Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skriker i høyre skulder når jeg tar pushups. Hva fjør jeg feil?

Skal albuen være helt inntil kroppen når jeg går ned? Det gjør ikke jeg.

broscience incoming:

kjør noen draøvelser også som facepulls og roing , ikke bare push øvelser som benkpress og pushups

Lenke til kommentar

Flere her som har sett "What the health!"? Netflix doku. 

Det er en dokumentar som tar for seg kosthold og helse, spesielt hvor negativt prosessert kjøtt er. 

De mener blant annet at kjøtt er verre enn sukker. Fett er årsaken til diabetes, da fett i blodårene kan føre til insulinresistens.

Mens karbs blir forbrent eller lagret som glykogen. 

Syntes egentlig det hele virker som en doku for å promotere vegetarianisme... :p 

Eller? 

Lenke til kommentar

Hvis jeg kutter opp frukt og grønnsaker i dag og putter i fryseren, og tar de opp i morgen? Kan de ha mistet noen næring? Noe vitaminer, noe micros?

Nei, frysing vil oppbevare nærinstoffene.

Flere her som har sett "What the health!"? 

Kanskje den verste dokumentaren som er laget innen ernæring. Flere selvmotsigelser, elendig tolkning av litteratur og forferdelig forståelse av ernæringvitenskapen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det skriker i høyre skulder når jeg tar pushups. Hva fjør jeg feil?

Skal albuen være helt inntil kroppen når jeg går ned? Det gjør ikke jeg.

kommer an på hvor du vil treffe. kjører jeg triceps har jeg de helt inntil - hvis bryst så øker jeg bredden.

Kan nevne sånn i farten at jeg hadde store problemer med smerter og "knasing" i skulder ved benk (både smal og medium og vanlig). Begynte å kjøre facepull og kuttet ut skulderpress - vips så var problemene borte

Lenke til kommentar

Flere her som har sett "What the health!"? Netflix doku.

Det er en dokumentar som tar for seg kosthold og helse, spesielt hvor negativt prosessert kjøtt er.

De mener blant annet at kjøtt er verre enn sukker. Fett er årsaken til diabetes, da fett i blodårene kan føre til insulinresistens.

Mens karbs blir forbrent eller lagret som glykogen.

Syntes egentlig det hele virker som en doku for å promotere vegetarianisme... :p

Eller?

Det er så mange feil og latterlige påstander i den doken at det vrir seg i magen hver gang noen nevner den..

Bare det at ikke skiller mellom prosesserte produkter og rene kjøttprodukter er dumt nok, men at en vegansk lege klarer å si at kjøtt er årsaken til diabetes var jo rent selvmord.

De brukte kun veganske leger som referanser når det var pro-vegan snakk. Ingen kredible kilder ble brukt fra den andre siden.

Det er selvfølgelig noen punkter som man ikke kan være uenig i, som uetisk produksjon osv, men det er en annen diskusjon.

Når det gjelder ADA/AHA og kostholdsrådene de gir for å minske eller reversere livsstilssykdommer tror jeg det er mer effektive løsninger.

Lenke til kommentar

Om noen hadde sagt til meg at jeg skulle bli en "deltidsveganer" for noen år tilbake hadde jeg ristet på hodet: "kjøtt er for godt". Men spesielt det siste året har jeg eksperimentert og funnet nye spennende smaker. Her om dagen lagde jeg burgere av linser/kikerter/gulrøtter. Noe av valget er jo motivert av miljø og dyreetikk, og at det har helsegevinster er jo også en bonus.  

Det er synd at slike "hipster-veggiser" som i disse dager deler "what the health" ødelegger seriøsiteten av andre som spiser plantebasert, men med innslag av kjøtt. Det går an å bry seg om overnevnte faktorer uten å bli plassert i den leiren der.

Lenke til kommentar

De serverer Oomph burger (eller hva det heter) i kantina på jobben noen ganger, hvor kjøtt er byttet ut med noe kjøttimitasjon av soya.. Smaker godt, men veldig rar følelse å spise noe man vet ikke er kjøtt men har samme konsisens ^.^

Ellers er det bulgarsk utfall med Myo i morgen, og jeg gruer meg..

Lenke til kommentar

Kroppsvekt 83kg

Knebøy 180kg 1x3. 160kg 8x3 (reps så sett)

Mark 185kg 3x3

Benkpress 120kg 1x3

Sittende milpress med manualer 80kg 5x3

Pullups 3x3 med totalvekt på 110kg. Klarer 100 reps uten vekt på 80 minutter atm.

Hvilken øvelse skal jeg ha fokus på den neste måneden? Alltid morsomt med ekstra input, så får jeg heller løpe hylende bort om det er for mye broscience :p

Endret av Nwader
Lenke til kommentar

Det er synd at slike "hipster-veggiser" som i disse dager deler "what the health" ødelegger seriøsiteten av andre som spiser plantebasert, men med innslag av kjøtt.

Plantebasert med innslag av kjøtt? Så med andre ord, ikke plantebasert.

Det er alikevel godt å se at sannheten om menneskets biologi og ernæringsforskning drypper ned på dere stakkarer som har blitt hjernevasket av tradisjon også ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er synd at slike "hipster-veggiser" som i disse dager deler "what the health" ødelegger seriøsiteten av andre som spiser plantebasert, men med innslag av kjøtt.

Det er alikevel godt å se at sannheten om menneskets biologi og ernæringsforskning drypper ned på dere stakkarer som har blitt hjernevasket av tradisjon også ;)

Kan ikke du heller elaborere din påstand om at mennesker ikke trenger proteiner?

Lenke til kommentar

Jo, plantebasert = Plantemat utgjør størstedelen (mye), med innslag av fisk, meieriprodukter og kjøtt. Så er det personlig preferanser som legges til grunn. Her er det rom for variasjon. Det er heller ingen her som har erklært eller snakket om en "sannhet", annet enn deg. Her må du utdype hva i all verden du legger i det. Skulle jeg basert meg på tradisjon så hadde jeg hovedsakelig spist suppe hver dag.  ;)

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...