*F* Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 takk for svar uansett, 2bb1, jeg bygger heller muskler litt senere da jeg ikke er noe glad i fett, ikke bare ser det stygt ut, men det er ubehagelig å ha på kroppen (om man ikke er vandt med det). Hva er forøvrig overskuddet man burde ligge på for å bygge kun muskler? Jeg vet det ikke er noe helt fasitsvar, men regner med det finnes et estimat. Nå skal jeg på ferie i tre uker, så blir vel begrenset sunn livsstil da, men får gjøre det beste ut av det og starte trening og kosthold på et skikkelig og målrettet nivå når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 takk for svar uansett, 2bb1, jeg bygger heller muskler litt senere da jeg ikke er noe glad i fett, ikke bare ser det stygt ut, men det er ubehagelig å ha på kroppen (om man ikke er vandt med det). Hva er forøvrig overskuddet man burde ligge på for å bygge kun muskler? Jeg vet det ikke er noe helt fasitsvar, men regner med det finnes et estimat. Nå skal jeg på ferie i tre uker, så blir vel begrenset sunn livsstil da, men får gjøre det beste ut av det og starte trening og kosthold på et skikkelig og målrettet nivå når jeg kommer hjem. 200-500 kalorier er et fornuftig sted å ligge. Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 Begynte med knebøy igjen, men sliter med buttwink. Mekka egen tråd. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 Eg trener 5x5 med 2.5 auke per økt og deload når eg ikkje når 25 reps tre økter på rad. Om eg td. ikkje når 25 reps tre økter på rad med 45 kg i militærpress, så blir det deload med 10%, dvs. ned til 40 kg. Då vil eg vere oppe igjen på 45 kg allereie etter to økter. Med vekter på 40-70 kg, er det fornuftig å auke med 2.5 kg når vektene er så låge eller har det noko for seg å auke med 1kg per økt, for at det skal gå litt fleire økter frå deload til der ein var før deload? Med vekter på 40-70 kg, er det fornuftig å auke med 2.5 kg når vektene er så låge eller har det noko for seg å auke med 1kg per økt, for at det skal gå litt fleire økter frå deload til der ein var før deload? Manglende økning i styrke har ingenting med program å gjøre, men dødøkter og slappe rutiner. Går du på et tilfeldig treningssenter, vil du se 1/50 som faktisk utfordrer kroppen til det ytterste. Resten kuker rundt og tror de trener - derav manglende resultater. I mine øyne handler styrketrening om å utfordre kroppen. Å tidvis nå det punktet hvor det ikke er mer å hente, for så å ha en kort periode hvor man henter seg inn, før man igjen bygger opp mot sin maks. Det er overraskende at man etter flere år i denne tråden legger sin lit på at et styrkeprogram kan endre ens resultater. Å mikse opp treningen er viktig for å trives, og for å ha en allsidig kropp, men det har ingenting med styrkeplatåer på nybegynnernivå. Om ein ser vekk frå kukerundt, som sjølvsagt veldig mange driv med, så ser eg for meg at det mentale og kosthaldet er to punkter som får mange til å stoppe opp. Eg har aldri kuka rundt på senteret når eg er der, men har nok heller ikkje det mentale fokuset som mange andre som kjem seg opp og fram har. Det gjekk riktig nok seint, men det gjekk på fram då eg var på det sterkaste nokre år tilbake. Ein kan mildt sagt bli programforvirra av alt som finnes der ute. Spesielt når mange legg ting fram veldig svart kvitt. "Dette fungerer ikke, gjør sånn". Til tross for at utallige personar har gjort det same og kome langt. Det genetiske betyr noko. Nokon har langt lettare for å bli større og sterkare enn andre. Samtidig har du det mentale og evnen til å kjøre kroppen forbi platåer, som kanskje er endå større utfordring for dei det ikkje kjem så lett for. Og så kosthald og progresjon. Det finnes artiklar og skriverier om det mentale òg, men det er fort gjort å blåse forbi og fokusere på øvingar, teknikk og program. Det hadde ikkje eksistert så mange program om ikkje "alle" meir eller mindre hadde fungert, gitt at resten er på plass. Er det mentale, drivet, progresjonen og kosthaldet på plass, så kan du få resultat med dei fleste programmene, men for dei som ikkje kjem lengre er det fort gjort å sjå på programmet og finne noko nytt å jobbe med. No er det sjølvsagt nødvendig å endre metodar og sånt jo sterkare ein blir, men dei som ikkje kjem ut av startgropa kan fort ende opp med å endre program utan å få noko utvikling. Der kan det mentale og kosthaldet vere punkter som hindrar framgang. 1 Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 Jeg klarer ikke holde albuene helt rett under franskpress (pen formulering - de skråner mye ut, 40 grader fra kroppen, kanskje). Hvor krise er det? Selv uten vekter er jeg ganske sjanseløs på å få dem i rett posisjon. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 (endret) Nå som jeg begynner å øke i vekt på hammer curld, bare at jeg holder håndleddet strakt og vertikalt, så føles det ut noen ganger som håndleddet skal knekke rett av ... Merker nå at jeg er litt øm i høyre håndledd. Er det en fysisk grense man kan gå på hammer curl? Endret 21. juni 2017 av Lami Lenke til kommentar
Lami Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Er det noen øvelser jeg kan gjøre _hjemme_ for å trene den indre brede lårmuskel (vastus medialis) og ytre brede lårmuskel (vastus lateralis)? Er komplett stiv/betennelse i spesielt indre lårmuskel fant jeg ut hos kiropraktor som kan gjøre at det derfor jeg har patollofemoralt smertesyndrom. Men ser øvelser for dette involverer apperater på treningsenter. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Er det noen øvelser jeg kan gjøre _hjemme_ for å trene den indre brede lårmuskel (vastus medialis) og ytre brede lårmuskel (vastus lateralis)? Du skiller ikke ut noen av "de 4" vøtt - du trener alle sammen i en smæle. Skal du skille de ut må du sitte i en leg-extension og vinkle foten slik at du "treffer" hvilket er meningsløst. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Aha skjønner, takk. Fant noen øvelser nå! Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Aha skjønner, takk. Fant noen øvelser nå! Hjaah...sku tru du fant de samme øvelsene @Kakeshoma ga deg på mandag... Lenke til kommentar
Lami Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Aha skjønner, takk. Fant noen øvelser nå! Hjaah...sku tru du fant de samme øvelsene @Kakeshoma ga deg på mandag... Haha ops ... glemte helt av at jeg spurte om det på mandag Men ja, var på gymmen og tok leg extensions, et bens benpress og prøvde meg på frontbøy. Men tror ikke jeg gjorde frontbøy riktig. Kjente ingenting. Gikk kanskke ikke dypt nok, men når jeg går dypt, så beveger høyre fot seg til litt til side. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 24. juni 2017 Del Skrevet 24. juni 2017 Et bra sted å begynne er goblet squats, eller frontbøy med kettlebells. Litt mindre krevende enn med stang som kan ta en del tid å lære seg. 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 25. juni 2017 Del Skrevet 25. juni 2017 Goblet squat virker greit! Skal prøve det, takk for tips! Hater at med en gang man begynner trening så kommer kviser ... argh. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 25. juni 2017 Del Skrevet 25. juni 2017 Goblet squat virker greit! Skal prøve det, takk for tips! Hater at med en gang man begynner trening så kommer kviser ... argh. Jeg har ikke denne bi-effekten, men så er jeg ekte natty og da... Lenke til kommentar
Lami Skrevet 25. juni 2017 Del Skrevet 25. juni 2017 Natty? Heldig uans. Har lest noen er ømfintelig når man får større produksjon av testosteron og får derfor kviser. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Jada! Håper dette blir lovlig snart http://www.tv2.no/nyheter/9212526/ Lenke til kommentar
Akse Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Goblet squat virker greit! Skal prøve det, takk for tips! Hater at med en gang man begynner trening så kommer kviser ... argh. Jeg har ikke denne bi-effekten, men så er jeg ekte natty og da... Kult av deg å insinuere at han ikke er det ... Lenke til kommentar
*F* Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Jada! Håper dette blir lovlig snart http://www.tv2.no/nyheter/9212526/ det kan nok vi vanlige folk se langt etter uansett.Sikkert mange år til det er klart også. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Får gi meg på forsøk på humor i denne tråden, blir jo alltid misfortstått. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå