Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Disakkarider: Sakkarose / sukrose (bordsukker,  laktose (melkesukker) og maltose (maltsukker). Bordsukker er glukose + fruktose. Skjebnen til karbz ender i de aller fleste tilfeller opp som glukose. 

Godt du setter skapet hvor det skal stå.

Forøvrig lærte vi vel alle dette på 1vgs? Ikke at jeg huska det før jeg tok faget opp som privatist i mitt senere liv men.

Lenke til kommentar

Bare lurer på hvorfor folk bruker det.

Fordi folk vet ikke bedre. 

Jeg bruker gjerne belte på så lette vekter. Jeg løfter ikke stort tyngre enn det på 5RM. Jeg bruker ikke belte hver gang, men hvis jeg skal prøve meg på vekter som nærmer seg 1 RM så bruker jeg gjerne belte for å kunne dra et (for meg) tyngre løft.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Er en der jeg trener som tar på seg beltet når han kommer inn døra og tar det av når han går..

Og gjør selvfølgelig halvreps og bruker moment på samtlige øvelser.

Det hadde ikke irritert meg like mye om han ikke også gikk rundt og prøvde å lære folk feil teknikker i tide og utide.

Var også veldig opptatt av å ta BCAA med 4:1:1 forhold..

Sånn går no dagan.

Lenke til kommentar

Samme her. Bare i veien for min del.

Tips til håndleddsreimer eller hva det kalles? Brakk et lite ben i håndleddet når jeg var liten, så kjenner det litt når jeg tar benk. Skulle hatt noe som kan stive opp håndleddet litt. :hmm:

Lenke til kommentar

spiser ikke lavkarbo, men spiser ganske lite karbo, typ 50-100, men spiser fortsatt dritmye fett. typ 100-150 g .

er det farlig? 

ifølge lavkarbofilosofien skal man spise mye fett, men nå spiser jeg jo karbo også så hva skjer da?

er det sant at "mettet/umettet/ditt og datt- fett er farlig? eller er alle fett good news?

Lenke til kommentar

er det sant at "mettet/umettet/ditt og datt- fett er farlig? eller er alle fett good news?

Du ønsker å få i deg mest mulig umettet fett. Mettet fett kan øke kolesterolnivået, og dermed øker risikoen for slag og hjertetrøbbel.

Lenke til kommentar

spiser ikke lavkarbo, men spiser ganske lite karbo, typ 50-100, men spiser fortsatt dritmye fett. typ 100-150 g .

er det farlig? 

ifølge lavkarbofilosofien skal man spise mye fett, men nå spiser jeg jo karbo også så hva skjer da?

HVA slags fett spiser du?

edit: å spise fett er forøvrig noe helt annet i nordnorge.... :lol:

Endret av Dufen
Lenke til kommentar

Okey, har et lite spm:

Hvis man spiser mindre enn man forbruker (kombinert med trening) sies det at man tar av seg en del fett, og litt muskler

Hvis man spiser mer enn man forbruker (kombinert med trening) sies det at man legger på seg muskler, og litt fett.

Den positive effekten (miste fett, eller legge på seg muskler) altså ratioen muskler:fett blir høyest ved lite kcal avvik enn stort kcal avvik.

Logisk nok høres det ut som.

Men hva skjer egentlig dersom man spiser akkurat like mye som man forbrenner kombinert med trening?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...