SKAÐI Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Okey, har begynt å logge alt jeg spiser ila en dag med lifesum og kommet fram til følgende konklusjon basert på hva den mener jeg skal spise som er (348g karbohydrater, 217g protein, 135g fett og tot ca 3500kcal) Mine dager pleier forøvrig havne ca 100/200gr over med karbs, 40+ under med prot og ca i null på fett, samt +- 300 på kcal. Hvor ille er det egentlig? Bytte ut en shake med 200gr grønnsaker kanskje? Typisk; shake til frokost type gainer Nøtteblanding Middag kjøtt/kylling+ris/pasta eller brød Kvelds knekkebrød med peanutsmør eller shake til. Vet jeg suger på grønnsaker, men ja. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Det er ille hvis du er i overskudd og skal ned i vekt. Det er positivt hvis du skal opp i vekt og synes det går tregt. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Vil jo seff opp, derav gainer. Men hvor viktig er det og opfylle de forskjellige makroene kontra resultat? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Vil jo seff opp, derav gainer. Men hvor viktig er det og opfylle de forskjellige makroene kontra resultat? Hva en app mener er jo ganske irrelevant. Den kan ikke vite hvordan din kropp fungerer. Det viktigste er at du er i overskudd, selvsagt. Deretter, at du får i deg nok protein. Her er ca 150g nok på 3500kcal. Deretter kan du eksperimentere med mengden fett/karbs(trege/raske), og se hva som gir deg mest energi. Personlig bryr jeg meg ikke så lenge jeg inntar nok energi, og spiser variert med både fisk, egg, kjøtt og frukt. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Ok, takk for svar Akse. Iom at jeg har en tendens til å underspise (spes i helger og hvis jeg ikke spiser alene) velger jeg og legge meg litt over 350åkcals tot. Men jeg synes 217g prot var noe høyt, men rundt 150 skal jeg klare og nå ganske greit dagelig. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Ok, takk for svar Akse. Iom at jeg har en tendens til å underspise (spes i helger og hvis jeg ikke spiser alene) velger jeg og legge meg litt over 350åkcals tot. Men jeg synes 217g prot var noe høyt, men rundt 150 skal jeg klare og nå ganske greit dagelig. Det fikser du. 300-500 over er bra. Da vil du ha solid overskudd hver dag gjennom måneden, selv om du bommer litt her og der. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Hvis du spiser lite mat i løpet av dagen og er sulten når du trener, men du kommer deg igjennom. Er det sånn at kroppen stjeler energi fra musklene slik at treninga er waste av tid? Eller får du det tilbake om du spiser masse etterpå? Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Antar at du ikke mener styrketrening da eller? Ingen ekspert på område, men så lenge du ikke har sultet lenge så tipper jeg du har en del energi i glykogenlagrene (rett meg hvis det er feil). Uansett, så skal det mye til før kroppen bryter ned musklene for å hente energi. Er fett som er kroppens energilager (langtidslagring) så det brukes derifra. Men hvis du over tid går i et relativt høyt underskudd og ikke trener styrke så kommer nok musklene også til å lide. Som nevnt så er jeg ingen ekspert, men du trenger ikke å bekymre deg for musklene hvis du f.eks. tar en joggetur om morgenen før frokost. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 (endret) Har dere noen tips til gode gymbagger/duffle bag med stropper man kan ha baggen på ryggen slik som sekker? Ikke for stor, men middels størrelse, der jeg får plass til sko, klær, en bok, 2-3 notatbøker og en bærbar maskin. Jeg har sett på North Face sine, men jeg vil helst ikke punge ut 1000 kr på en gymbag. Edit: Bør 40L holde? Endret 13. september 2016 av Mladic Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Er snakk om å trene på kvelden og nesten passe ut etter et av de tyngste settene Lenke til kommentar
Akse Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Hvis du spiser lite mat i løpet av dagen og er sulten når du trener, men du kommer deg igjennom. Er det sånn at kroppen stjeler energi fra musklene slik at treninga er waste av tid? Eller får du det tilbake om du spiser masse etterpå? Du bruker jo energien i musklene selv om du har spist gjennom dagen. Det går fint å ta igjen på kvelden ja, selv om man selvsagt ikke bør gjøre rutine av det. Det er nok heller ytelsen på treningen det går utover. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 (endret) Har dere noen tips til gode gymbagger/duffle bag med stropper man kan ha baggen på ryggen slik som sekker? Ikke for stor, men middels størrelse, der jeg får plass til sko, klær, en bok, 2-3 notatbøker og en bærbar maskin. Jeg har sett på North Face sine, men jeg vil helst ikke punge ut 1000 kr på en gymbag. Edit: Bør 40L holde? XXL har branda likedane bager i sort med den grønne XXL-logoen på til en mye lavere pris. Samme kvalitet men med den dølle reklamen på https://www.xxl.no/xxl-xxl-duffle-bag-30l-bag/p/1108698_1_style Jeg har selv en 30L North Face, XXL har tilbud på de veldig ofte Endret 14. september 2016 av Dufen 3 Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 Sett reklame for slankekaffe? CLA? Curamed mot forkjølelse? Eller Skingain mot rynker? Her er et innblikk i kosttilskudd-bransjen svake forskningsdesign, manipulering av data og juks av resultater.http://forskning.no/2016-09/erling-thom-faar-coffee-slender-potenspiller-til-aa-fungere 3 Lenke til kommentar
Avlatsbrev Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 Dukien (eller andre): Vet du hvilken mat/drikke/emballasje som inneholder (vesentlige mengder) xenoøstrogener? Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 Sett reklame for slankekaffe? CLA? Curamed mot forkjølelse? Eller Skingain mot rynker? Her er et innblikk i kosttilskudd-bransjen svake forskningsdesign, manipulering av data og juks av resultater. http://forskning.no/2016-09/erling-thom-faar-coffee-slender-potenspiller-til-aa-fungere Har sett en sånn et par ganger på TV i det siste ja. Jeg peker alltid på skjermen og roper BULLSHIT slik som dette I kid you not 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 "men det smaker skikkelig godt altså..." Bare ELSKER hvordan fyren prøver å overbevise seg selv i samme slengen... Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 (endret) Har dere noen tips til gode gymbagger/duffle bag med stropper man kan ha baggen på ryggen slik som sekker? Ikke for stor, men middels størrelse, der jeg får plass til sko, klær, en bok, 2-3 notatbøker og en bærbar maskin. Jeg har sett på North Face sine, men jeg vil helst ikke punge ut 1000 kr på en gymbag. Edit: Bør 40L holde? XXL har branda likedane bager i sort med den grønne XXL-logoen på til en mye lavere pris. Samme kvalitet men med den dølle reklamen på https://www.xxl.no/xxl-xxl-duffle-bag-30l-bag/p/1108698_1_style Jeg har selv en 30L North Face, XXL har tilbud på de veldig ofte Fant MYE rimeligere her. Hvor mange skal jeg ta med? Endret 15. september 2016 av Countryman 2 Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 Du kan iaf rå enorm fortjeneste på å selge de fjellrevene tll alle hipsterkidsa her i norge Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 Har dere noen tips til gode gymbagger/duffle bag med stropper man kan ha baggen på ryggen slik som sekker? Ikke for stor, men middels størrelse, der jeg får plass til sko, klær, en bok, 2-3 notatbøker og en bærbar maskin. Jeg har sett på North Face sine, men jeg vil helst ikke punge ut 1000 kr på en gymbag. Edit: Bør 40L holde? XXL har branda likedane bager i sort med den grønne XXL-logoen på til en mye lavere pris. Samme kvalitet men med den dølle reklamen på https://www.xxl.no/xxl-xxl-duffle-bag-30l-bag/p/1108698_1_style Jeg har selv en 30L North Face, XXL har tilbud på de veldig ofte Fant MYE rimeligere her. Hvor mange skal jeg ta med? ScreenHunter_116 Sep. 15 16.15.jpg Ta med hun i midten... 2 Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Noen som av erfaring vet sånn ca hvor lang tid det tar før jeg kan begynne å trene armer/skuldre etter noe jeg er ganske sikker på er en senebetennelse i skulder/arm? Og nei jeg kommer ikke til å gå til legen. Og jeg er en idiot som ikke gjør det. Og enda større idiot som spør om noe medisinsk på et nettforum. Men sånn bortsett fra alt det, noen som har et sånn ca. svar? Snakker vi en uke eller 2 måneder? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå