Mr. President™ Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Manualer på flat benk funker fint det også. Følte meg stuck på benkpressen så jeg byttet fra stang til manualer i noen måneder og økte mange kilo på stang. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Takk! Vet du hva øvelsen heter? Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Heter bare dumbbell bench press, altså benkpress med manualer, skråbenk kalles incline (dumbbell) bench press. Da trener du hovedsakelig øvre del av brystet. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Motiverende å trene i samme lokaler som slik en kar. Ikke veldig langt unna verdensrekord nå. Hah, trener du i "høla" ? Trente der for en 10 års tid siden, faktisk første "studio" jeg signet opp på. Arti Jeg trener på mange steder, men Høla er det eneste stedet som står i stil til det jeg har lyst til å drive med. Har ikke trent så mye der bortsett fra de seneste ukene, men blir nok mer der fremover. Jeg trente et par år her da jeg var 16-17åring. Det er vel 20 år siden nå. Ingenting har forandret seg siden den gang, og da mener jeg ingenting Haha, forundrer meg ikke. Jaja, de har jo det meste av hva man trenger for en god treningsøkt. Vet ikke hva prisen er nå, men da jeg var student kostet det 600kr året eller noe så var rimelig enkelt valg Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 for jeg har ikke gått opp en eneste kilo siden i fjor sommer, men er sterkere i de løftene jeg trener ofte så det går tydeligvis an å bli sterkere, hvorfor går det ikke an å få muskler og forbrenne når man holder seg på en vekt da? hvordan blir kinesiske vektløftere så heftig ripped, når de alltid holder seg på ca samme vekta ? eller driver de også med bulking/deffing? er det noen som vet det her? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 for jeg har ikke gått opp en eneste kilo siden i fjor sommer, men er sterkere i de løftene jeg trener ofte så det går tydeligvis an å bli sterkere, hvorfor går det ikke an å få muskler og forbrenne når man holder seg på en vekt da? hvordan blir kinesiske vektløftere så heftig ripped, når de alltid holder seg på ca samme vekta ? eller driver de også med bulking/deffing? er det noen som vet det her? Fordi styrke ikke nødevendigvis krever mer muskelmasse. Det er tross alt CNS man trener mest. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Jeg vet ikke noe om disse kineserne, men sånn veldig basic så blir du sterkere av å løfte tungt fordi musklene får tilført mer energi. Stopper du å trene i en periode så vil behovet for energi bli redusert og da vil du heller ikke klare å løfte like tungt umiddelbart. Angående å legge på seg muskler så er det enklest forklart ved å tenke at du ikke kan legge på deg fett med mindre du spiser mer enn kaloribehovet. Sånn er det med muskler også, massen dukker ikke opp av intet. Men du tenker kanskje på å forbruke overflødig kroppsfett som energikilde til å bygge muskler? Jeg kan ikke si at jeg har noen erfaringer med dette, men jeg tenker at det kanskje ikke er den raskeste. Du trenger jo en del protein til å bygge muskler, overflødig protein gjøres om til fett som lagres på kroppen, om det fungerer den andre veien er jeg egentlig ikke sikker på. Men dette er bare science fra en bro. Dukien kan nok en god del mer om temaet. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Jeg deler notatene mine om treningtilstand og muskelfiber her. https://docs.google.com/document/d/1sNuknO5wN2hiTg67YE4hb2IGZjnveUaLLEqxGVJFlzw/edit?usp=sharing 5 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Den var jo mildt sagt generell da Lenke til kommentar
Lami Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Heter bare dumbbell bench press, altså benkpress med manualer, skråbenk kalles incline (dumbbell) bench press. Da trener du hovedsakelig øvre del av brystet. Er det lurt å variere mellom disse, altså flat og skråbenk? Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 (endret) Heter bare dumbbell bench press, altså benkpress med manualer, skråbenk kalles incline (dumbbell) bench press. Da trener du hovedsakelig øvre del av brystet.Er det lurt å variere mellom disse, altså flat og skråbenk?Absolutt, mange som ikke blir bedre på stang av å trene med manualer. Jeg bruker alltid manualer på incline, stang på decline og bytter på stang og manualer på flat i perioder. Bruker også stang til å trene triceps. Endret 8. februar 2017 av Mr. President™ Lenke til kommentar
*F* Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 http://www.fitmole.org/the-lost-art-of-lean-bulking-how-to-gain-muscle-without-fat/ (Ikke lest) Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Noen som enda bruker diett.no?Søpla er tydeligvis solgt utenlands og søke i matvarer man får kjøpt i Norge er umulig nå..... Lenke til kommentar
barezell Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 bruker fortsatt diett.no, egentlig bare fordi jeg har av og på 3 år med historikk der. Får fortsatt opp alt som har pleid å ligge inne, men det blir kanskje ikke lagt til nye matvarer? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Hvordan finner man f.eks. Skyr? Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Hva skal du med Diett.no når du har f.eks. MyFitnessPal som har utrolig mange norske varer? Bare å skanne strekkoden og vipps. Brukte den en del i fjor, var så fornøyd at jeg brukte Premium. Lenke til kommentar
fox Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Enig med Mr.President her, jeg har prøvd flere andre. Men jeg går tilbake til MyFitnessPal hver gang, det er ingen andre som er enklere og bedre enn myfitnesspal. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Brukte selv myfitnesspal, allerede for seks år siden og for meg ble fitnesspal det klart beste alternativet. Likte hvor enkelt det var å forholde seg til både mobil og pc. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Myfitnesspal? Når tre av dere er utelukkende positive så... Jeg dit Takk for tipset! Lenke til kommentar
barezell Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 skriver bare skyr jeg dufen, så kommer de opp! Har hørt masse positivt om myfitnesspal selv, men har som nevnt flere år med macros og målinger. kvier meg litt for å starte et nytt sted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå