Akse Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Meldt meg inn i treningstudio, men har ikke proteinshake og har ikke aning om åssen jeg skal klare engergibehovet.. Skal se om jeg får kjøpt noe protein når jeg får penger. Du kan lage bedre flytende mat selv. Ta base med banan, havregryn og melk, og legg til ting du liker. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 (endret) Meldt meg inn i treningstudio, men har ikke proteinshake og har ikke aning om åssen jeg skal klare engergibehovet.. Skal se om jeg får kjøpt noe protein når jeg får penger. Du kan lage bedre flytende mat selv. Ta base med banan, havregryn og melk, og legg til ting du liker. Takk, men kan jeg mikse det i en blender å drikke det på, før etter trening? Har eplesyltetøy med ekte vanilje, er jo litt sukker i det da men veldig godt ilag med banan og gryn.. Endret 18. oktober 2016 av Gouldfan Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Mine damer og herrer, mitt manuskript er klar for innsending og for første gang skal jeg igjennom et fagfellevurdert system med indeksering i PubMed. Artikkelen er en del av masteroppgaven som skal forsvares i Desember. Artikkel Bioaktive stoffer i fullkorn og mulige helsemekanismerEn systematisk oversiktartikkel Tidsskrift: Norsk Tidsskrift For Ernæring Forfatter: Daniel Bieniek (korresponderende forfatter)SamfunnsernæringFakultet for helsefagInstitutt for helse, ernæring og ledelseHøyskolen i Oslo og AkershusNorge Email: [email protected] Ordtelling av abstrakt norsk: 161 Ordtelling av abstrakt engelsk: 173 Ordtelling av hovedteksten: 2990 (Maks 3000 ord) 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Spanande! Og som et friskt pust ad diskusjonen på forrige side.... http://www.dagbladet.no/kultur/jeg-hater-ordet-naturlig/63970747 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Naturlig mat ja... Eller kokain... Det er jo glutenfritt... Lenke til kommentar
Akse Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Meldt meg inn i treningstudio, men har ikke proteinshake og har ikke aning om åssen jeg skal klare engergibehovet.. Skal se om jeg får kjøpt noe protein når jeg får penger. Du kan lage bedre flytende mat selv. Ta base med banan, havregryn og melk, og legg til ting du liker. Takk, men kan jeg mikse det i en blender å drikke det på, før etter trening? Har eplesyltetøy med ekte vanilje, er jo litt sukker i det da men veldig godt ilag med banan og gryn.. Anbefaler å drikke det relativt kort tid etter det er lagd. Men før og etter trening, ja. Man trenger strengt tatt ikke å sippe på noe under en treningsøkt. Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Hei mine kjære forumfrender, jeg har et lite spørgesmål/en liten bekymring på en ellers fin og mørk høstfredagskveld: Det jeg undres over er min egen kropp. Greia er at høyre/venstre side av samme muskelgruppe er noe uproposjonal i størrelsen. Det vil si at: - min venstre brystmuskel er noe større enn høyre - min venstre biceps/triceps er noe større enn min høyre - min venstre "trap" samt store tjukke ryggmuskel (altså den som ligger ved siden av ryggsøyla, ikke latsene) er større enn høyre - mitt høyre lår er større enn mitt venstre lår - skuldrene ser rett og slett litt forskjellige ut når jeg retter ut armene, uvisst hvilken fasong som er den sterkeste Forskjellen er ikke slik at noen tenker over den ved første øyekast, men dersom jeg ber noen se nøye etter kan hvem som helst se de små forskjellene. Jeg går ut fra dette kommer av ørliten skjev teknikk eller noe som over tid gir litt skjevheter i muskelvekst. Det er så vidt jeg vet ikke noe man kan se når jeg løfter. Unntaket er knebøy hvor jeg kan merke at jeg har en tendens til å lene meg litt mot høyrefot når jeg blir sliten. Dette innlegget koker ned til: - er dette farlig mtp. skader? Jeg har pr. dags dato INGEN smerter noe sted og føler meg helt topp. Men litt usikker på om dette er en bekymring over tid... - hvordan best mulig motvirke dette? - annet jeg bør ta hensyn til/gjøre/tenke på ift. dette? God helg! Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 (endret) Dette innlegget koker ned til: - er dette farlig mtp. skader? Jeg har pr. dags dato INGEN smerter noe sted og føler meg helt topp. Men litt usikker på om dette er en bekymring over tid... - hvordan best mulig motvirke dette? - annet jeg bør ta hensyn til/gjøre/tenke på ift. dette? God helg! Tenker at det ikke farlig. På ditt nivå vil du kjapt merke om ting er "galt" - hva man "kan se visuelt" er en annen ting, ikke nødevendigvis galt, og det er ikke uvanlig hos folk flest å være litt visuelt skjev. Hvordan føles det når du trener kjerne? Hvordan er vektfordelig på fot og fotstilling? 100% likt på begge sider? Hvis ja, eller nei, fokuser uansett på å jobbe "rett". Sideplanke er prakteksempel. Folk tror og føler de ligger snorrett - egentlig ligger de i 90graders vinkel. Samme med knebøy - se ned på føttene dine rett før et tungt løft - Har de identisk vinkel? Alle er skjeve. Endret 29. oktober 2016 av Countryman Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 *snip* Alle er skjeve. *snip* Snakk for deg selv.... Hadde ikke så mye å bidra med anna enn et sleivspark Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 *snip* Alle er skjeve. *snip* Snakk for deg selv.... Hadde ikke så mye å bidra med anna enn et sleivspark Hahaha...men nei. Alle er skjeve. Dvs. asymmetriske Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Når kan man putte ens arvinger under stanga? Hva er tidligste alder? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Når kan man putte ens arvinger under stanga? Hva er tidligste alder? Så fort man vurderer at de kan begynne med annen idrett. Det er vel vanlig å begynne med slike ting når de er rundt fem år. Da klarer de jo å velte et bildekk også. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Lite spørsmål. Jeg har en mage som ikke er særlig glad i store mengder protein, da spesielt rent whey. Jeg har tidligere prøvd soya basert proteinpulver, men fant ikke dette noe bedre. Finnes det en annen løsning jeg ikke har funnet? Er fortiden student, så inntaket av whey har vel stort sett blitt større i det lange løp og det er en ekstremt enkel og billig måte å få i meg nok næring i en ellers hektisk hverdag. Setter pris på innspill! Lenke til kommentar
War Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Står vel proteinkonsentrat på boksen regner jeg med? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Har du prøvd mat? Kylling, fisk, egg osv. 1 Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Tipper War vil dithen at om en skal ha skikkelig proteinpulver så er det ikke lenger billigere enn "skikkelig" mat som det Zeph nevner. Pulver er for mange først og fremst mer lettvint å få kjapt i seg enn mer solid mat. Selv har jeg liten matlyst første timene etter ei hard økt. Vil jeg ha billige proteiner går det i kylling og egg. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 De eneste kaloriene som går saktere ned i gapet enn proteinpulver er tunfisk og salat Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 (endret) Tipper War vil dithen at om en skal ha skikkelig proteinpulver så er det ikke lenger billigere enn "skikkelig" mat som det Zeph nevner.....SNIP Vel både og slik jeg ser det. Greia er at med dårlig/billig pulver vil du ikke få i deg det du faktisk tror du skal få i deg. Først og fremst har enkelte (stort sett alle vil jeg tro) billigpulvere skadde aminosyreprofiler grunnet varmebehandling. I tillegg setter de næringsinnhold på boksen som tilsvarer råvarene pulveret er laget av - altså det kan stå 85g protein, men i virkeligheten får man kanskje bare 60(?)... Da er plutselig ikke billigpulveret så billig lenger siden man stadig må sniffe mye større doser av det for å nå opp til dagsbehovet. Og et lite apropos som et forsvar for å sniffe litt pulver innimellom - Karbs er jo så digg! Endret 31. oktober 2016 av Countryman 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå