Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir det mye tyngre med vekter og sliter dette mye mer på skuldrene? Og hva er egentlig forskjellen på smalt og bredt grep?

8218734[/snapback]

Henger du på 10kg, blir det 10kg tyngre :)

Smalt grep tar primært på triceps, mens bredt grep trener endel bryst - slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Smalt grep tar primært på triceps, mens bredt grep trener endel bryst - slik jeg har forstått det.

8219293[/snapback]

Det kommer også litt an på hvordan man lener seg når man henger. Fremover går mer på bryst, mens rett opp og ned går på triceps.

Lenke til kommentar
Blir det mye tyngre med vekter og sliter dette mye mer på skuldrene? Og hva er egentlig forskjellen på smalt og bredt grep?

8218734[/snapback]

Sliter ikke nevneverdig på skuldrene siden dette er en normal arbeidsvei for skuldrene, såfremt du ikke slipper deg ned eller svaier mye.

Lenke til kommentar

Hvorfor kan jeg ikke ta meg selv på skulderen med armen? Da snakker jeg om samme side som skulderen.

SKulle ta "hode, skulder, kne og tå" så synes noen det var rart at jeg tok armene i kryss for å ta på skulderene og da jeg prøvde å ta på skulderen klarte jeg det ikke, var bånn umulig.

Mens alle andre i klassen klarte det =/

Lenke til kommentar

Har ganske vondt i undersiden av høyre kne og det gjør litt vondt når jeg går, men ikke når jeg løper =/ Får til og med litt vondt i benet når jeg sitter.

Er det lurt å ikke trene ben og ikke løpe da til benet blir fint igjen?

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Treningskompisen min fant en ny metode å trene dipps (slik det skrives?). Istedet for å henge i 2 handtak, og gli opp og ned, brukte vi 2 benker istedet, og satte handene bak på den ene benken, føttene på den andre, la en 10-20kg vekt på magen/føttene & slapp oss sakte og rolig ned, og opp igjen. Fantastisk trening for triceps!

Litt vanskelig å forklare, men spør hvis dere lurer :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...