Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har lenge følt at brystet har hengt litt etter, men har ikke prioritert noen muskelgrupper. Har dog nedprioritert bein en periode pga. en serie med små filleting som gjør vondt, liker ikke å trene bein hvis lysken eller kneet er vondt f.eks.

Jeg har dog merket én positiv ting, det er at jeg øker på enda litt lettere nå som jeg har lagt inn litt tung trening i starten av økta (5-6 reps per sett) og så går over på medium tungde slik jeg har pleid (8-10 reps per sett).

Lenke til kommentar
Jeg har et inntrykk av at mange gutter fokuserer masse på bryst og biceps.

Jeg er i alle fall svakest i bryst av de fleste jeg kjenner, selv om jeg er størst, men få av de andre klarer å kjøre ordentlige knebøy, markløft osv.

Jeg er i alle fall sterkere i rygg og det meste andre enn i bryst.

8149047[/snapback]

Dette gjelder særlig de som egentlig ikke helt vet hva de gjør. (Dvs. trener generelt feil / teknikker / belastning / spiser / har overdreven tro på treningstilskudd etc.)

:-/

Selv liker jeg rygg og triceps best :)

Lenke til kommentar

Skuldre synes jeg er gøy å trene. Triceps er artig siden den er lett å kjøre helt ut; sliter med å åpne døra etterpå. Gøy når det sitter 50 jenter i gangen og ser at du krasjer i døra fordi du ikke kan åpne den. Markløft (vanlige og strake) har jeg veldig sansen for selv om jeg ikke er noe fan av ryggtrening og beintrening sånn generelt.

Lenke til kommentar
Hater å trene alene, men i dag har kompisen min siste midtsemester, så blir vel litt hardere trening fremover. Ikke noe som å trene når kompisen står å brøler inn i øret ditt "KOM IGJEN!!" :D

8144153[/snapback]

Ikke noe så irriterende som å trene når folkene ved siden av deg står og brøler til hverandre, eller gjør ablegøyer :tease:

Syns det er inspirerende, og blir trist når jeg finner ut at jeg er alene med ipoden min :(

Jeg trener for eksempel med 18 kgs manualer i skråbenken (gått ned 7 kg) og til sammenligning 70 kg i roing.

8146768[/snapback]

Samme som meg det, dvs jeg lå på 20-22kg i skråbenk, og kjørte rundt 70kg i stående roing, 110-120 i markløft. Tok maks 70kg på ett løft i benkpress :p

8146939[/snapback]

Ikke så langt unna det samme som meg heller faktisk.. ~18-20 i skråbenk, ~20-22 i benk, 100 i markløft, ~50-60kg i stangroing

8147902[/snapback]

Vel, kjente litt etter i benken i dag når jeg tok benkpress med smalt grep (trente armer i dag), og det var rimelig tungt når jeg tok på mer enn 50kg :(

Håper formen kommer seg etter 2-3 uker på kreatin og godt kosthold.

Lenke til kommentar
Skuldre synes jeg er gøy å trene. Triceps er artig siden den er lett å kjøre helt ut; sliter med å åpne døra etterpå. Gøy når det sitter 50 jenter i gangen og ser at du krasjer i døra fordi du ikke kan åpne den. Markløft (vanlige og strake) har jeg veldig sansen for selv om jeg ikke er noe fan av ryggtrening og beintrening sånn generelt.

8149520[/snapback]

Liker å trene bryst best, men det er alltid morsomt å ta noen løft med store tall på vektene når du tar markløft. Jeg gikk forresten inn i døra på gløs i dag, men jeg hadde trent armer for første gang på ~9 måneder :p

Lenke til kommentar
Liker å trene bryst best, men det er alltid morsomt å ta noen løft med store tall på vektene når du tar markløft. Jeg gikk forresten inn i døra på gløs i dag, men jeg hadde trent armer for første gang på ~9 måneder :p

8149824[/snapback]

Bryst er jeg egentlig glad i, kjenner at blodet beveger seg og musklene jobber godt når jeg kjører tungt (relativt i forhold til hva jeg greier) i bryst, og jeg blir dødsliten når jeg kjører mange reps. Grunnen til at jeg ikke liker det så godt er at jeg har slitt en del med stagnasjon :(

Ellers er det ikke stress å gå på døra på gløs, jeg begynner å bli vant med det :p Det som kan gjøre det hakket værre er hvis det sitter et par tonn jenter og venter på spinningtimene (eller hva nå enn de venter på), og de flirer av seansen. Ikke noe å ta seg nær av, men litt småkjipt.

Forresten, hvorfor har du ikke lenka til bildene av Balder-vofsen i signaturen lenger? :( Han var jo så søt, gir meg sååå hjemlengsel.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å kjøpe meg et aparat som kan hjelpe meg å få mer muskler og forbrenne kroppsfett. Står mellom stepper, romaskin og sykkel. Hva er best?

8150068[/snapback]

Du får ikke mer muskler av stepper, romaskin eller sykkel. . .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg vurderer å kjøpe meg et aparat som kan hjelpe meg å få mer muskler og forbrenne kroppsfett. Står mellom stepper, romaskin og sykkel. Hva er best?

8150068[/snapback]

8150447[/snapback]

Ehm, jo, selvfølgelig får hun det.

Lenke til kommentar

8149824[/snapback]

Bryst er jeg egentlig glad i, kjenner at blodet beveger seg og musklene jobber godt når jeg kjører tungt (relativt i forhold til hva jeg greier) i bryst, og jeg blir dødsliten når jeg kjører mange reps. Grunnen til at jeg ikke liker det så godt er at jeg har slitt en del med stagnasjon :(

Ellers er det ikke stress å gå på døra på gløs, jeg begynner å bli vant med det :p Det som kan gjøre det hakket værre er hvis det sitter et par tonn jenter og venter på spinningtimene (eller hva nå enn de venter på), og de flirer av seansen. Ikke noe å ta seg nær av, men litt småkjipt.

Forresten, hvorfor har du ikke lenka til bildene av Balder-vofsen i signaturen lenger? :( Han var jo så søt, gir meg sååå hjemlengsel.

8149884[/snapback]

Det jeg syns var litt rart med gløs var at jeg var den eneste som trente i en nerdete t-skjorte. Tenkte jeg skulle gli inn i mengden med slashdot t-skjorten min, men neida :(

Satser på en brystøkt i morgen, men kommer ikke på alle øvelsene jeg pleide å ta. Så langt har jeg benkpress, flys og skråbenk. Hva er det jeg mangler?

Lenke til kommentar
Magemuskel er en muskel. Ergo du kan ikke trene deler av den. Enten så aktiviserer du hele, eller ingen ting.

8140902[/snapback]

Vel, ok, nå vet jeg det. Men jeg vet fremdeles ikke hvordan jeg kan trene den best så den ser bedre ut. Er allsidig trening løsningen, eller..?

Lenke til kommentar
Jeg trener for eksempel med 18 kgs manualer i skråbenken (gått ned 7 kg) og til sammenligning 70 kg i roing.

8146768[/snapback]

Ca. samme som meg det. Trener med ca 20kg i skråbenk og 60-65 i liggende rotak (Jeg vil tro det er ca det samme som dere kaller roing bare stående). Forresten vil jeg tro det er mer naturlig å være sterkere i trekk-øvelser enn dytt-øvelser. Det er jo større muskler som arbeider ved et trekk, men det kan være jeg tar feil her.

Er det egentlig en sammenheng i kg mellom antall kg i benk med stang og benk med frivekter(hantler)? Jeg tar vel litt under halvparten med frivekter, men klarer ikke å sammenligne de to måtene å ta benken på. Vet ikke hvorfor, men de føles veldig forskjellige selv om de er så like.

8150068[/snapback]

Uten tvil romaskin! Eneste minuset må være prisen på den(ConceptII). Nå vet jeg ikke prisen i butikk, men det kommer fort opp i 14-16000 for en ny ConceptII-maskin. Jeg vet det finnes mange andre maskiner på markedet som koster mye mindre, men jeg mener de ikke holder mål. Jeg driver riktignok med roing så noe annet enn en Concept holder ikke mål, men er målet å bare aktivere seg selv så holder det sikkert med en billigere variant. Noen andre som vet hvordan markedet for billigere romaksiner enn Concept er?

8150068[/snapback]

Øhh..? Prøvd en skikkelig romaskin eller? Det går fint an å trene styrke på en slik. du må bare passe på å holde lav takt, ha stor motstand, og passe på ryggen når du ror ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...