsomt siden han er "dobbelt" så stor dem. Kontakt med musklen er alfaomega :)

8244781[/snapback]

 

Derfor jeg alltid fokuserer på å gjennomføre øvelsene slavisk. Føler også at det river bedre i brystmusklene om jeg kjører benkpress med 50kg og har 100% kontroll over bevegelsen, enn at jeg lemper på 10kg ekstra og virkelig sliter med å løfte.

Lenke til kommentar

Å utsetje kroppen for sterke fysiske påkjenningar gjer deg betre rusta mot alt frå kreft til alzheimers, ifølgje norske forskarar.

 

Vi veit frå før at trening er bra. Du blir i betre fysisk form, og du reduserer risikoen for å få hjarte-/karlidingar.

 

Men det er meir:

 

– Du er betre beskytta mot ei rad former for kreft, og har mindre risiko for å få alzheimers. Det veit vi nå. Og det er endå meir. Vi er på sporet av nye biologiske og fysiologiske mekanismar, fortel professor Alf Brubakk ved Institutt for sirkulasjons- og bildediagnostikk.

 

– Om den menneskelege organismen vert utsett for hardt fysisk stress, får kroppen tilført eit vern mot både sjukdomar og ytre, fysiske påkjenningar. Det er her tale om ein heilt konkret, ofte målbar, samanheng, fortel Brubakk.

 

– Noko av det mest oppsiktsvekkande med desse mekanismane er at verneeffekten er målbar etter ein einskild belastning, seier han.

 

Det tyder til dømes at ein har effekt etter første treningsøkt.

http://www.forskning.no/Artikler/2007/mars/1174299728.73

Lenke til kommentar

Når jeg trener benk pleier jeg å vri det venstre håndleddet bakover i en ugunstig posisjon. Prøver å venne meg av med dette, men det går jo på autopilot så fort vekta kommer på. Det jeg merker er at han jeg trener med gjør akkurat det samme. Er dette en vanlig nybegynnerfeil?

Lenke til kommentar

Mener du bakover så det blir mer belastning på tommelen eller bakover så det blir mer belastning på håndleddet? Kommer an på hvilken vei du mener er bakover. :)

 

Nå skjedde det noe rart. Gjorde morgentrening, og tok 3 sett med 40 sit-ups. Første settet gjorde jeg alle 40, andre settet klarte jeg ikke mer på rundt 17 og siste settet gjorde jeg 40? Pausene var ikke mye lenger enn hverandre, så det var litt rart.

Lenke til kommentar

Nå er det en realitet; jeg har fått senebetennelse i begge hendene igjen. Føkk staten som tvinger meg til å ødelegge håndledda! Håper de fort blir bra hvis jeg noengang får slutta med gårdsarbeidet. Forrige gang tok det over et halvt år før jeg kunne vaske opp uten smerter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Nå er det en realitet; jeg har fått senebetennelse i begge hendene igjen. Føkk staten som tvinger meg til å ødelegge håndledda! Håper de fort blir bra hvis jeg noengang får slutta med gårdsarbeidet. Forrige gang tok det over et halvt år før jeg kunne vaske opp uten smerter.

8247157[/snapback]

Hva har staten gjort?

 

Men har vondt i høyre håndlegg jeg også, midt i leddet. Vet ikke om det er senene eller i benet.

 

Skrev om det på forrige side, men det forsvant da en ny side ble opprettet :/

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Har hatt litt vondt i høyre håndledd et par uker nå.

Har ikke trent på noen dager, så merket det godt under benkpress i dag. Så er nok det som er grunnen.

 

For et par uker siden prøvde jeg med litt breiere grep, så var nok pga. det jeg fikk vondt i håndleddet, for når jeg hadde et smalere grep i dag kjente jeg ikke så mye, men gjorde ganske vondt med bredt. (5-7cm forskjell)

 

Bør vel kanskje ta det litt rolig en liten stund? :hmm:

8244750[/snapback]

Lenke til kommentar
Hva har staten gjort?

8247230[/snapback]

Jeg er med på et prosjekt via. DPS. De vil ikke at jeg skal slutte fordi da ødelegger jeg posjektet dems og truer med å stoppe rehabiliteringa.

8247600[/snapback]

 

Prøvd Kortison? Funka som f på meg då eg sleit med albuen. Må berre tilpasse belastningane i 14 dagar, for at effekten skal få setja seg.

Lenke til kommentar
Apropos idioter på treningsstudioet.. Måtte ta fremoverbøyd roing i benkpresstativet her om dagen fordi en av fotballgutta gjorde "biceps curls in the squatrack".

Var egentlig morsomt, for det har vært en vits på somethingawful treningsforum lenge. Men.. Irriterende.

8248005[/snapback]

Hva med å legge stanga på bakken? Bruker aldri stativ for å kjøre fremoverbøyd roing jeg. Kanskje feil med tanke på 0-100 % belastning og sånn... Men det vil ha mindre å si her hvor jeg kjører med vesentlig mindre belastning enn feks mark, men har samme løftebane for å få opp stanga. Vanskelig forklart, men du forstår sikkert?

Lenke til kommentar

Noen andre her inne som har problemer med strekkmerker i forbindelse med trening? Jeg har nå begynt å få strekkmerker oppå venstre biceps og under høyre armen. Synes ikke det er noe kjempeirreterende, men det er slik at folk legger merke til dem og kommenterer dem...

 

Ville dere stoppet treningen? Eventuelt trappet kraftig ned? Eller skal jeg bare fortsette og regne med at huden vil tilpasse seg bedre etterhvert. (jeg vet at strekkmerker aldri vil forsvinne helt, men de skal visstnok bli mye mindre synlige over tid)

 

Trenger virkelig tips her, har ikke lyst å få strekkmerker over hele armene :p Har googlet litt og funnet en del tips dog(denne siden var det en del bra tips på)

Lenke til kommentar
Noen andre her inne som har problemer med strekkmerker i forbindelse med trening? Jeg har nå begynt å få strekkmerker oppå venstre biceps og under høyre armen. Synes ikke det er noe kjempeirreterende, men det er slik at folk legger merke til dem og kommenterer dem...

 

Ville dere stoppet treningen? Eventuelt trappet kraftig ned? Eller skal jeg bare fortsette og regne med at huden vil tilpasse seg bedre etterhvert. (jeg vet at strekkmerker aldri vil forsvinne helt, men de skal visstnok bli mye mindre synlige over tid)

 

Trenger virkelig tips her, har ikke lyst å få strekkmerker over hele armene :p Har googlet litt og funnet en del tips dog(denne siden var det en del bra tips på)

8248369[/snapback]

 

Finst kremar og liknande som hjelper huda å tilpassa seg. Strekkmerker forsvinn heilt, om dei ikkje er for grove i utgongspunktet. Strekkmerkene til madammen etter graviditeten var heilt vekk etter eitt år etter fødselen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...