Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Nå er det slik at jeg trener ikke ofte styrke, men er det lurt for meg å innta protein pulver når jeg trener innebandy? (springer mye da).

8157573[/snapback]

Nope. Det er ikke vits.

8157578[/snapback]

For å vri litt på spørsmålet hans. Selv trener jeg 8 ganger i uken hvorav 3-4 dager er styrke i bein og overkropp annenhver gang. Ville det DA være vits å bruke noen form for proteintilskudd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
For å vri litt på spørsmålet hans. Selv trener jeg 8 ganger i uken hvorav 3-4 dager er styrke i bein og overkropp annenhver gang. Ville det DA være vits å bruke noen form for proteintilskudd?

8157649[/snapback]

Hva spiser du ellers da? Jeg ville sagt nei, under tvil. Du har nok en veldig lik treningshverdag som et par på avdelingen min og ingen av dem bruker kosttilskudd. De har grader opp og ned i idrett og kosthold, så det er godt nok for meg. Det kommer uansett an på hva du spiser utenom.

Lenke til kommentar
Hva spiser du ellers da? Jeg ville sagt nei, under tvil. Du har nok en veldig lik treningshverdag som et par på avdelingen min og ingen av dem bruker kosttilskudd. De har grader opp og ned i idrett og kosthold, så det er godt nok for meg. Det kommer uansett an på hva du spiser utenom.

8157655[/snapback]

Jeg tenker ikke på koshold i det hele tatt. Hiver i meg det jeg finner i kjøleskap og andre steder. Er det så viktig at man samkjører kosthold med tilskudd av forskjellige varianter altså? :hmm:

Lenke til kommentar

Nå som jeg endelig har blitt frisk etter lang tid med influensa, har jeg forstuet håndleddet. woho! Hvor lenge varer smertehelvete, og hvordan bør jeg behandle hånda? Har såklart bandasjert en ypperlig.

Endret av Camron
Lenke til kommentar
3 om dagen altså, det er det du sikter til Onyx? (regner med det er 40grams).

Kan bli littegranne dyrt det.. men får se hva jeg gjør.

Ja. :)

Kjøp budsjettprotein. Det er helt riktig at det blir litt dyrt i lengden, og da lønner det seg å kjøpe store bøtter. Det blir enda dyrere med TN's ProZyme, de selger jo 3kg for 899,-. Men så er smaken noe for seg selv synes jeg. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ja, høres greit ut angående din deffing. For ikke å gå tap av muskelmasse, så kan du øke antall proteinshaker til tre (kanskje du inntar tre allerede). For å få ekstra fart (og fjerne trøttheten), ta deg en kopp kaffe også! Koffein øker forbrenningen. :)

8156634[/snapback]

Tre proteinshaker à 40 gram? 120 gram proteiner via tilskudd til en slik person? Helt bak mål.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Faktisk ikke. Børge Fagerli nevnte dette i forumet til TN når har var aktiv der. Står også i RYP-programmet deres.

8162435[/snapback]

Åja, Børge Fagerli, mannen som tjener penger på hvert gram TN-protein ungdom trykker i seg. Han bør vi høre på :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Så du ville heller foretrukket å høre på en person med egen erfaring i stedet for en med kompetanse?

8162535[/snapback]

Eh, ja, selvsagt.

En person med erfaring, er en person med kompetanse.

Lenke til kommentar
Faktisk ikke. Børge Fagerli nevnte dette i forumet til TN når har var aktiv der. Står også i RYP-programmet deres.

8162435[/snapback]

RyP programmet er spekket fullt med kostilskudd bare for at produsenten skal tjene penger :no:

De driter i hva som skjer med deg så lenge de tjener penger på produktene deres.

Lenke til kommentar

8162435[/snapback]

RyP programmet er spekket fullt med kostilskudd bare for at produsenten skal tjene penger :no:

De driter i hva som skjer med deg så lenge de tjener penger på produktene deres.

8162617[/snapback]

Det er nok ikke sant men det er da klart at selskapet ønsker å fremme sine egne interesser.

De fleste tilskuddene der er velplasserte, men spørsmålet er om de er nødvendige og, ikke minst, om mannnen i gata drar fordel av dem (utenom en evt. psykisk effekt).

-

Uansett er det udiskutabelt at man må være mer observant med proteininntaket under en deff dersom man ønsker å beholde muskelmassen men man kan alltids spørre seg om det er nødvendig å ty til proteintilskudd når man, ærlig talt, har bedre alternativ.

Pat

Lenke til kommentar
Uansett er det udiskutabelt at man må være mer observant med proteininntaket under en deff dersom man ønsker å beholde muskelmassen men man kan alltids spørre seg om det er nødvendig å ty til proteintilskudd når man, ærlig talt, har bedre alternativ.

Pat

8162686[/snapback]

Utrolig vanskelig og holde proteininntaket høyt under en deff, for ikke nevne dyrt om man ikke skal bruke tilskudd. Er vel under deff jeg bruker mest tilskudd og lette måltider.

Lenke til kommentar
Utrolig vanskelig og holde proteininntaket høyt under en deff, for ikke nevne dyrt om man ikke skal bruke tilskudd. Er vel under deff jeg bruker mest tilskudd og lette måltider.

8162797[/snapback]

Tunfisk er billig og inneholder mye proteiner :)

Selv klarer jeg å ligge på 230-240g protein uten tilskudd.

Lenke til kommentar
De fleste tilskuddene der er velplasserte, men spørsmålet er om de er nødvendige og, ikke minst, om mannnen i gata drar fordel av dem (utenom en evt. psykisk effekt).

8162686[/snapback]

Husker dessverre ikke hvor, men jeg leste en artikkel et sted (ikke de "store" som iform og treningsforum tror jeg) som hevdet at mannen i gata, og faktisk kvinnen i gata, burde vurdere proteintilskudd selv om de ikke nødvendigvis trener. Noe av grunnen var en helsemessig gevinst, noe av grunnen er at folk flest ikke hverken har kunnskap, overskudd, lyst, eller tid til å lage god og sunn mat (hvertfall skylder de på dette ;))
Lenke til kommentar

8162797[/snapback]

Selv klarer jeg å ligge på 230-240g protein uten tilskudd.

8162812[/snapback]

Det vil si at du ca spiser proteiner tilsvarende 1kg kjøtt hver dag? Hvordan.

Jay Cutler sier, "Tuna stink like feet, and taste like feet".

Lenke til kommentar

8162435[/snapback]

Åja, Børge Fagerli, mannen som tjener penger på hvert gram TN-protein ungdom trykker i seg. Han bør vi høre på :roll:

8162509[/snapback]

Han jobber i MyoRevolution nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...