Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Jeg vurderer å ta meg en brystøkt selv om jeg ikke er helt våken. Hva bør jeg gjøre?

8138847[/snapback]

Om du er trøtt fordi du er sliten er jo hvile og foretrekke, eller alt kommer henger jo på hvor sliten du er. Hvis du bare gjesper grunnet sløving foran Tv'n er det vel bare og hive i seg rundt.

8138882[/snapback]

 

Jeg har vært pest i hele dag og er ikke glad i å trene når jeg er sliten. Jeg kan like enkelt ta økten i morgen, gymmet er to etasjer under.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på noen ting angående trening:

 

Jeg har trent på treningsstudio litt on/off i et halvt år nå, skal selvfølgelig fortsette. Og jeg kunne tenkt meg å se bra ut til sommeren.

Jeg er 16 år, nokså kraftig (kanskje litt høy fettprosent), 187 cm høy og veier 95 kg. Er somsagt ikke tjukk, men ser vel ikke direkte veltrent ut heller rundt mage og rygg. Hvordan burde jeg trene og spise for å se bra ut til sommeren?

Jeg trener mandag, onsdag, fredag. Tar benkpress mandag og fredag. Trener mage (crunch/sit ups , hva er best?) og rygg alle dagene.

 

Jeg spiser en del; frokost er det et par skiver samt havregrøt med rosiner :p På skolen er det 3 skiver, når jeg kommer hjem spiser jeg alt fra skiver til omelett, så er det middag (alt fra fiskepinner til biff) og så er det kveldsmat som pleier å bestå av 3 skiver. Hvordan og hva burde jeg trene og spise for å få best mulig resultat til sommeren?

 

-

Martin :)

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting angående å trene magen. Jeg har flat og fin mage i øvre del av magen, men rundt navlen (nederste delen av det som på gutter ville hett sixpack, haha), er det ikke like mye muskler, noe som resulterer i at det ser bedre ut lenger opp. Hvordan kan jeg trene så jeg får like mye muskler i nedre del av magen som øvre?

Lenke til kommentar
Jeg lurer på en ting angående å trene magen. Jeg har flat og fin mage i øvre del av magen, men rundt navlen (nederste delen av det som på gutter ville hett sixpack, haha), er det ikke like mye muskler, noe som resulterer i at det ser bedre ut lenger opp. Hvordan kan jeg trene så jeg får like mye muskler i nedre del av magen som øvre?

8140803[/snapback]

Magemuskel er en muskel. Ergo du kan ikke trene deler av den. Enten så aktiviserer du hele, eller ingen ting.

Lenke til kommentar
Noen som har tips til hvordan jeg kan øke i chin-ups best mulig ? Bruker oftest å ta med bredt grep og grepet vendt fra meg. Har også kjøpt inn en stang som kan henges i døren. Noen tips? Klarte 11 stk på skoletesten, men må nødt å øke derfra.

8141054[/snapback]

Det er ganske mye teknikk, og du må lærer deg å "dra" med latsen. Men det beste tipset for å bli god i chin-ups er å trene det mye ;)

Lenke til kommentar
Lurer på noen ting angående trening:

 

Jeg har trent på treningsstudio litt on/off i et halvt år nå, skal selvfølgelig fortsette. Og jeg kunne tenkt meg å se bra ut til sommeren.

Jeg er 16 år, nokså kraftig (kanskje litt høy fettprosent), 187 cm høy og veier 95 kg. Er somsagt ikke tjukk, men ser vel ikke direkte veltrent ut heller rundt mage og rygg. Hvordan burde jeg trene og spise for å se bra ut til sommeren?

Jeg trener mandag, onsdag, fredag. Tar benkpress mandag og fredag. Trener mage (crunch/sit ups , hva er best?) og rygg alle dagene.

 

Jeg spiser en del; frokost er det et par skiver samt havregrøt med rosiner :p På skolen er det 3 skiver,  når jeg kommer hjem spiser jeg alt fra skiver til omelett, så er det  middag (alt fra fiskepinner til biff) og så er det kveldsmat som pleier å bestå av 3 skiver. Hvordan og hva burde jeg trene og spise for å få best mulig resultat til sommeren?

 

-

Martin :)

8140747[/snapback]

Tren, prøv å spis sunt og ha det morro.

Det står mye bra Her

Lenke til kommentar

Ok , la oss si at jeg trener mandag (Bein og bryst, samt lagt til litt mer biceps og omvendt ez-curl, skal visstnok hjelpe meg i chins), tirsdag (skuldrer, triceps, mage), onsdag (gym - egentrening på skolen), torsdag (rygg, biceps). Hvordan skal jeg legge til ekstra sett med chins her? Ganske krevende øvelse. Ellers så prøver jeg å jogge litt i helgen, bare for å ha nevnt det. Skal utførelsen være eksplosiv med trege negativer? Burde jeg trene noe statisk ?

Lenke til kommentar
Ok , la oss si at jeg trener mandag (Bein og bryst, samt lagt til litt mer biceps og omvendt ez-curl, skal visstnok hjelpe meg i chins), tirsdag (skuldrer, triceps, mage), onsdag (gym - egentrening på skolen), torsdag (rygg, biceps). Hvordan skal jeg legge til ekstra sett med chins her? Ganske krevende øvelse. Ellers så prøver jeg å jogge litt i helgen, bare for å ha nevnt det. Skal utførelsen være eksplosiv med trege negativer? Burde jeg trene noe statisk ?

8141132[/snapback]

Tren f.eks chins på mandag og torsdag. På en av dagene kjører du uten vekter så mange du klarer (du skal klare like mage reps på hvert sett) 3-4 sett. Neste gang f.eks rygg dagen kan du legge inn chins med vekter. Her kan du kjøre treeeege negativer. Kjøre 3-4 reps og 3 setts. Dette er meget tungt så jeg anbefaller at du legger dette på slutten av økten.

Lenke til kommentar

Åh, forbanna drit-PC.

Kom borti en forbanna dritknapp som gjorde at alt jeg hadde skrevet ble borte. :(

Uansett, vil gjerne få en fin mage og litt mer trent bryst.

Kan jeg da gå ned på et treningssenter og få hjelp av de der nede? Hvordan skal jeg da gå frem når jeg snakker med de?

Lenke til kommentar
Åh, forbanna drit-PC.

Kom borti en forbanna dritknapp som gjorde at alt jeg hadde skrevet ble borte. :(

Uansett, vil gjerne få en fin mage og litt mer trent bryst.

Kan jeg da gå ned på et treningssenter og få hjelp av de der nede? Hvordan skal jeg da gå frem når jeg snakker med de?

8142381[/snapback]

Du kan gå ned dit og si

"Hei! Har dere litt tid til å sette opp et treningsprogram for meg, og hjelpe meg med teknikken i de øvelsene jeg bør bruke? Jeg har tenkt å legge på meg litt muskler, samt kanskje gå litt ned i fettprosent."

Så går du hjem og begynner å finne ut om du kan gjøre noen små grep i kostholdet ditt så det blir sunnere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Trener man alene på et sånt treningsstudio, eller er det vanlig å trene med venner?

Har aldri vært på en sånn plass, så jeg har ingen aning egentlig.

8142443[/snapback]

Er vel like normalt begge deler, selv trener jeg med en kamerat eller to en gang i blandt, men er ikke noe problem alene. :)

 

 

edit: før deg der ja Zethyr! :green:

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Ok, takk! :)

 

Trener man alene på et sånt treningsstudio, eller er det vanlig å trene med venner?

Har aldri vært på en sånn plass, så jeg har ingen aning egentlig.

8142443[/snapback]

Begge deler går fint. Jeg trener ofte sammen med en kamerat når jeg trener, men om jeg skal trene og ikke noen av vennene mine så klarer jeg meg fint alene også. Det finnes fordeler ved begge deler.

Lenke til kommentar

Trener man alene kan man følge eget tempo, man kan trene når man vil på døgnet og trenger ikke tilrettelegge trening og matvaner etter andre.

For å si det slik så er det ikke alle som er klare kl 10 på lørdags morgenen for å trene f.eks. Er litt surt hvis du vil trene da og kameratene kommer 10.30 eller maser om å trene senere.

 

Trener man med kamerater så får man kanskje en ekstra liten "boost" og man tør kanskje å pushe seg litt mer hvis man er usikker på sine ferdigheter. Er også koselig å prate ol mellom sett.

Lenke til kommentar

Trenger hjelp på pusteteknikk, spesielt i benkpress. Noe tips?

 

Har sånn posisjonering og slikt og hvordan jeg skal utføre løftet rimelig greit inne.

 

Trenger da hjelp med pusteteknikken, altså hvordan skal jeg puste inn og ut? Konsentrert, lett eller hurtig? Skal jeg puste ut midtveis opp? Slike ting vil jeg gjerne ha svar på, for jeg merker det på andre folk som virkelig klarer å "blåse opp" kassen på benkpressen, hvor jeg ikke klarer det i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Ok, takk! :)

 

Trener man alene på et sånt treningsstudio, eller er det vanlig å trene med venner?

Har aldri vært på en sånn plass, så jeg har ingen aning egentlig.

8142443[/snapback]

Begge ting er normalt.

 

Å være litt sosial under trening kan være bra hvis du skal ha en spotter på benkpressen f.eks, men kan fort bli for mye snakking.

 

Selv trener jeg noen ganger med en venn og noen ganger alene.

 

Trenger hjelp på pusteteknikk, spesielt i benkpress. Noe tips?

 

Har sånn posisjonering og slikt og hvordan jeg skal utføre løftet rimelig greit inne.

 

Trenger da hjelp med pusteteknikken, altså hvordan skal jeg puste inn og ut? Konsentrert, lett eller hurtig? Skal jeg puste ut midtveis opp? Slike ting vil jeg gjerne ha svar på, for jeg merker det på andre folk som virkelig klarer å "blåse opp" kassen på benkpressen, hvor jeg ikke klarer det i det hele tatt.

8146078[/snapback]

Pust skikkelig inn når benken senkes og pust skikkelig ut når du presser stangen.

 

Pusten her pleier å være under hele repitisjonen, og når repitisjonen er ferdig gjør jeg det samme igjen. . .,

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Da var bryst/triceps unnagjort. Herregud så svak jeg er. Latterlig. Som jeg sa før: alle ryggøvelser som involverer begge armene er jeg mye sterkere i enn samtlige brystøvelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...