Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Syns det er en vanskelig og betent problemstilling, litt som hun transpersonen som er kvinne (med mannlige kjønnsorganer) som ønsket å gå på kvinnedag i et badeland og fikk nei, fordi andre kvinner kan føle det ukomfortabelt med "mann" i garderoben der vi er nakne. Jeg ser problemet; du kan ikke kontrollere heller for de som eventuelt lyver bare for å få en fordel. 

Det er jo dødskjipt for de som bytter kjønn å utelukkes fra visse typer konkurranse/idrett, men nesten alle typer idrettskonkurranser ER jo kjønnsdelt allerede. Har ikke noen god løsning på dette, bare masse meninger.. :D

Løsningen er jo bare å fjerne kjønn helt.

Kjønnsegregerte garderober er fjollete, det samme er kjønnsegregert idrett. La alle konkurrere med alle. Husk at det ikke finnes noen forskjeller på menn og kvinner utover undertrykkelsen til patriarkiet.

At noen føler seg ukomfortabel er ikke en grunn til å forby noen andre å være til stede. Skal vi forby homofile fra garderober fordi homofber kan bli ukomfortabel? Da burde vi heller ha en egen garderobe for trangsynte intolerante mennesker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, sett en kvinne opp mot en mann i en boksering så får du fort se hvorfor det er delt opp i kjønn.

Vi må være realistisk her. Å dele opp kjønn på andre områder er ikke riktig. Men når det kommer til det fysiske så er det ingen tvil. Tror også de aller fleste kvinner er veldig glad for at garderober, toaletter osv er delt opp. Til og med jeg hater å dele sånt med andre menn, for det finnes så utrolig mange ekle, stinkende griser der ute..

Lenke til kommentar

Er vel en grunn til at en kvinne aldri har bestått mjk sitt opptak. Der skal de jo i tilegg stille likt som menn (selv om de ikke gjør det) :p

Og en av grunnene til at du ser mange kvinnelige befal i forsvaret i dag er fordi de blir kvotert inn. Og kvoteringen går på bekostning av kvalitet og forutsetninger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har hatt gode erfaringer med det tidligere. Så lenge treningsprogrammet ditt er bra og gir mening så blir ikke det å være i ketose stoppe deg. Få i deg nok proteiner, vitaminer, mineraler osv så går det helt fint. Helt uvitenskapelig fra meg, men bare fra tidligere erfaringer.

Sjekk også ut http://www.reddit.com/r/Ketogains

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Det går fint å drive styrketrening på ketose. Styrkeløft stiller lavere krav til hurtig energiomsetning. Men, det kan tenkes at fulle glykogenlagre (sukker) i muskler stimulerer til signalveiene som fører til anabolisme, mer enn tilsvarende energiinnhold fra fett. I ketose vil man ikke oppnå fulle glykogenlagre.

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Hmm. Er veldig frem og tilbake. Hadde en ganske vellykket deff på ketose/lavkarb i fjor, vil gjerne bli så hard i kroppen i år også. Vet ikke om jeg klarer det ved vanlig kost. Så det frister veldig å kjøre på. Ble bare så usikker etter å ha snakket med han. Men, nå skal ikke jeg bli dritsterk i vår, så da trenger jeg vel ikke så mye karbohydrater.. Tror jeg går for det altså! Er veldig gøy, for man ser resultater så utrolig fort! Må bare tåle en uke med slapp trening og crawings etter karbohydrater ?

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Er det noe problem fare ved treningsværk? Eller er det bare positivt? Jeg har hatt ganske greit med værk to dager nå, og spiser litt ibux, mest for ryggens del.

Er bare støl så det er ikke skade..

Prøver å tøye greit da...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Hva er det man spiser da? Egg til frokost, kylling til middag og tunfisk til kveldsmat? :p

Fett og proteiner.

Nøtter, avokado, kjøtt, fisk, egg, grønnsaker, litt frukt etter trening. Må være litt kreativ. Kan lage vafler/pannekaker med mandelmel f.eks.

Er selvsagt litt mer jobb enn ved vanlig mat, men alt blir en vane etterhvert:)

Svin med soppstuing, avokado og spinat er favoritten her. Det er litt karbohydrater i soppen, men det er relativt lite.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Er det noe problem fare ved treningsværk? Eller er det bare positivt? Jeg har hatt ganske greit med værk to dager nå, og spiser litt ibux, mest for ryggens del.

Er bare støl så det er ikke skade..

Prøver å tøye greit da...

Stølhet er vel hverken positivt eller negativt, hvis man ikke blir så støl at ledd låses helt grunnet smerte.

Stølhet gir ikke nedsatt styrke.

Dropp ibux. Dropp kald-tøying.

Kjør en ny treningsøkt, tren lett, inkluder en lengre dynamisk oppvarming først.

Dette er en fin løsning for mange, og man opplever ofte å kvitte seg med en del av stølheten på denne måten.

Lenke til kommentar

Har veldig gode erfaringer med lavkarbo (både "nullkarbo" og mer moderate former) og trening selv ihvertfall. Er det ikke slik at det ikke er noe universelt svar på dette? For noen funker lavkarbo fett, for andre funker det best med et mer normalt karbinntak. Mener å ha lest det et sted.

Lenke til kommentar

En annen positiv ting jeg merker ved å ha begrenset karb-inntak (både ketose og normal begrensning (ikke brød, ris og pasta feks)) er at det er mye lettere å regulere blodsukkeret og man får et mye jevnere energinivå. Synes jeg i alle fall. Det blir færre topper og bunner. Mye mer behagelig når man skal på trening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...