Countryman Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Det blir en annen konkurranse med en gang. Noen kropper kan hente mer ut av utstyret enn andre, og det handler selvsagt ikke om kroppsstyrke lenger. For de som synes det er spennende, for all del. Personlig synes jeg det er totalt uinteressant å se hvor sterk jeg kan bli med hjelp. Ja det blir jo det? Jeg kan ikke forstå poenget, når målet faktisk er å finne ut hvor mye kroppen klarer å løfte etter x-antall timer med hard jobbing - så skal man "gå inn i en drakt" som i seg selv løfter 30% av vekten. På treningene er de avhengig av massiv hjelp for å få på seg utstyret. Folk får jo holde på som de vil naturligvis, er enig i det. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Støtter denne holdninga, litt sånn jeg ser på bol. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 (endret) Bol og løfteutstyr er vel i to litt forskjellige kategoriar. Folk får drive på som dei vil. Har du lyst har du lov, eg bryr meg ikkje. Endret 9. mai 2017 av Zeph Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Hvilke drakter snakker dere om? Bruker dere ikke belte heller? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Støtter denne holdninga, litt sånn jeg ser på bol. Synes faktisk det er mer interessant å se bolere løfte enn vanlige folk i slike løftedrakter. Bolere løfter i alle fall ved hjelp av kroppen, og ikke noe tøy og annet utstyr. I en perfekt verden så er det en egen liga for bolere (i det meste av sport) og en egen liga for de som ikke bruker. Så får de som vil ta mest ut av menneskekroppen med preparater få gjøre det og så får de naturelle ha en egen liga med strenge dopingtester. Hvorfor er det så vanskelig? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 (endret) osv. Latterlig. Det er da ikke en PR, i stede for å bruke en primitiv form for exoskeleton kan han likegodt legge fra seg noen vektskiver slik at han faktisk greier løfte. Ikke rart den videoen ikke har kommentarer Støtter denne holdninga, litt sånn jeg ser på bol. Synes faktisk det er mer interessant å se bolere løfte enn vanlige folk i slike løftedrakter. Bolere løfter i alle fall ved hjelp av kroppen, og ikke noe tøy og annet utstyr. I en perfekt verden så er det en egen liga for bolere (i det meste av sport) og en egen liga for de som ikke bruker. Så får de som vil ta mest ut av menneskekroppen med preparater få gjøre det og så får de naturelle ha en egen liga med strenge dopingtester. Hvorfor er det så vanskelig? Det finnes da det. bodybuilding og natural bodybuilding. Meeeen, i realiteten vet vi jo godt at det ikke fungerer i praksis. https://www.t-nation.com/training/how-natural-is-natural-bodybuilding Endret 9. mai 2017 av Evelen! Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Haha, den videoen En kvinnelig bekjent av meg har vist seg å ha et bra løftetalent. Hun dro seg kjapt opp i 150 i mark og 130 i bøy - godkjente løft. I BP har hun slitt da, noe som ikke er uvanlig for jenter - her har hun vel 60kg i godkjent løft. Hun stiller i 90+ da Makan til motivert dame skal man lete lenge etter, og jeg har gitt en del tips og hjulpet til på treningene. "Nå har`em jaggu klart å lure ho til å teste utstyr" ser jeg ut ifra videoer ho legger ut på nett. Etter 2 treninger med benkpresskjorte "klarte hun" 100kg. Personlig synes jeg det er litt kjedelig å se, når man i utgangspunktet er så motivert til å finne ut hvor mye man klarer å løfte, men ikke minst også liker å trene og se resultatene av jobben man gjør. Utålmodighet kaller jeg det. Ikke minst synes jeg det er helt latterlig å se de stå der med digre plastposer hengende ut av skjortene, hvilket er noe de bruker for å få skjortene av og på.. 2 mann må hjelpe til med å få på skjorta. Nei, takke meg til vikingløftinga videre altså. Synes det er veldig positivt at NSF nå endelig arrangerer NM også for utstyrsfritt. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Hvilke drakter snakker dere om? Bruker dere ikke belte heller? Løftebelte er ikke å regne som "utstyr" i konkurransesammenheng, selv om det klart er et "utstyr". Man har også lov til å bruke rehbands rundt knærne, noe som hjelper de å holdes varme samt gir en mikroskopisk støtte. Håndleddstøtte er også tillatt, altså regnes som "utstyrsfritt". Knebind er utstyr. Dette er et bind som snurres HARDT rundt knærne slik at kneleddet blir stivet opp. Har du knebind vil du ikke klare å "sette deg ned" med mindre du legger på 100-150kg på stanga og slipper deg ned - litt på samme måte som benkpresskjorta. Man kommer seg rett og slett ikke "ned", hvilket gjør at man naturligvis "klarer" å løfte tyngre. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Hvilke drakter snakker dere om? Bruker dere ikke belte heller? Løftebelte er ikke å regne som "utstyr" i konkurransesammenheng, selv om det klart er et "utstyr". Man har også lov til å bruke rehbands rundt knærne, noe som hjelper de å holdes varme samt gir en mikroskopisk støtte. Håndleddstøtte er også tillatt, altså regnes som "utstyrsfritt". Knebind er utstyr. Dette er et bind som snurres HARDT rundt knærne slik at kneleddet blir stivet opp. Har du knebind vil du ikke klare å "sette deg ned" med mindre du legger på 100-150kg på stanga og slipper deg ned - litt på samme måte som benkpresskjorta. Man kommer seg rett og slett ikke "ned", hvilket gjør at man naturligvis "klarer" å løfte tyngre. Så videoen av den benkpressskjorten nå. Haha, stuffed gris much? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Synes det er veldig positivt at NSF nå endelig arrangerer NM også for utstyrsfritt. Du mener at slikt utstyr faktisk er lov i vanlig NM? Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 (endret) Det finnes konkurranser med utstyr og det finnes utstyrsfrie konkurranser. Hvorfor så mye hat mot draktene? For meg er det helt normalt da jeg kjenner flere som har brukt det/bruker det i konkurranser. Det er ikke "bare" å ta på seg en drakt. Den skal passe riktig, også man må faktisk trene mye på å løfte optimalt med den. Den legger bare til en ekstra dimensjon til konkurransen, ser ikke problemet. Det finnes raw løfting, og det finnes løfting med drakt, hva så? Det har ingen sammenheng med juks og steroider overhodet Endret 10. mai 2017 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Det er jo et meningsløst konsept... 2 Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Forsåvidt. Men, høyere tall gir mer kommersiell suksess. Så de treffer vel kanskje litt bredere. Litt som med bodybulding, det hadde aldri vært like stort uten steroider og andre preparater. Det ville blitt for kjedelig for de som ikke er spesielt interesserte Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 kan jo likegodt konkurrere i hvem som greier løfte tyngst med gaffeltruck 4 Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Det videoen må være noe av det dummeste jeg har sett. Definitivt stuffed gris. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Det finnes konkurranser med utstyr og det finnes utstyrsfrie konkurranser. Hvorfor så mye hat mot draktene? For meg er det helt normalt da jeg kjenner flere som har brukt det/bruker det i konkurranser. Det er ikke "bare" å ta på seg en drakt. Den skal passe riktig, også man må faktisk trene mye på å løfte optimalt med den. Den legger bare til en ekstra dimensjon til konkurransen, ser ikke problemet. Det finnes raw løfting, og det finnes løfting med drakt, hva så? Det har ingen sammenheng med juks og steroider overhodet Hvor er "hatet"? Det er bare en diskusjon hvorvidt det er noe "poeng" i å bruke en drakt som fysisk løfter vektene for deg. Ingen "hater". Personlig flirer jeg bare av det Gratulerer til de som bruker tid å krefter på å lære seg å bruke dette utstyret. All honnør til de, og fint om de synes det er gøy. "Juks" eller "Bol" er ikke noe jeg ville dratt inn i diskusjonen da det som nevnt er egne separate klasser for "alle" slik at de kan skilles. Personlig forstår jeg ikke poenget med å koble ut 50% av skuldrene i benkpress hvis styrke faktisk er noe man jobber for. Blir veldig 1980 for meg, og jeg synes det er kjedelig hvis treningsentuister fra 2017 skal begynne med det. Si du ble hekta på sykling, trente hardt og hadde faste løyper som du prøvde å sette rekorder i. Er du en av de som hadde kjøpt el-sykkel den dagen det ble så populært, kun for å få et bedre "tall" i listene dine, eller ville du heller foretrekke og kjøpe en til bestemora di og istedet fortsatt å jobbe hardt med egen fysikk? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Hvordan er det med riskaker? Er det noe å satse på før/etter trening? Trodde jo at siden de har relativt høyt karbo nivå at det gjør seg som litt bensin på bålet, men så kom eg over noe som sa noe annet"Er du en av dem som spiser riskaker som mellommåltid fordi du tror det er relativt sunt. Herregud, det er jo «bare luft» omtrent jo...eller? Tro om igjen! Riskaker er proppfulle av både stivelse og salt, og mangler viktige næringsstoffer som både proteiner og fiber. - Riskaker er i seg selv fulle av luft og lite annet – det meste er stivelse, ikke sukker. Noen er krydret med ostepulver eller annet som inneholder mye salt. Riskaker kan sammenliknes med loff - men er mindre næringsrik enn loff, sier Gunn Helene Arsky, som er ernæringsfysiolog i BAMA gruppen AS, " Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Kunne hatt krav om at man måtte klare å få på benkpresskjorta selv.. kunne vært en del av underholdningen på konkurransen . 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå