Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Hei mine kjære forumfrender, jeg har et lite spørgesmål/en liten bekymring på en ellers fin og mørk høstfredagskveld:

Det jeg undres over er min egen kropp. Greia er at høyre/venstre side av samme muskelgruppe er noe uproposjonal i størrelsen. Det vil si at:

- min venstre brystmuskel er noe større enn høyre

- min venstre biceps/triceps er noe større enn min høyre

- min venstre "trap" samt store tjukke ryggmuskel (altså den som ligger ved siden av ryggsøyla, ikke latsene) er større enn høyre

- mitt høyre lår er større enn mitt venstre lår

- skuldrene ser rett og slett litt forskjellige ut når jeg retter ut armene, uvisst hvilken fasong som er den sterkeste

Forskjellen er ikke slik at noen tenker over den ved første øyekast, men dersom jeg ber noen se nøye etter kan hvem som helst se de små forskjellene.

Jeg går ut fra dette kommer av ørliten skjev teknikk eller noe som over tid gir litt skjevheter i muskelvekst. Det er så vidt jeg vet ikke noe man kan se når jeg løfter. Unntaket er knebøy hvor jeg kan merke at jeg har en tendens til å lene meg litt mot høyrefot når jeg blir sliten.

Dette innlegget koker ned til:

- er dette farlig mtp. skader? Jeg har pr. dags dato INGEN smerter noe sted og føler meg helt topp. Men litt usikker på om dette er en bekymring over tid...

- hvordan best mulig motvirke dette? 

- annet jeg bør ta hensyn til/gjøre/tenke på ift. dette?

God helg!  :)

Er du skjevhendt?

Jeg har større høyrearm, det er bare naturlig fordi den brukes mer, høyre benet er også litt større, ikke så synlig men jeg vet det er sånn..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei mine kjære forumfrender, jeg har et lite spørgesmål/en liten bekymring på en ellers fin og mørk høstfredagskveld:

Det jeg undres over er min egen kropp. Greia er at høyre/venstre side av samme muskelgruppe er noe uproposjonal i størrelsen. Det vil si at:

- min venstre brystmuskel er noe større enn høyre

- min venstre biceps/triceps er noe større enn min høyre

- min venstre "trap" samt store tjukke ryggmuskel (altså den som ligger ved siden av ryggsøyla, ikke latsene) er større enn høyre

- mitt høyre lår er større enn mitt venstre lår

- skuldrene ser rett og slett litt forskjellige ut når jeg retter ut armene, uvisst hvilken fasong som er den sterkeste

Forskjellen er ikke slik at noen tenker over den ved første øyekast, men dersom jeg ber noen se nøye etter kan hvem som helst se de små forskjellene.

Jeg går ut fra dette kommer av ørliten skjev teknikk eller noe som over tid gir litt skjevheter i muskelvekst. Det er så vidt jeg vet ikke noe man kan se når jeg løfter. Unntaket er knebøy hvor jeg kan merke at jeg har en tendens til å lene meg litt mot høyrefot når jeg blir sliten.

Dette innlegget koker ned til:

- er dette farlig mtp. skader? Jeg har pr. dags dato INGEN smerter noe sted og føler meg helt topp. Men litt usikker på om dette er en bekymring over tid...

- hvordan best mulig motvirke dette? 

- annet jeg bør ta hensyn til/gjøre/tenke på ift. dette?

God helg!  :)

Er du skjevhendt?

Jeg har større høyrearm, det er bare naturlig fordi den brukes mer, høyre benet er også litt større, ikke så synlig men jeg vet det er sånn..

Høyrehendt jeg... Har tenkt tanken at jeg det også er logisk fordi jeg bruker venstre mindre - og dermed nærmere hypetrofirepranges - i motsetning til høyre som jeg bruker hele tiden --> utholdenhet. Meen konkluderte raskt med at jeg ikke skal tenke altfor mye.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Du vet vel hvor jeg får tak i dette billigst og i bulk?

War får de for 324kr pr. eske a` 18 stk. En eller annen gærning driver å sender til ham i posten.

Billigste her i Norge er vel 700kr pr. bulk. I tillegg kommer frakt.

Tror det var proteinfabrikken. Er liksom så dyrt at det ikke er morsomt engang.

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Long time, no see. :D  Jeg har hatt litt problemer med den ene hånda når jeg kjører snatch og ohs. Det føles ut som den ene tommelen skal løsne pga en svakhet i hånda. Jeg fikk låne noen wristwraps som fungerte veldig godt! Hvor finner jeg sånne? De var festet med en tråd  jeg surra rundt (ikke borrelås). Strammet dem ved å vri. 

teal_grande_1_b23fc576-0f97-422e-b102-ed

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Long time, no see. :D  Jeg har hatt litt problemer med den ene hånda når jeg kjører snatch og ohs. Det føles ut som den ene tommelen skal løsne pga en svakhet i hånda. Jeg fikk låne noen wristwraps som fungerte veldig godt! Hvor finner jeg sånne? De var festet med en tråd  jeg surra rundt (ikke borrelås). Strammet dem ved å vri. 

teal_grande_1_b23fc576-0f97-422e-b102-ed

kjøp de gule i lær fra mobech

ellers er de fra hookgrip sikkert greie

men jeg liker lær

Lenke til kommentar

hvordan lager man havregrøt som ikke smaker HØGG ?

vurderer sånne porsjonsbokser, men det kan bli dyrt i lengden, er de gode?

og er det noe kcals i havregrøt eller? hvordan er gains potensialet?

Kcals? Du tar mengden havregyn i vekt i 100 g og multipliserer med kcal per 100 g. Det er ikkje rakettforskning. Har du laga den på mjølk må du ta det òg med i reknestykket. Sleng oppi banan og syltetøy så blir det fort betre.

Gains potensialet? Muskelvekst = styrketrening + nok protein + nok kcal. Det er like mykje gains potensial som i all anna næring her på jorda. Du blir ikkje stor av ei enkelt matvare eller ein enkelt faktor. Det er ein kombinasjon av alt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

hvordan lager man havregrøt som ikke smaker HØGG ?

vurderer sånne porsjonsbokser, men det kan bli dyrt i lengden, er de gode?

og er det noe kcals i havregrøt eller? hvordan er gains potensialet?

Kcals? Du tar mengden havregyn i vekt i 100 g og multipliserer med kcal per 100 g. Det er ikkje rakettforskning. Har du laga den på mjølk må du ta det òg med i reknestykket. Sleng oppi banan og syltetøy så blir det fort betre.

Gains potensialet? Muskelvekst = styrketrening + nok protein + nok kcal. Det er like mykje gains potensial som i all anna næring her på jorda. Du blir ikkje stor av ei enkelt matvare eller ein enkelt faktor. Det er ein kombinasjon av alt.

hvis du skal ha gains og kan velge mellom en diett basert på bare gulrøtter, eller bare biff, hva velger du? er jo noen matvarer som gir mer kalorier og proteiner uten at man blir mett med en gang. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...