Zeph Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 (endret) hvis du skal ha gains og kan velge mellom en diett basert på bare gulrøtter, eller bare biff, hva velger du? er jo noen matvarer som gir mer kalorier og proteiner uten at man blir mett med en gang. Poenget mitt er at ingen lever kun på biff eller gulrøtter. Eit normalt kosthald har mange forskjellige matvarer som til saman utgjer totalen. Om 10% av det er frå havregraut eller brødskiver betyr ingenting. Eg er glad i havregraut, men det er ikkje så mange kcal totalt sidan mykje av volumet kjem frå havren som utvidar seg. Blir sjølvsagt meir om ein lagar den på heilmjølk. Det gjeld graut generelt for så vidt. Mykje magefyll for ikkje så veldig mange kcal, samt at mange opplev å bli svolten igjen relativt kjapt etterpå. Endret 2. november 2016 av Zeph Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 .... kjøp de gule i lær fra mobech ellers er de fra hookgrip sikkert greie men jeg liker lær Det er ikke løftestraps jeg ser etter, det har jeg ikke noe problem med. Strappen er en oppstiver til håndleddene. har du prøvd elastisk teip rundt tomlene? bruker du hookgrip? kanskje ta litt mark eller pullups ellerno for å bli sterkere i klypa? er ikke ekspert eller noe, så hva har wrist wraps med at tommelen løsner å gjøre? Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 hvis du skal ha gains og kan velge mellom en diett basert på bare gulrøtter, eller bare biff, hva velger du? er jo noen matvarer som gir mer kalorier og proteiner uten at man blir mett med en gang. Poenget mitt er at ingen lever kun på biff eller gulrøtter. Eit normalt kosthald har mange forskjellige matvarer som til saman utgjer totalen. Om 10% av det er frå havregraut eller brødskiver betyr ingenting. Eg er glad i havregraut, men det er ikkje så mange kcal totalt sidan mykje av volumet kjem frå havren som utvidar seg. Blir sjølvsagt meir om ein lagar den på heilmjølk. Det gjeld graut generelt for så vidt. Mykje magefyll for ikkje så veldig mange kcal, samt at mange opplev å bli svolten igjen relativt kjapt etterpå. okei nice, men hvis man blir sulten igjen så er det jo bra takker for svar Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 (endret) hvordan lager man havregrøt som ikke smaker HØGG ? vurderer sånne porsjonsbokser, men det kan bli dyrt i lengden, er de gode? og er det noe kcals i havregrøt eller? hvordan er gains potensialet? Min frokost ør'day: 100g havregryn 30g vaniljeproteinpulver 100g peanøtter = 1100kcal ca Dvs: etter grøten er kokt opp med havregryn, protein og ønsket væske heller jeg over kanel og deretter nøtter. Magisk godt, sunt og en fin dose kalorier! Endret 2. november 2016 av Lærevillig Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Long time, no see. Jeg har hatt litt problemer med den ene hånda når jeg kjører snatch og ohs. Det føles ut som den ene tommelen skal løsne pga en svakhet i hånda. Jeg fikk låne noen wristwraps som fungerte veldig godt! Hvor finner jeg sånne? De var festet med en tråd jeg surra rundt (ikke borrelås). Strammet dem ved å vri. https://www.xxl.no/casall-casall-hit-wrist-wrap-handleddsstropp/p/1112960_1_style Slike antar jeg? 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 hvordan lager man havregrøt som ikke smaker HØGG ? vurderer sånne porsjonsbokser, men det kan bli dyrt i lengden, er de gode? og er det noe kcals i havregrøt eller? hvordan er gains potensialet? Min frokost ør'day: 100g havregryn 30g vaniljeproteinpulver 100g peanøtter = 1100kcal ca Dvs: etter grøten er kokt opp med havregryn, protein og ønsket væske heller jeg over kanel og deretter nøtter. Magisk godt, sunt og en fin dose kalorier! Eller havregryn i blender med jus, melk, banan, bær og ingefær, så kan du drikke havregrøten Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Tips til hvordan man kan bli/føle seg mer komfortabel med å trene sammen med andre?Har trent mest alene på senteret, men det begynner å bli en del andre som trener der samtidig som meg(har trent veldig seint i det siste).Helt ærlig føler jeg meg som hun dama til venstre her, selv om det nok egentlig ikke er så ille https://www.youtube.com/watch?v=viaD8uGyrz0 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Kommer an på hvor du skal trene sammen med andre.På et crossfitsenter vil man bli veldig godt mottatt, men på elixia e.l. vil jeg tro at man ikke vil bli husvarm før man har den dyreste tightsen og perfekt sminke... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Tror jeg skal holde meg langt unna tights og sminke, samme hvor dyrt det er Det er typisk styrketrenings-senter, er verken personale eller saltimer. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Ah, jeg leste det i farta som om du skulle begynne å trene organisert på noe vis Lite jeg kan tilføre her da desverre Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Neida, er mer hvordan jeg føler meg, og tror også tights og sminke uansett ikke hadde vært en veldig god idé for å bli akseptert noen sted, utenom noen veldig veldig få miljøer jeg helst holder meg unna Menn med tights og sminke sklir ikke akkurat inn i fitnes-miljøet av en eller annen grunn vil jeg tro... Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Joda, tights går fint men sminke.... Det BØR være julebord eller utdrikningslag... Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Mitt syn, gjør hva du vil. Noen dømmer deg uansett, andre gir totalt faen i at du er der, mens 99% har nok med sitt eget. Personlig erfaring, jo større og skumlere folk ser ut, jo mer trygge er de på seg selv og deler gjerne kunnskap, sier aldri nei til spotting osv osv. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 (endret) Dei fleste er mest opptatt av kva dei driv med sjølve. Det å trene i lag med mange andre er ein vanesak. Jo meir du eksponerer deg sjølv for det, jo lettare blir det. Joda, tights går fint men sminke.... Det BØR være julebord eller utdrikningslag... Det finnes grenser. Såg ein kar i gulltights ein gang, der du kunne telje til tre. Det var litt over kanten. Endret 3. november 2016 av Zeph Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Er bacongull så gull som det høres ut som? 65g proteiner / ca600 kcal pr 100 gram. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Dei fleste er mest opptatt av kva dei driv med sjølve. Det å trene i lag med mange andre er ein vanesak. Jo meir du eksponerer deg sjølv for det, jo lettare blir det.Er ikke det at jeg er så opptatt av hva andre tenker, er mer det at jeg eksponerer meg, og at jeg er vant til å trene alene eller nesten alene. For noen år siden trente jeg ett sted det var skjeldent det var noen andre i det hele tatt, det var veldig behagelig Det er at de i det hele tatt er der. Nå et fet relativt lite, så kanskje det kan være en idé å bytte til noe større... Lenke til kommentar
Akse Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Er bacongull så gull som det høres ut som? 65g proteiner / ca600 kcal pr 100 gram. Mye proteiner tydeligvis. Kvaliteten på de proteinene vet jeg ingenting om. Dei fleste er mest opptatt av kva dei driv med sjølve. Det å trene i lag med mange andre er ein vanesak. Jo meir du eksponerer deg sjølv for det, jo lettare blir det.Er ikke det at jeg er så opptatt av hva andre tenker, er mer det at jeg eksponerer meg, og at jeg er vant til å trene alene eller nesten alene. For noen år siden trente jeg ett sted det var skjeldent det var noen andre i det hele tatt, det var veldig behagelig Det er at de i det hele tatt er der. Nå et fet relativt lite, så kanskje det kan være en idé å bytte til noe større... Det er gjerne hyggeligere å trene med andre da. Du kan jo prøve å slå av en prat, om anledningen byr seg. Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 (endret) Kan noen forklare kort hva som ligger i "kvaliteten" på proteinene? Jeg forstår at det er forskjellige aminosyrer og at de har noe forskjellige egenskaper, men har jo ingen forutsetninger for å vurdere dette når jeg leser næringsinnhold på matvarer. Er det nødvendig? "En protein er en protein" har vært mitt motto lenge. "Skadede aminosyreprofiler" er et annet begrep jeg ikke er kjent med. Endret 4. november 2016 av Lærevillig Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 (endret) Eg har ikkje kompetanse til å greie ut om kvifor, men du kan jo alltids lese litt om pork rinds. Baconcrisp er svinehud, collagen og har lite nyttige protein. Samme med gelatinplater som er oppgitt med 86g protein. https://m.reddit.com/r/Fitness/comments/3dmpks/why_do_these_pork_rinds_say_not_a_significant/ Endret 4. november 2016 av Zeph Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Ved mangel på på én essensiell aminosyre vil hele proteinsyntesen stoppe opp. Man tar utgangspunkt i den første begrensende aminosyren i en matvare. Det er slik Zeph er innpå, den biologiske kvaliteten er laber i bacongull for denne består av aminosyrer som kroppen lager selv. De essensielle må tilføres via kosten (derav navnet essensielle). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå