Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

De som snakket om roing som kardiotrening, vil ikke det kollidere litt med ordinær styrketrening? Rodde et kvarters tid i går og må si at jeg kjente det både i skuldre og rygg.

8173770[/snapback]

Alt påvirker jo restitusjon. Må time det litt om du skal bruke det som kardio. I tillegg er jo kardio ment for og få pumpa til å gå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er markløft egentlig "megaviktig" hvis man trener for volum?

 

Ser 1000vis av folk som heller trener andre øvelser, til og med kroppsbyggere.

8173303[/snapback]

Markløft er ikke megaviktig for volum nei. Setter Chins og knebøy foran mark.

8173720[/snapback]

Det var svarte jeg ville høre :)

 

Da prioterer jeg noen andre øvelser.

Lenke til kommentar
Kristus mann, In Flames av alle, de er jo på nivå med Linkin Park  :p

8173168[/snapback]

Nei, nå får du sannelig gi deg. Tenk å banne i kirken. Dessuten "av alle"? :p Det går da ikke mange kule konserter i Trondheim per semester..

Du har skjønt det. Tar selv turen i morgen her i Bergen. Tar spenstøkten under konserten i morgen. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

På årets første morgentur i dag fant jeg 150 kroner på bakken. Ingen lommebok, og ingen i nærheten heller.

 

Hvis det skal bli sånn hver gang må jeg gå tur oftere tror jeg =D

Lenke til kommentar
Er markløft egentlig "megaviktig" hvis man trener for volum?

 

Ser 1000vis av folk som heller trener andre øvelser, til og med kroppsbyggere.

8173303[/snapback]

Markløft er ikke megaviktig for volum nei. Setter Chins og knebøy foran mark.

8173720[/snapback]

Det var svarte jeg ville høre :)

 

Da prioterer jeg noen andre øvelser.

8174374[/snapback]

Her er jeg ikke helt enig. Se på ryggen til f.eks Coleman, slik tykkelse tror jeg ganske sikkert han ikke hadde fått uten tung markløft. Det er et kjent faktum at markløft er den øvelsen som involverer flest muskler i hele kroppen, og da mest ryggen. Det finnes heller ingen annen øvelse som du kan løfte så tungt, ergo det er ingen øvelse som er bedre for CNS og testo produksjon.

 

Men når folk også snakker om ryggbredde(Latissimus) så er markløft en meget bra øvelse. Jeg kjennner en som EMG testet lattisimusen til Andreas Hjelmtveit som er VM i styrkeløft. Dette viste at hans latissimus ble mye mer aktivisert av markløft en chins!!

Lenke til kommentar
Men når folk også snakker om ryggbredde(Latissimus) så er markløft en meget bra øvelse. Jeg kjennner en som EMG testet lattisimusen til Andreas Hjelmtveit som er VM i styrkeløft. Dette viste at hans latissimus ble mye mer aktivisert av markløft en chins!!

8180222[/snapback]

Oj, det var en overraskelse :O
Lenke til kommentar
Her er jeg ikke helt enig. Se på ryggen til f.eks Coleman, slik tykkelse tror jeg ganske sikkert han ikke hadde fått uten tung markløft. Det er et kjent faktum at markløft er den øvelsen som involverer flest muskler i hele kroppen, og da mest ryggen. Det finnes heller ingen annen øvelse som du kan løfte så tungt, ergo det er ingen øvelse som er bedre for CNS og testo produksjon.

 

Men når folk også snakker om ryggbredde(Latissimus) så er markløft en meget bra øvelse. Jeg kjennner en som EMG testet lattisimusen til Andreas Hjelmtveit som er VM i styrkeløft. Dette viste at hans latissimus ble mye mer aktivisert av markløft en chins!!

8180222[/snapback]

Nå spekulerer du om Coleman ;)

 

Ja at den aktiviserer mest muskler er jo ikke akkurat merkelig. Men i mine øyne bruker man for mye energi som skulle vært brukt på fokusområder andre steder f.eks lår. Å jeg for min del er hvertfall for svak i låra til at ryggen får nok juling på mark. I tillegg er jeg større fan av kombien knebøy/chins enn mark. Både grunnet et rent byggemessig standpunkt å med tanke på skader.

 

Nå er jeg ikke så veldig kjent med EMG tester, men var dette med sin egen kroppsvekt i både mark og chins? I tillegg er jo styrkeforholdet på musklene veldig individuelt, jeg for min del merker lite i lats etter en mark økt.

 

Uansett er ikke lats noe jeg tar mark for, dette har jeg andre øvelser for.

Lenke til kommentar
Nå spekulerer du om Coleman  ;)

 

Ja at den aktiviserer mest muskler er jo ikke akkurat merkelig. Men i mine øyne bruker man for mye energi som skulle vært brukt på fokusområder andre steder f.eks lår.  Å jeg for min del er hvertfall for svak i låra til at ryggen får nok juling på mark. I tillegg er jeg større fan av kombien knebøy/chins enn mark. Både grunnet et rent byggemessig standpunkt å med tanke på skader. 

 

Nå er jeg ikke så veldig kjent med EMG tester, men var dette med sin egen kroppsvekt i både mark og chins?  I tillegg er jo styrkeforholdet på musklene veldig individuelt, jeg for min del merker lite i lats etter en mark økt.

 

Uansett er ikke lats noe jeg tar mark for, dette har jeg andre øvelser for.

8180613[/snapback]

Ja jeg spekulerer, men jeg mener det forsatt :)

De testet tung markløft, nedtrekk og chins. Det kan hennde at de ikke tok chins, men de testet i allefall markløft kontra nedtrekk, og slik jeg forstod det testet de med vekter han klarte et hvist antall av i begge grenene.

Og husk på at selv om du ikke kjenner det så mye i muskelen betyr ikke det at den ikke trenes bra :)

 

Men uansett så er det altid bra og variere øvelser. Trene musklene på ulike metoder er bra for vekst, skader osv.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle lage en stor motivasjonstråd hvor alle som har dårlig motivasjonperioder kan hjelpe hverandre ved å poste diverse klipp, interjvuer eller bilder av treningsidolene deres. Dessuten kan det være en tråd hvor alle som vil kan oppmuntre, eller bare en tråd hvor innlegg som "Hadde en dårlig trening idag" o.l kan tas i mot.

 

Men før jeg gjorde det ville jeg bare høre om noen synes det er noen god idé, og om det er i det hele tatt noe poeng i en slik tråd?

Lenke til kommentar

#Å sette fra seg og plukke opp vektene hele tida fører med seg mye stress og øker risikoen for skader. Jeg ville nødig gjort dette med særlig tunge vekter i f.eks. benken. I markløft f.eks. går dette greit om man har et stativ, men jeg er fremdeles litt skeptisk.

 

#Før jeg uttaler meg om muskelvekst vil jeg se noen studier av dette programmet i praksis ;) Det kan hende det funker, men jeg tror foreløpig at andre programmer kan være minst like bra. Det er jo også litt individuelt hva som passer bra og dårlig.

 

#For å få litt varisjon i treninga kan dette være flott.

 

#Jeg liker kvinnekroppene de har postet i artikkelen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...