Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg jobber nå som avløser for 30-40 kuer jeg melker og styrer med. Må si det er veldig bra trening. Jeg må jobbe for å få til ting siden maskiner på 3-400 kg ikke er lett og få svingt manuelt når jeg veier 50 kg.

8173845[/snapback]

Jess, er svintungt (ordspill) å jobbe på gård. Men å satse på volum som avløser er ikke tingen. Men er vel heller ikke meningen som jente...

Endret av The_Hurricane
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
... I markløft f.eks. går dette greit om man har et stativ, men jeg er fremdeles litt skeptisk.

Stativ i markøløft? :S Mener du at man først skal løfte opp vekta fra stativet og så gå bakover? Dette gjør det bare enda mer skadelig enn om du løfter opp vektene fra bakken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
#Jeg liker kvinnekroppene de har postet i artikkelen :D

8184029[/snapback]

Jepp, det er et velkjent faktum at jenter trener i hvitt undertøy som er litt gjennomsiktig.. Og når det blir småkalt på senteret lusker gjerne noen nipples frem også! Skjer hele tiden det ;)

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar
... I markløft f.eks. går dette greit om man har et stativ, men jeg er fremdeles litt skeptisk.

Stativ i markøløft? :S Mener du at man først skal løfte opp vekta fra stativet og så gå bakover? Dette gjør det bare enda mer skadelig enn om du løfter opp vektene fra bakken.

8184667[/snapback]

Sikker på at vi snakker om samme type stativ? Har den liggende på et par stenger som er slik at man bare trenger en liten bøy i knærne for å plukke opp stanga. Da slipper man å være helt i bunnposisjon som er omtrent den tyngste posisjonen når man skal plukke opp stanga, så man ikke får så stor belastning på ryggen i det man løfter den opp.

Lenke til kommentar
Ser dere snakker mye om forbrenning her. Men er det en måte å få bedre forbrenning på da? Hørte at man kunne få det av ananas  :tease:

8184727[/snapback]

regelmessige lette måltider. Enkleste måten.

@ Zethyr, tror ikke skader er noe man er så veldig utsatt for med dette. Alle har sine meninger om hva som funker, men tror jeg skal teste dette.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Sikker på at vi snakker om samme type stativ? Har den liggende på et par stenger som er slik at man bare trenger en liten bøy i knærne for å plukke opp stanga. Da slipper man å være helt i bunnposisjon som er omtrent den tyngste posisjonen når man skal plukke opp stanga, så man ikke får så stor belastning på ryggen i det man løfter den opp.

Ja, det er sånnt stativ jeg snakker om. Bunnposisjon skal du jo ned til uansett, så skjønner ikke pointet med å løfte stanga ut fra et stativ da.

Lenke til kommentar

Pointet er at i bunnposisjon foretrekker jeg å ha en kontinuerlig belastning, fremfor å gå fra "null til hundre" som man må gjøre når man løfter opp stanga (og setter den ned). Når jeg løfter tar jeg den selvsagt helt ned til bakken.

Lenke til kommentar
Pointet er at i bunnposisjon foretrekker jeg å ha en kontinuerlig belastning, fremfor å gå fra "null til hundre" som man må gjøre når man løfter opp stanga (og setter den ned). Når jeg løfter tar jeg den selvsagt helt ned til bakken.

8184936[/snapback]

Jeg må si meg enig med deg. Det fungerer å løfte fra gulvet, men jeg foretrekker helt klart å starte lengre opp.

Lenke til kommentar
Ser dere snakker mye om forbrenning her. Men er det en måte å få bedre forbrenning på da? Hørte at man kunne få det av ananas  :tease:

8184727[/snapback]

Jeg vet at det bedrer fordøyelsen ihvertfall.

Ananas inneholder enzymet bromelain, som bl.a. hjelper til å løse opp proteiner i maten, så de blir lettere fordøyelige.

Lenke til kommentar

8184727[/snapback]

Jeg vet at det bedrer fordøyelsen ihvertfall.

Ananas inneholder enzymet bromelain, som bl.a. hjelper til å løse opp proteiner i maten, så de blir lettere fordøyelige.

8187733[/snapback]

Ahaaa... Så det var noe likevel ja... :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Også er det vanndrivende også så det kan gjøre at kroppen går ned en del vannvekt.

Ananaskuren er jo en klassisk dustete kortidsslankekur :D

Lenke til kommentar

Alt du spiser vil midlertidig øke forbrenningen din. Hvor mye den øker, og varighet på økningen, avhenger så vidt jeg har forstått av glykemisk indeks på matvaren. (Dette er noe jeg har gjettet meg frem til, rett meg hvis feil)

Edit: For at kroppen din skal forbrenne mer mat, trenger den fler celler å bruke energien på. Muskelmasse er en fin måte å øke forbrenningen på. Masse i form av fett forbrenner også energi, men.. Ja. Fett er ukult.

Endret av eirik1989
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...