Dukien Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 (endret) Pressemelding : "Our review of literature indicates that the amount of protein you can use for muscle-building purposes is larger than often claimed. We speculate that anabolism is maximized by spreading out protein intake over 4 meals comprising up to 0.55 g/kg. This equates to ~50 g protein per meal for a 200 pound lean guy."https://link.springer.com/epdf/10.1186/s12970-018-0215-1?author_access_token=aNFu3XJ8APuAeSJfdZgR22_BpE1tBhCbnbw3BuzI2RPoc2bOet4idn9xXSIOekJ1kb3LsrnTGnBAGMeGBy82tHkHFibvhq3p836Xt6ho8Fw2rSjlP7zAjObn31HvuM68lcfXrNOeRBV6yHVcNyR07g%3D%3DLeste den nå. Implikasjonene og tolkningen av litteraturen er god. Endret 27. februar 2018 av Dukien 1 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 (endret) Intelesting, og ikke så overraskende for så vidt Kom over en (serie på 3) video(er) om saltinntak: Har du noen synspunkter Dukien? Innholdet er i hvert fall veldig interessant, skulle det være kredibelt. Ser norske helsemyndigheter følger WHO sine anbefalinger, mens befolkningen ifølge videoene ligger akkurat der vi bør. Endret 27. februar 2018 av Kakeshoma Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 (endret) Jeg var en del av dette før jul og min kollega fikk i oppdrag å gjøre en litteratursøk rundt salt-erstattere, så vi hadde nylig en diskusjon rundt salt. http://www.ensunnerematpakke.no/Det er flere mekanismer rundt salt som ikke er så godtt kjent. Det som får oppmerksomheten er lenken til blodtrykk. Kalsumutskillelsen i urinen øker i takt med økt inntak av salt, men sammenhengen mellom benhelse og mye salt er det få som snakker om. Mye salt gir økt risiko for magekreft, uten at mekanismene er helt forstått. Det er også flere negativeAv det jeg forstår sikter video-serien til FLEMENGO- og EPOGH-studiene, som helt riktig fant økt dødelighet blant de med lavest inntak av natrium. Disse studiene har fått kritikk for å være for metodisk svake til å brukes i kunnskapsgrunnlaget. Meta-analyser støtter til seg dagens anbefalinger som entydig viser at vi får i oss får mye. Samtidig er for lite også ugunstig. Her er en kommentar fra Harvard: https://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/2011/05/04/flawed-science-on-sodium-from-jama/ Endret 27. februar 2018 av Dukien 1 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Thumbs up. Takk for input Bulgarsk utfall, leg ext og calf press ble det i dag. Får krampe når jeg strekker ut beina, så da er jeg fornøyd. Vil helst kjenne stølhet eller krampe når jeg har trent, god følelse 2 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Er vel knapt en måned eller to siden Tine fant de samme sjokkerende resultatene; https://www.faktisk.no/faktasjekker/r5K/proteinpulver-bygger-mer-muskler-enn-vanlig-mat "Utbredt oppfatning" står det, om påstanden at proteinpulver bygger mer enn proteinrik mat.. Har aldri hørt eller lest om noen som faktisk har trodd noe sånt, er det bare jeg som lever under en stein? Lenke til kommentar
barezell Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 aldri sett, hørt eller lest det selv. Før nå. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Jeg kan heller aldri huske å ha hørt noe mene det. Men jeg tror et utbredt fenomen er at mange tror dem får i seg for lite proteiner og drikker proteinpulver litt uten at dem egentlig trenger det. Lenke til kommentar
Hekk-Tor Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Hva skjer om man får i seg for mye proteiner? Pisser man det ut eller legger man det på seg? Kan det være helseskadelig å få i seg mer enn anbefalt? Sikkert dumt spm men? Lenke til kommentar
discostu Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Hva skjer om man får i seg for mye proteiner? Pisser man det ut eller legger man det på seg? Kan det være helseskadelig å få i seg mer enn anbefalt? Sikkert dumt spm men Legger det på seg, blir som alt annet kcal overskudd. Neppe helsefarlig å få i seg mer enn anbefalt med mindre man faktisk har nyreproblemer. 1 Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Et høyt proteininntak er ikke farlig for friske personer. Overrasket over Faktisk.no, for ingen har hevdet det dem har faktasjekket. 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Hva skjer om man får i seg for mye proteiner? Pisser man det ut eller legger man det på seg? Kan det være helseskadelig å få i seg mer enn anbefalt? Sikkert dumt spm menLegger det på seg, blir som alt annet kcal overskudd.Neppe helsefarlig å få i seg mer enn anbefalt med mindre man faktisk har nyreproblemer. Dersom du faktisk er i overskot vel og merke. Protein i seg sjølv blir du ikkje feit av med mindre totalen er høgare enn forbruket. 1 Lenke til kommentar
Avlatsbrev Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 "Normale verdier av D-vitamin kan redusere dødeligheten med 30 prosent for de rammet av hjerte- og karsykdommer." "Studien viser at det er gunstig med et nivå på 42 til 100 nmol/l D-vitamin i blodet, og at de med mer eller mindre D-vitamin enn dette, hadde økt risiko for å dø av hjerte- og karsykdommer." https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/ny-forskning-d-vitamin-reduserer-ddelighet-for-de-med-hjerte--eller-karsykdommer/3423420639.html Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Korleis klarte TV2 å velje Berit Nordstrand til programmet sitt? Makan til tullete opplegg. 2 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Korleis klarte TV2 å velje Berit Nordstrand til programmet sitt? Makan til tullete opplegg.Fordi størsteparten av Norges befolkning består av lettlurte folk som svelger hennes "kunnskap" rått. Hun appellerer til folk som ikke er villig til å ta ansvar for egen helse. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Har en status om dette idag : https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10160037196970254&id=820385253 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 https://www.nrk.no/norge/eksperter-advarer-mot-trend-diett-1.13934873 Er det eg som ikkje har fått med meg påstandane om IF eller er det artikkelen som har plukka fritt? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 (endret) Som vanlig synsing og mening fra diverse eksperter som ikke liker at andre ting enn det de selv alltid har anbefalt fungerer Det å hevde at "Det kan faktisk være usunt og føre til at du overspiser" virker rimelig søkt. Her til lands skal du spise brødskiver til frokost, 4-5 måltider om dagen, og 5 frukt og grønt, nåde deg om du ikke gjør som vi sier! Og melk. Drikk melk til det renner ren laktose ut av øra dine – På den ene siden mangler det dokumentasjon på hvordan dietten virker på lang sikt. På den andre siden er det heller ingen studier som viser at det er direkte usunt Legg merke til ordleggingen på slutten. Endret 2. mars 2018 av Kakeshoma Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 Når de presenterer IF som at man kan spise hva man vil i 8 timer i ingressen så er de jo allerede der på bærtur. Lenke til kommentar
Neonex Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 (endret) Er hvertfall tydelig at de i Roede ikke har peiling. Ikke kan ta kaffe med venner? Kaffe er fritt vilt innen IF, da den er tilnærmet kalorifri (eneste er at du fort ikke skal ha for mye melk i). For kvinner som går på starbucks ol med venninner, blir det jo seff noe annet, men det finnes vel black der og? Også dumt at de refererer til det som en diett - det er jo strengt talt bare en endring i måltidsfrekvens. Vi kaller jo ikke standardrådet om måltid hver tredje time for diett, selv om det er en mer frekvent måltidsrytm (hvertfall ift måten media bruker begrepet diett på). Endret måltidsrytme for litt over ett år siden nå, men trente veldig lite de første 6 mndene, men passer jo fint min latskap å ha minst 1 mindre måltid om dagen å lage - økonomisk er det og. Men så klart ikke overraskende at de bare hauser opp det negative i en slik artikkel. Dog overrasket over at VG og Dagbladet ikke har hatt hyllest-artikler enda (kanskje det ligger bak betalingsmurtjenestene).. Har økt kaloriinntaket noe nå, da jeg ikke har sett resultater, så er i en justeringsfase for tiden. Hvis noen føler seg dyktig på IF, så tar jeg gjerne imot tips (kommer da evt med mer info i en senere post). Endret 2. mars 2018 av Neonex Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 Kaffe er strengt tatt en fastebryter da kaffe må metaboliseres over levra. Men spør man Martin Berkhan så er det minutiøse påvirkninger som følge av å drikke kaffe. Svart kaffe vel og merke. Www.leangains.com om man har spørsmål om IF. Beste kilden til info rundt temaet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå