Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan noen anbefale et godt treningsprogram for en tynn, høy 17-åring som trener 5 ganger i uken. Har drevet på siden September.. Trener så og si alt.

8155888[/snapback]

Er det 5 dager styrke du er ute etter?

 

Hvordan er smaken på de? :)

8156102[/snapback]

God på jordbær/sjokolade hvertfall.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Kan noen anbefale et godt treningsprogram for en tynn, høy 17-åring som trener 5 ganger i uken. Har drevet på siden September.. Trener så og si alt.

8155888[/snapback]

 

Jeg trener følgende split:

 

Mandag: Bryst/triceps/mage

Tirsdag: Rygg/biceps/mage

Onsdag: Bein

Torsdag: Skuldre/mage/kardio

Fredag: Fri/kardio

Lørdag: Fri/kardio

Søndag: Fri/kardio

 

Jeg gjør som mange andre seriøse og forskyver hele programmet om jeg ikke føler meg bra en dag. Derfor hender det av og til at mandag blir en fridag og hele programmet blir forskjøvet en dag.

Lenke til kommentar

100% Whey Protein fra PF.no smaker helt greit.

 

Forskjellen mellom 100% Whey Protein og 100% Whey Tech er vel at Whey Tech inneholder mere protein pr. 100g. Mulig det har en bedre aminosyreprofil, men jeg må si at jeg ikke har satt med så godt inn i det.

 

Sånn forresten, hvis man skal prøve å deffe, når/hvor ofte bør man innta proteinpulveret?

 

Hørt at det er lurt å kombinere (morgen)kardio, whey tech og CLA i deffen.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Xtra:

 

Ja, høres greit ut angående din deffing. For ikke å gå tap av muskelmasse, så kan du øke antall proteinshaker til tre (kanskje du inntar tre allerede). For å få ekstra fart (og fjerne trøttheten), ta deg en kopp kaffe også! Koffein øker forbrenningen. :)

 

Lykke til.

 

Edit: Hjelper på med ekstra frukt også!

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Lønner det seg ikke å f.eks. ta seg en halvtimes økt på kardioen (e.g. tredemølle) også trene styrke på bein etterpå?

8156789[/snapback]

Jeg ville heller ha tatt styrkedelen først, eller eventuelt tatt dem på forskjellige dager. Det er ikke lett å yte optimalt på styrketreninga ellers, men fett klarer man å forbrenne selv om man har tatt piffen ut av bena.

Lenke til kommentar
Lønner det seg ikke å f.eks. ta seg en halvtimes økt på kardioen (e.g. tredemølle) også trene styrke på bein etterpå?

8156789[/snapback]

Ville trent ben først.

 

Det kan være litt tungt å trene kardio når man er helt død i bena, men skal love deg at det ikke er morsomt å trene ben med helt slappe ben.

Lenke til kommentar
Det jeg syns var litt rart med gløs var at jeg var den eneste som trente i en nerdete t-skjorte. Tenkte jeg skulle gli inn i mengden med slashdot t-skjorten min, men neida :(

8150884[/snapback]

Jeg tror du har en del fordommer som bør lukes ut av skallen din :tease: Hvorfor gå med nerdete t-skjorte når ei litt pustende og god trenings-T-skjorte med litt bedre passform er bedre å trene i? ;)

Jeg vasker klær litt for sjelden, så det hender at bomullsklærne mine får bli med en tur på trening, men de holder ikke mer enn én trening uansett (gode tskjorter kan holde 2-3).

 

Pleide å trene i singlett før, men nå er jeg så spinkel og tynn at jeg gremmes litt for å ta den på meg. :p

 

Satser på en brystøkt i morgen, men kommer ikke på alle øvelsene jeg pleide å ta. Så langt har jeg benkpress, flys og skråbenk. Hva er det jeg mangler?

8150884[/snapback]

Jeg kjører i tillegg oppreist crossover og noe ganger den andre varianten (med fronthev):

http://www.coopersguns.com/videos/exercise...ssover-upright/

http://www.coopersguns.com/videos/exercise...er-front-raise/

Pullover hører også med til samlinga jeg liker å plukke fra:

http://www.coopersguns.com/videos/exercise...mbell-pullover/

8153831[/snapback]

 

Ah, de der med kabel ja, pleide å ta den på link nr2 sittende på en litt annen måte, trekke hendene frem langs gulvet, løfte de opp med samlet hender opp til skulderhøyde også ut med hendene igjen ned til gulvet. 4 ganger den veien, også 4 ganger motsatt vei. Men det er vel egentlig akuratt det samme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Wh1te: Trener du kardio dagene du ikke har styrke og går det bra?

 

Har hørt man skal trene det etter en økt.

8156479[/snapback]

 

For kroppsbyggere er det hensiktsmessig å trene kardio etter en økt for å tømme glykogenlagrene og brenne fett. I mitt tilfelle er det litt annerledes ettersom jeg hovedsakling driver med idretter som krever kondisjon og derfor må fokusere på det. Det er null problem å trene kardio de dagene jeg ikke har styrke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Nå er det slik at jeg trener ikke ofte styrke, men er det lurt for meg å innta protein pulver når jeg trener innebandy? (springer mye da).

8157573[/snapback]

 

Nope. Det er ikke vits.

Lenke til kommentar

Kort spr.mål. Trener styrke trening (vekter) 3 til 4 ganger i uken. Har holdt på lenge nå, å styrken har økt masse ! Det jeg lurer på er dette. Har fremdeles endel "valpefett" Gjør meg ikke stort, men kunne godt tenkt meg å få vekk ihvertfall litt av det. Lønner det seg da å trene kardio etter styrke trenings økten? Er dette måten å brenne mest fett på?

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Kort spr.mål. Trener styrke trening (vekter) 3 til 4 ganger i uken. Har holdt på lenge nå, å styrken har økt masse ! Det jeg lurer på er dette. Har fremdeles endel "valpefett" Gjør meg ikke stort, men kunne godt tenkt meg å få vekk ihvertfall litt av det. Lønner det seg da å trene kardio etter styrke trenings økten? Er dette måten å brenne mest fett på?

8157630[/snapback]

 

Det er ikke den beste måten, men det er en veldig effektiv måte og sannsynligvis ditt beste alternativ. Ta 20-30 minutter kardio etter styrketrening, så er valpefettet borte på ikke altfor lang tid. Noen kommer sikker til å nevne gerilja kardio, men jeg vil heller anbefale at du følger opp styrketrening med kardio.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...