Akse Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Det tok en tre ukers "pause" fra markløft, før jeg følte ryggen var hentet seg skikkelig inn. Kjørt for hardt for lenge, antagelig. Vektstabil, så det er ikke snakk om kaloriunderskudd heller. Deilig å kunne dra igjen, i hvert fall. Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Noen som har en formening om RYP - ekstrem muskelvekst? Når programmer har slike navn blir jeg alltid skeptisk, men RYP grunnprogram er jo et forholdsvis anerkjent program. Tenker på om 3 ganger per uke faktisk er nok for hypertrofi da byggeprogram som Plyoreps, DC og PHAT bygger stort sett alle på 5 dager per uke. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Noen som har en formening om RYP - ekstrem muskelvekst? Når programmer har slike navn blir jeg alltid skeptisk, men RYP grunnprogram er jo et forholdsvis anerkjent program. Tenker på om 3 ganger per uke faktisk er nok for hypertrofi da byggeprogram som Plyoreps, DC og PHAT bygger stort sett alle på 5 dager per uke. Glem tittelen på programmet: Se på det - virker det interessant for deg? Så legger du til energioverskudd og rett fremgangsmåte og vipps får du resultater, selv ved "bare" 3 økter i uken Et program måå ikke følges slavisk. Har du lyst til å trene 5 ganger i uken med dette programmet er det bare å begynne og dele det opp i mindre biter. Det vil mest sannsynlig gi bedre resultater også. Lenke til kommentar
Smooshball Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Brotip: Til dere Nocco fans: Gymgrossisten har 25% avslag, om du legger til rabatten fra Studentkortet.no på 20%, (som du får selv om du ikke er student) får du 1-brett til 350 - 14,50 pr boks. Videre gir studentkortet 20% avslag på ALT på Gymgrossisten ut dagen idag. 1 Lenke til kommentar
LasH Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Noen som har tips til OK treningsprogrammer som går over 4 dager? Har trent 5x5 tre ganger i uken nå, og er forsåvidt fornøyd med det. Men har så mye tid til overs, og kunne tenkt meg å trent flere dager. Ønsker: - Bli sterkere i bøy og mark.- Bøy 2-3 ganger i uken - Mer volumSer det er mange programmer som deles opp i overkropp og underkropp(da gjerne en tung dag, og en dag med volum), usikker på om dette er optimalt. Noen tanker?På forhånd, takk. Lenke til kommentar
Smooshball Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 (endret) Noen som har tips til OK treningsprogrammer som går over 4 dager? Har trent 5x5 tre ganger i uken nå, og er forsåvidt fornøyd med det. Men har så mye tid til overs, og kunne tenkt meg å trent flere dager. Ønsker: - Bli sterkere i bøy og mark. - Bøy 2-3 ganger i uken - Mer volum Ser det er mange programmer som deles opp i overkropp og underkropp(da gjerne en tung dag, og en dag med volum), usikker på om dette er optimalt. Noen tanker? På forhånd, takk. https://www.t-nation.com/workouts/boring-but-big-3-month-challenge Google for template til 5/3/1, så lager du et excel ark ish for å huske tallene til assistansene. Dette går dog saktere opp kontra 5x5, men du får trent 1RM, 3RM og 5RM + volum som funker men er "boring" Endret 4. september 2016 av Smooshball 1 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Jeg har føkka opp knær, legger, ankler og sett alt som er av å vinkle føttene mye ut under slike aktiviteter. Det var i alle fall det manualterapeuten sa. Jobber med å ta knebøy med kun ca 80% grader vinkling, og det er jævlig vanskelig. Latterlig mobilitet her i gården selv om det stort sett er det eneste jeg har klart å trene dette året. Knærne presses selvsagt ut da. For meg har det vært ekstremt vanskelig å kombinere trening med baby(førstegangsforeldre). Kolikk i godt et halvt år der man har 0 krefter og får 0 søvn. Nå har det endelig kommet seg litt, men sliter enda med voldsom "bakrus" og manko av energi og søvn. Når man endelig får litt tid for seg selv så vil man helst ikke gå å slite seg enda mer ut med tunge vekter + at det er jævlig å komme inn i en god rytme igjen. Gains killer deluxe. Håper 2017 blir bedre, for tiden strekker bare så sjelden til nå. Det er så utrolig uforutsigbart med babyer. Klart det går å trene med normalt opplegg og noenlunde rutiner, men det kommer til å gå på bekostning av noe, for du kommer til å ha veldig mye mindre tid og krefter enn du hadde før. Og er du uheldig og får en baby med kolikk og uten foreldre som kan hjelpe mye så føler jeg virkelig med deg. Tenk heller på det slik: Trening gir deg mer energi. I tillegg så er treningen egentid hvor du kan konsentrere deg om kun deg selv og din egen helse. Du trenger ikke løfte så tungt eller mye at du blir helt utslitt. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Det med at trening gir energi er aldri noe som har fungert for meg. Sliter med lite hverdagsenergi og merker nada forskjell om jeg trener eller ikke. Om noe annet har jeg faktisk mer energi om jeg ikke trener pga jeg får slappet av litt ekstra (feks under deload uker eller ugunstige uker). Aldri i mitt liv opplevd å få bedre energi av trening, største myten noensinne, med mindre man kun får det fra intensive kondisøkter over lengre perioder for det har jeg aldri forsøkt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Myte er det ikkje, men det gjeld berre ikkje alle. Eg merkar sjølv at energinivået er høgare når eg trener jamnt. Søv betre og er meir oppegåande på dagtid. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Søvn er jo ekstremt viktig for at man skal få den effekten. Jeg er selv fæl til å utsette legging til rundt 12, men de dagene/ukene jeg klarer å komme meg i seng 22oo er energinivået MARKANT høyere. Samt konsentrasjon, intuisjon, kognitive evner osv. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 I disse tider;finnes det en app hvor jeg kan laste opp alt jeg trener for så å gi link til min profil, slik at andre kan se øktene mine? Prøvde pumpup, men den sugde. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Første gang jeg har hatt treningsdeit i dag. Hun fikk prøve seg på dekkvelt 5 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Med påfølgende instagrampost: Hadde en sweatfest med min BFF i dag #girlswholift #strongwomen #crossfit #cottagecheese #happy #bestfeeling #cardio #love 7 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Med påfølgende instagrampost: Hadde en sweatfest med min BFF i dag #girlswholift #strongwomen #crossfit #cottagecheese #happy #bestfeeling #cardio #love Hahah! Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Hvor hyppig øker dere daglig kcal-inntak i en lean bulkeperiode? Er selv i gang og skal prøve å holde på en lengre periode før jeg blir feit. Prøver nå å øke 300kcal pr mnd, altså 150 hver 14. dag. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Hvor hyppig øker dere daglig kcal-inntak i en lean bulkeperiode? Er selv i gang og skal prøve å holde på en lengre periode før jeg blir feit. Prøver nå å øke 300kcal pr mnd, altså 150 hver 14. dag. Du må finne ut på hvilket nivå du øker en gitt mengde i måneden. Når du ikke lenger øker i vekt på det nivået, kan du legge på 100-300kcal, alt etter hvor mye ekstra du ønsker å økt. Lenke til kommentar
LasH Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 (endret) Noen her som spiser etter biorytme-prinsippet? Noen erfaringer å dele? Endret 12. september 2016 av LasH Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Børge har prata mykje om det der og eg har lese litt, men ikkje gjort noko forsøk for min eigen del. At mat påverkar mykje er eg ikkje i tvil om, men kor stor rolle det har veit eg ikkje, og kva ein får ut av å gå veldig detaljert til verks. Hadde vore interessant å høyrt frå nokon som driv med det. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 En rask kommentar. Biorytmen er som de fleste andre kostfilosofier, forankret i en filosofi som stimulerer til å ta helhetlige bedre valg. Selve konseptet bak biorytmen mangler evidens og er emprisk basert. Med det sagt så biorytmen for noen som trives med et av flere gode alternativer. Lenke til kommentar
LasH Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Ser ut som om det er lagt opp til litt mindre karb, enn hva som er vanlig? Har ikke lest så nøye, så skal kanskje ikke uttale meg. Vurderer å prøve meg på et kosthold med mindre karb, da jeg føler det var bra for huden den perioden jeg kjørte lavkarbo(har seboreisk eksem). Men er litt skeptisk til lavkarbo(ikke da nødvendigvis biorytme) sammen med styrketrening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå