Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105476
Da var bryst/triceps unnagjort. Herregud så svak jeg er. Latterlig. Som jeg sa før: alle ryggøvelser som involverer begge armene er jeg mye sterkere i enn samtlige brystøvelser.

8146518[/snapback]

Eksempler på treningsvekter for bryst?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg trener for eksempel med 18 kgs manualer i skråbenken (gått ned 7 kg) og til sammenligning 70 kg i roing.

Lenke til kommentar
Trenger hjelp på pusteteknikk, spesielt i benkpress. Noe tips?

Har sånn posisjonering og slikt og hvordan jeg skal utføre løftet rimelig greit inne.

Trenger da hjelp med pusteteknikken, altså hvordan skal jeg puste inn og ut? Konsentrert, lett eller hurtig? Skal jeg puste ut midtveis opp? Slike ting vil jeg gjerne ha svar på, for jeg merker det på andre folk som virkelig klarer å "blåse opp" kassen på benkpressen, hvor jeg ikke klarer det i det hele tatt.

8146078[/snapback]

Pust inn på vei ned, og ut på vei opp. Jo mer bøy du har i ryggen når du løfter, og jo mer luft du får i lungene så isolerer du brystmusklene bedre, hvis jeg husker rett. Er egentlig en vanesak, når jeg starta å trene så holdte jeg nesten pusten når jeg trente, men det er veldig viktig å puste :p

Lenke til kommentar
Jeg trener for eksempel med 18 kgs manualer i skråbenken (gått ned 7 kg) og til sammenligning 70 kg i roing.

8146768[/snapback]

Samme som meg det, dvs jeg lå på 20-22kg i skråbenk, og kjørte rundt 70kg i stående roing, 110-120 i markløft. Tok maks 70kg på ett løft i benkpress :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

8146768[/snapback]

Samme som meg det, dvs jeg lå på 20-22kg i skråbenk, og kjørte rundt 70kg i stående roing, 110-120 i markløft. Tok maks 70kg på ett løft i benkpress :p

8146939[/snapback]

Glad jeg ikke er alene. Har et lite problem med symmetrien der foran også. Må få rettet det opp. Jeg hadde ikke store problemer med å vaske håret i dusjen, så jeg må ta i litt mer neste gang.

Lenke til kommentar
Hater å trene alene, men i dag har kompisen min siste midtsemester, så blir vel litt hardere trening fremover. Ikke noe som å trene når kompisen står å brøler inn i øret ditt "KOM IGJEN!!" :D

8144153[/snapback]

Ikke noe så irriterende som å trene når folkene ved siden av deg står og brøler til hverandre, eller gjør ablegøyer :tease:

8146768[/snapback]

8146939[/snapback]

Ikke så langt unna det samme som meg heller faktisk.. ~18-20 i skråbenk, ~20-22 i benk, 100 i markløft, ~50-60kg i stangroing
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Er jo normalt å ta mer i ryggøvelser enn brystøvelser. Synes ikke de tallene dere kommer med er unormale.

8147950[/snapback]

Du mener det er normalt å trene bryst med 18 kg x 2 og roing og nedtrekk med 70 kg? Det er ganske unormalt i forhold til de fleste andre.

Lenke til kommentar
Er jo normalt å ta mer i ryggøvelser enn brystøvelser. Synes ikke de tallene dere kommer med er unormale.

8147950[/snapback]

Du mener det er normalt å trene bryst med 18 kg x 2 og roing og nedtrekk med 70 kg? Det er ganske unormalt i forhold til de fleste andre.

8148288[/snapback]

Støtter deg. Jeg trener nedtrekk med ca 72,5kg (merk at dette er rett etter 10x3 hangups) - og jeg trener med 30kg skråbenk hantler(rett etter vanlig benk hantler - 36kg)

Lenke til kommentar

8147950[/snapback]

8148288[/snapback]

Jeg klarer ikke å se det unormale i det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Der ser du. Tilnærmet dobbelt så sterk som meg i bryst, og bare litt sterkere i rygg - mye jevnere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Målet er jo å bli jevnere, og det kommer nok til å skje når fremgangen på rygg stagnerer. Jeg føler meg som et beist når jeg trener rygg med tanke på at jeg er såpass svak i bryst og armer.

Lenke til kommentar

Det er uansett vanskelig å sammenligne slik over internett.

8148561[/snapback]

Hvorfor? Finnes da ikke så mange måter man kan ta skråbenk hantler eller nedtrekk på f.eks?

8148617[/snapback]

Bare på gymet jeg trener så er det stor forskjell på to forskjellige nedtrekksapparater.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det er iallefall bra at det er ryggen som er sterkere enn brystet og ikke omvendt. Bare positivt å ha en sterk rygg.

8148632[/snapback]

Ja, det har du rett i. Det at jeg har slitt med ryggskade pga turn og fotball har en del med at jeg har kjørt den såpass hardt i gymmet.

Lenke til kommentar

Jeg har et inntrykk av at mange gutter fokuserer masse på bryst og biceps.

Jeg er i alle fall svakest i bryst av de fleste jeg kjenner, selv om jeg er størst, men få av de andre klarer å kjøre ordentlige knebøy, markløft osv.

Jeg er i alle fall sterkere i rygg og det meste andre enn i bryst.

Endret av eirik1989
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...