Dufen Skrevet 13. mai 2017 Del Skrevet 13. mai 2017 Det er vel fint lite næringsstoff i alkohol, men er det så problematisk å erstatte 500 kcal mat med 500 kcal alkohol ein gang eller to i veka? Er det noko begrunnelse for dette anna enn "min mening"? Martin Berkhan har nokre artiklar om alkohol og trening. LITE NÆRING? Helvete mann, det er jo B-vitaminer ut av helvete i øl.... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. mai 2017 Del Skrevet 13. mai 2017 Dette er fordi vekttrening ikke bare brenner fett, men også vil bruke mer fett for å bygge muskler. Dette er også en god sirkel, da større muskler bruker mer energi enn fett! Det er vel fint lite næringsstoff i alkohol, men er det så problematisk å erstatte 500 kcal mat med 500 kcal alkohol ein gang eller to i veka? Er det noko begrunnelse for dette anna enn "min mening"? Martin Berkhan har nokre artiklar om alkohol og trening. LITE NÆRING? Helvete mann, det er jo B-vitaminer ut av helvete i øl.... Høhø. Eg burde vel skrive etanol i staden for alkohol. Tenkte meir på kun alkoholkomponenten enn kva den er blanda med. Men det er klart at om du kjøper ein drink med lime i så er det jo litt næringsstoff der. Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 13. mai 2017 Del Skrevet 13. mai 2017 Hvordan jobber dere dere opp mot "ny 1-rm" ? Mtp antall reps og sett... Jeg prøvde denne metoden sist jeg makset i bøy, synes det fungerte ganske bra. Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 13. mai 2017 Del Skrevet 13. mai 2017 Jeg har hørt at ei "fyllekule" tar ca. 1 uke å restituere fra, hva angår trening og resultater. Om man tar et par pils en dag, så tror jeg ikke det har så mye å si for resultater, kanskje veldig marginalt. Men man skal jo leve litt også. Det er to faktorer som gjør at alkohol og trening ikke går godt i lag. Kroppen må bryte ned alkholen, og alkohol dehydrerer kroppen. Så om man passer på å på i seg nok væske etterpå, og kanskje går seg en tur for å sette fart på forbrenningen, så skal det ikke ha all verden å si. Men det er forskjell på 2 øl og 10 øl. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 13. mai 2017 Del Skrevet 13. mai 2017 Jeg har hørt at ei "fyllekule" tar ca. 1 uke å restituere fra, hva angår trening og resultater. Om man tar et par pils en dag, så tror jeg ikke det har så mye å si for resultater, kanskje veldig marginalt. Men man skal jo leve litt også. Det er to faktorer som gjør at alkohol og trening ikke går godt i lag. Kroppen må bryte ned alkholen, og alkohol dehydrerer kroppen. Så om man passer på å på i seg nok væske etterpå, og kanskje går seg en tur for å sette fart på forbrenningen, så skal det ikke ha all verden å si. Men det er forskjell på 2 øl og 10 øl. Tja, jeg fikk da resultater i min singelperiode hvor jeg drakk ca 1 gang i uken i 5 år i strekk så, at det tar 1 uke MÅ være bull. Da hadde jeg aldri gainet noe. Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 13. mai 2017 Del Skrevet 13. mai 2017 Jeg har hørt at ei "fyllekule" tar ca. 1 uke å restituere fra, hva angår trening og resultater. Om man tar et par pils en dag, så tror jeg ikke det har så mye å si for resultater, kanskje veldig marginalt. Men man skal jo leve litt også. Det er to faktorer som gjør at alkohol og trening ikke går godt i lag. Kroppen må bryte ned alkholen, og alkohol dehydrerer kroppen. Så om man passer på å på i seg nok væske etterpå, og kanskje går seg en tur for å sette fart på forbrenningen, så skal det ikke ha all verden å si. Men det er forskjell på 2 øl og 10 øl. Tja, jeg fikk da resultater i min singelperiode hvor jeg drakk ca 1 gang i uken i 5 år i strekk så, at det tar 1 uke MÅ være bull. Da hadde jeg aldri gainet noe. Jeg drikker en del, og gainer også. Men her tror jeg det var snakk type fyllekule der er du kanskje er på fylla i 2 dager og drikker veldig mye, ogg samtidig driver med toppidrett. Er forskjell på å drive toppidrett og å trene å treningsstudio 3-4 ganger i uken for å få en bedre fysikk. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 13. mai 2017 Del Skrevet 13. mai 2017 (endret) Bare drikk sprit? Bruk blandevann uten sukker? Merker at jo eldre jeg blir, jo dårligere blir jeg. Tar gjerne en dag før jeg føler meg 100% Endret 13. mai 2017 av BMWcoupeftw 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 13. mai 2017 Del Skrevet 13. mai 2017 Har hatt noen av de beste øktene mine etter en skikkelig bytur, men da er det også veldig sjelden jeg går ut. Ekstra energiinntak og ekstra søvn, er min teori. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Bare drikk sprit? Bruk blandevann uten sukker? Merker at jo eldre jeg blir, jo dårligere blir jeg. Tar gjerne en dag før jeg føler meg 100% så blir det drikking 17. mai også Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Dette er fordi vekttrening ikke bare brenner fett, men også vil bruke mer fett for å bygge muskler. Dette er også en god sirkel, da større muskler bruker mer energi enn fett! Det er vel fint lite næringsstoff i alkohol, men er det så problematisk å erstatte 500 kcal mat med 500 kcal alkohol ein gang eller to i veka? Er det noko begrunnelse for dette anna enn "min mening"? Martin Berkhan har nokre artiklar om alkohol og trening. LITE NÆRING? Helvete mann, det er jo B-vitaminer ut av helvete i øl.... Høhø. Eg burde vel skrive etanol i staden for alkohol. Tenkte meir på kun alkoholkomponenten enn kva den er blanda med. Men det er klart at om du kjøper ein drink med lime i så er det jo litt næringsstoff der. Jvis vi skal dra den skikkelig langt (og det MÅ man jo... ) så er kokain fritt for kcal og endatil glutenfritt og laktosefritt..... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Har fått ganske dårlig matlyst den siste tiden. Jeg teller ikke, men jeg tror jeg spiser litt under det jeg trenger for å holde vekta. Jeg har vært småsjuk siden slutten av mars. Jeg har ikke fått trent så mye i det siste på grunn av eksamner, forkjølelse og russetiden. Kan dette være grunnen til lite matlyst? Vanligvis må jeg begrense meg når jeg spiser, nå er det motsatt. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 (endret) Klarte å fucke opp noe på siste repetisjonen i benkpress ikveld. Kjentes ut som noe slet seg bak i ryggen, mellom skulderbladene ganske høyt oppe da eg hadde stangen på det høyeste like før eg skulle legge den på plass.Når eg nå sitter oppreist og legger haka ned mot brystet så er det en ganske ubehagelig "sliting" bak på ryggen, prøvd å markere av på bildet.Noen som vet hva eg har gjort? Forstrukket en muskel eller noe slik? Endret 14. mai 2017 av IcedInsanity Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Google bilder "rhomboid" tenker det er der det gjlr vondt Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Google bilder "rhomboid" tenker det er der det gjlr vondt Ja se der. Det kan virke sånn, og etter å ha lest litt om det så virker det å være en ganske vanlig skade å få. Så at noen anbefalte å stå mot en vegg og ha en tennisball på stedet der det gjør vondt og prøve å massere litt. Kanskje prøve på det. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 (endret) Du kan også sjekke ut "Levator Scapula" - navnet på denne muskelen hinter ganske tydelig om hvilken funksjon den har. En funksjon som typisk sklir ut i situasjoner du beskriver - altså situasjoner hvor man ikke klarer å holde skuldrene/bladene på plass - ned og bak På dette bildet ser du Levator Scapula isolert På dette bildet ser du også Rhombodideus (Rombemuskelene) som nevnt over. Som du ser har disse musklene forskjellige funksjoner, men samarbeider tett. Endret 15. mai 2017 av Countryman Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 (endret) Har skrevet en kjapp artikkel om hvordan man kan ta øvelsen "planken" til neste nivå - og hvorfor man bør/kan gjøre det. #fordimanblirmøkkaleiogtrengervariasjon Link til artikkel HER Setter stor pris på alt av konstruktiv kritikk Endret 15. mai 2017 av Countryman 5 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 Du kan også sjekke ut "Levator Scapula" - navnet på denne muskelen hinter ganske tydelig om hvilken funksjon den har. En funksjon som typisk sklir ut i situasjoner du beskriver - altså situasjoner hvor man ikke klarer å holde skuldrene/bladene på plass - ned og bak På dette bildet ser du Levator Scapula isolert ScreenHunter_230 May. 15 12.08.jpg På dette bildet ser du også Rhombodideus (Rombemuskelene) som nevnt over. Som du ser har disse musklene forskjellige funksjoner, men samarbeider tett. ScreenHunter_231 May. 15 12.08.jpg Takker for input. Merket også at på siste reppen der det gikk galt så var alt av skuldre og overkropp flatt på benken og det ble for mye opp(vertikalt) og ut på skuldrene, som om du presser skuldrene flat ned men samtidig presser armene fremover(opp i dette tilfellet) Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 = føkka. Man lærer da. Glad du posta innlegget, håper (og tipper) du blir fin igjen rimelig fort Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 "Folkeopplysningen" på Nrk bruker Berit Nordstrand som fagperson når det er snakk om kosthold.... Wwaaaaaarrrgh.... Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 = føkka. Man lærer da. Glad du posta innlegget, håper (og tipper) du blir fin igjen rimelig fort Jess, tar det litt rolig noen dager, vertfall til eg klarer å bevege hodet noenlunde uten at det sliter baki der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå