Akse Skrevet 10. juni 2017 Del Skrevet 10. juni 2017 har mistet en del greps-styrke som begrenser meg i f.eks markløft. noe effektive måter og trene dette? Farmers walk kanskje? henge fra stang? slike ting man har i hendene og klemmer? Alltid bruk kalk, og bytt over til mixed når overhåndsgrepet gir seg. Det er heller ikke nødvendig å kjøre høyrep mark som "begynner". Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 10. juni 2017 Del Skrevet 10. juni 2017 Aah, må komme igang med mark skikkelig igjen til uka.. Hatt litt lite struktur på ryggøktene i det siste (spess pga ny jobb), så må skjerpings nå. Er irriterende ettersom et annet senter i nærheten stengte nylig, så nå er det ofte ikke plass på gulvet og benkene. Må snart vurdere å ha en prøvetime på Elixia (ja, serr) siden de har et stort senter her og med tilgang på ett senter koster det ikke så sykt mye lenger. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. juni 2017 Del Skrevet 10. juni 2017 har mistet en del greps-styrke som begrenser meg i f.eks markløft. noe effektive måter og trene dette? Farmers walk kanskje? henge fra stang? slike ting man har i hendene og klemmer? Alltid bruk kalk, og bytt over til mixed når overhåndsgrepet gir seg. Det er heller ikke nødvendig å kjøre høyrep mark som "begynner". kalk ja, at jeg ikke tenkte på det. overhåndsgrepet bruker jeg allerede når det er nødvendig. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 (endret) Føler benkpress-benken blir for smal for meg. Jeg er ikke særlig trent, men er kraftig i benbyggelsen, og er bredere i overkroppen enn en "vanlig" tynn gutt. Alltid vært det. Men mange andre bruker jo benken så tenker derfor den passer til meg. Men er på håret det er plass til å få skulderbladene på. Ligger liksom og balanserer på kanten. Endret 12. juni 2017 av Lami Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 Ligger du bare flatt på benken? Eller drar du skulderbladene sammen når du gjør øvelsen? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 Ah, det føles slik for de fleste vil jeg tro siden det å dra skulderbladene sammen som det "runder" ryggen i høyderetninga. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 Vel, jeg opplever at Elixia & Fresh har litt andre benker enn mer "hardcore" treningssentre. Ofte er de smalere & lavere på Elixia & Fresh, som er et problem for meg som er høy. Sliter med å bruke beina da kneet blir høyere enn hofta. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 spiser kanskje 10g sukker om dagen ifølge myfitnesspal. står at goalet er på 100noe. er det usunt/farlig å spise lite sukker om dagen? hva er for lite? dekker en banan, eller noen jordbær og melkesukker sukkerbehovet for en dag? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 (endret) Ah, det føles slik for de fleste vil jeg tro siden det å dra skulderbladene sammen som det "runder" ryggen i høyderetninga.Aha daså. Takk for svar. spiser kanskje 10g sukker om dagen ifølge myfitnesspal. står at goalet er på 100noe. er det usunt/farlig å spise lite sukker om dagen? hva er for lite? dekker en banan, eller noen jordbær og melkesukker sukkerbehovet for en dag?Ikke mer enn 5-10% av daglig energiinntak. Så 70-100g, da, sier dem. Endret 12. juni 2017 av Lami Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 høres jo vilt mye ut da, da kan man spise en plate melkesjokkis hver dag da Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 og er 70-100 gram det man MÅ ha eller øvre grense? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 Du kan det, men må tenke på fettet og kaloriene i platen og, som gjør at du gjerne ikke vil spise en hel plate hver dag. Det er øvre grense, så du kan fint ha langt under. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 men sukker er vel værre enn fett? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 (endret) Nei, du har jo forskningen som viser "sukker er sunt", men mye av sukker eller mye av fett er skadelig uansett. Litt av alt er ikke noe problem. Det som ikke er bra, er blandingen av sukker og fett som du finner i ferdigmat. Denne maten er så fantastisk god, og derfor spiser vi for mye av den. Endret 12. juni 2017 av Lami 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 spiser kanskje 10g sukker om dagen ifølge myfitnesspal. står at goalet er på 100noe. er det usunt/farlig å spise lite sukker om dagen? hva er for lite? dekker en banan, eller noen jordbær og melkesukker sukkerbehovet for en dag? Det korte svaret er nei. Det lange og faktainnholdende svaret får du av Duken Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 (endret) Nei, du har jo forskningen som viser "sukker er sunt", men mye av sukker eller mye av fett er skadelig uansett. Litt av alt er ikke noe problem. Det som ikke er bra, er blandingen av sukker og fett som du finner i ferdigmat. Denne maten er så fantastisk god, og derfor spiser vi for mye av den. Raffinert sukker er vel ikke sunt vel? Det er jo "tomme kalorier", altså ingen andre næringstoffer. Frukt inneholder jo andre næringstoffer. Men raffinert sukker blir vel også omgjort til glukose som er viktig for hjernen? Nå kan det hende jeg er helt på bærtur, mange år siden jeg gikk på skole. Endret 12. juni 2017 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 pleier stort sett ha "altfor mye" Sodium/natrium og proteiner, eller stort sett "altfor lite" carbs og sukker. Fett variabelt. Om jeg ikke tar feil så burde jeg kanskje har mer karbohydrater? Men sukker er vel ikke så nøye? Mens vi er inne på MyfitnessPal. Spiste "Black And white" med bakt potet på Egon i dag, noen anelse om kcal i dette? De publiserer jo tydeligvis ikke noe næringsinnhold. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 (endret) Nei, du har jo forskningen som viser "sukker er sunt", men mye av sukker eller mye av fett er skadelig uansett. Litt av alt er ikke noe problem. Det som ikke er bra, er blandingen av sukker og fett som du finner i ferdigmat. Denne maten er så fantastisk god, og derfor spiser vi for mye av den. Raffinert sukker er vel ikke sunt vel? Det er jo "tomme kalorier", altså ingen andre næringstoffer. Frukt inneholder jo andre næringstoffer. Men raffinert sukker blir vel også omgjort til glukose som er viktig for hjernen? Nå kan det hende jeg er helt på bærtur, mange år siden jeg gikk på skole. Yeah du har helt rett Endret 12. juni 2017 av Lami Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 Disakkarider: Sakkarose / sukrose (bordsukker, laktose (melkesukker) og maltose (maltsukker). Bordsukker er glukose + fruktose. Skjebnen til karbz ender i de aller fleste tilfeller opp som glukose. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå