Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Small midje, litt spretten & stor rompe, litt store lår, der har du meg.

De billige fra urban sitter faktisk bra på min kropp, men de er dårlig kvalitet. 

Å si at han kjøper for små bukser er litt teit å si. 

En bukse skal jo i teorien sitte på såpass stramt at man ikke trenger belte. 

Vel, kjøper jeg en bukse som er slik, vil den være ekstremt trang i rompe/lår. 

Såpass stramt at man vil umiddelbart sette spørsmålstegn ved min legning

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

dæven, takk for utdypningen! :)

skal testes ut på pumpeøvelser

Bare hyggelig :)

Er det btw noen som har noen kloke ord til en løk (meg) som har fått for seg at han MÅ øke på en eller annen måte hver trening (enten i reps eller kg) om han skal ha gainz?

Lenke til kommentar

Forslag til merke/butikk?

Prøv G-Star, Levis og Diesel. Disse har mange bukser/Jeans med tapered fit. Besøk deres egne dedikerte butikker, så får du testet masse produkter.

Zalando.no og Boots.no har også en del chinos fra G-Star i tapered fit. Kan også prøve Dockers eller Converse.

Lenke til kommentar

Small midje, litt spretten & stor rompe, litt store lår, der har du meg.

De billige fra urban sitter faktisk bra på min kropp, men de er dårlig kvalitet.

Å si at han kjøper for små bukser er litt teit å si.

En bukse skal jo i teorien sitte på såpass stramt at man ikke trenger belte.

Vel, kjøper jeg en bukse som er slik, vil den være ekstremt trang i rompe/lår.

Såpass stramt at man vil umiddelbart sette spørsmålstegn ved min legning

Haha, høres ut som samme problem.
Lenke til kommentar

Forslag til merke/butikk?

Prøv G-Star, Levis og Diesel. Disse har mange bukser/Jeans med tapered fit. Besøk deres egne dedikerte butikker, så får du testet masse produkter.

Zalando.no og Boots.no har også en del chinos fra G-Star i tapered fit. Kan også prøve Dockers eller Converse.

Takk for tips!
Lenke til kommentar

Er det btw noen som har noen kloke ord til en løk (meg) som har fått for seg at han MÅ øke på en eller annen måte hver trening (enten i reps eller kg) om han skal ha gainz?

Franskpress: (myo)

Uke 1 - 20kg

Økt 1 - 15+25

Økt 2 - 18+25

Økt 3 - 20+25

Uke 2 - 25kg

Økt 1 - 12+25

Økt 2 - 15+25

Økt 3 - 18+25

Uke 3 - 30kg

Økt 1 - 10+25

Økt 2 - 12+25

Økt 3 - 15+25

Uke 4 - 35kg

Økt 1 -   8+25

Økt 2 - 10+25

Økt 3 - 12+25

Uke 5

Økt 1 - 37.5kg - 30

Økt 2 - 40kg - 30

Økt 3 - 42.4kg - 30

Deload :dremel: :dremel: :dremel:

• Liker 3
Lenke til kommentar

Se der ja, var ikke verre enn det ;) Får bli flinkere til å deloade framover.

Apropos: starter en liten slankekur i midten/slutten av mai. At en drøy mnd er en kort deff vet jeg, men jeg trives rett og slett for godt med kcaloverskudd og gains til å gi meg noe før det :p To-tre-fire-fem kg ned er nok uansett.

Uansett: rådet er vel å trene med relativt tunge vekter på deff for å sende signaler til kroppen om at muskelmassen er glup å beholde? Hvordan funker dette med myo? Selv om jeg beveger meg ned i reps mot slutten av treningsprogrammet, blir det ikke helt de tyngste vektene likevel. Og isåfall, om Myo funker bra med deff, burde jeg da holde meg lavt i reps og høyt i vektbelastning mens jeg deffer?

- For ordens skyld, så er jeg klar over at mr Børge mener at Myo funker fjell med deff. Klarer bare ikke helt å stole på noe før noen av autoritetene her inne har gått god for det :p

Lenke til kommentar

Uansett: rådet er vel å trene med relativt tunge vekter på deff for å sende signaler til kroppen om at muskelmassen er glup å beholde? Hvordan funker dette med myo? Selv om jeg beveger meg ned i reps mot slutten av treningsprogrammet, blir det ikke helt de tyngste vektene likevel. 

Styrketrening generelt vil motvirke muskeltap, både med tunge og lettere vekter - trent til utmattelse. Under kaloriunderskudd bryr ikke kroppen seg om det estiske, dens priotering er å beskytte muskelvel som lunger, hjerte, støttefunksjoner etc. Derfor den foretrekker fett og overskudd av muskelmasse. Lenge leve evolusjon. :)

Endret av Dukien
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uansett: rådet er vel å trene med relativt tunge vekter på deff for å sende signaler til kroppen om at muskelmassen er glup å beholde? Hvordan funker dette med myo? Selv om jeg beveger meg ned i reps mot slutten av treningsprogrammet, blir det ikke helt de tyngste vektene likevel. 

Styrketrening generelt vil motvirke muskeltap, både med tunge og lettere vekter - trent til utmattelse. Under kaloriunderskudd bryr ikke kroppen seg om det estiske, dens priotering er å beskytte muskelvel som lunger, hjerte, støttefunksjoner etc. Derfor den foretrekker fett og overskudd av muskelmasse. Lenge leve evolusjon. :)

MÅ det trenes til utmattelse? Høres ikke helt kosher ut i mine ører, men enlighten me.

Lenke til kommentar

MÅ det trenes til utmattelse? Høres ikke helt kosher ut i mine ører, men enlighten me.

Om jeg kan være så frekk @Dukien, å komme deg i forkjøpet på denne?

Da Børge utviklet myo fant han en relativt logisk årsak til hvorfor denne metoden ga bedre resultater enn eksempelvis den klassiske "10x3".

Sjansen for at man faktisk kjørte seg til utmattelse i settet økte drastisk, og dette var nødvendig for å oppnå maksimal muskelfiberaktivering og "skading" - her tror jeg mange kjenner seg igjen, hvor de siste 2-3 repsa føles veldig tunge.

I myo derimot - hvor man allerede på rep nr. 20 av 40 får den samme følelsen, men likevel fullfører med 20 reps til, til tross for smertene dette innebærer - dette er den virkelige utmattelse. Dette er pain, selv om man kjører med 8kg`s hantler istedet for 16 som i 10x3.

Jeg legger ved en artikkel som beskriver det hele - HER!

Utmattelse er en ting - teknisk failure er en annen.

Når det er sagt - teknisk failure er ingen krise når vektene er så lette som de er.

Til Bjarnemann - Det er ikke min oppfatning at det er noen fordel å kjøre en metode som har det ultimate målet om å skape hypertrofi - i en periode hvor kroppen ikke mestrer å prioritere nettopp dette.

Personlig ville jeg lagt om på treningen, trenet litt mindre generelt - MEN TYNGRE - og eventuelt kjørt styrkeeksemplene jeg har lagt inn i "myo-tråden".

(Verdt å merke seg er at det meste som er eksemplifisert her er egne versjoner og tolkninger av metoden. Ikke Børge`s forskninger.)

Skadelig er det riktignok IKKE. Trivsel er viktig. Kjør det du trives med - og siden du kjører tunge baseløft ved siden av er du nok safe ;)

Det er riktignok et spørsmål om hva du er interessert i å bruke de verdifulle underskuddskreftene dine på.

• Liker 2
Lenke til kommentar

At du våger!   :tease:  

For å supplementre Countryman, det har de siste to årene gjort systematiske oppsummeringer. Det har evnet å kaste lys over aspekter man var usikker for bare tre-fire år siden:

http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/17461391.2014.989922?journalCode=tejs20
https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs40279-016-0543-8
https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs40279-015-0304-0

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel heller: "MÅ man trene til utmattelse for en best mulig deff, eller vil dette gi minutiøse fordeler?"

Må man gå nerdomania for å lykkes med en deff?

Vil ikke 10x3 rolige sett gi resultater lengre?  :hmm:

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel heller: "MÅ man trene til utmattelse for en best mulig deff, eller vil dette gi minutiøse fordeler?"

Må man gå nerdomania for å lykkes med en deff?

Vil ikke 10x3 rolige sett gi resultater lengre?  :hmm:

Ingen i DST er ute er middelmådige resultater vøtt :dremel:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...