Countryman Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Drev å tittet litt på næringsinnhold.. Jeg får i meg ekstremt mye kalsium! Over 2500mg, kan umulig være ideelt for helsa Får vel begynne med mer kylling Det er over 3x det anbefalte daglige inntaket. En såkalt "alvorlig bieefekt" ved altfor høyt inntak er hemmet opptak og balanse av sink. Sink på sin side spiller rolle ved vekst, utvikling, nevrologisk funksjon, reproduksjon og immunsystem. Viktig for cellestrukturen (proteiner og cellemembranen er avhengig av sink), deltar i genregulering, cellesignalering, nerveoverføring. Litt vesentlig at dette fungerer optimalt for oss som driver med diverse former for pomping. Ville forsøkt å senke inntaket. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Ja... Får senke det til rundt 1000-1200mg. Må ha melk til proteinshaken! MyoProtein smaker ikkje bra med vann Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Bland det ut og ha meir pulver oppi. Eventuelt få i deg protein frå andre kjelder enn store mengder mjølk. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Ja... Får senke det til rundt 1000-1200mg. Må ha melk til proteinshaken! MyoProtein smaker ikkje bra med vann Går kjappere å blande, går kjappere å helle ned. Prioriteringer, hva som smaker bra og ikke er relativt. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Dagens observasjon/skryt: Etter å ha gått i et halvt år med minimalt med karbohydrater i kostholdet må jeg si det er gøy å fylle på litt igjen. Vekten har nesten ikke gått opp men etter bare et par uker ser det ut som om jeg har gått opp flere kg muskler. Man skal ikke undervurdere hvor mye karbohydratene gjør for å få 'fyldigere' muskler. Ser nå hvor flat man blir på et kosthold bestående av mest fett. Fikk til og med komplimenter og beskyldninger om at jeg har begynt på div kurer i det siste, av et par på senteret i sta. Deilig å høre, da jeg ofte har fått spørsmål og kommentarer på at jeg har blitt tynn da jeg har deffet. Deilig med høst igjen ja!? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Dagens observasjon/skryt: Etter å ha gått i et halvt år med minimalt med karbohydrater i kostholdet må jeg si det er gøy å fylle på litt igjen. Vekten har nesten ikke gått opp men etter bare et par uker ser det ut som om jeg har gått opp flere kg muskler. Man skal ikke undervurdere hvor mye karbohydratene gjør for å få 'fyldigere' muskler. Ser nå hvor flat man blir på et kosthold bestående av mest fett. Fikk til og med komplimenter og beskyldninger om at jeg har begynt på div kurer i det siste, av et par på senteret i sta. Deilig å høre, da jeg ofte har fått spørsmål og kommentarer på at jeg har blitt tynn da jeg har deffet. Deilig med høst igjen ja! Digg å se fyldigere ut ja Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Kutte ned på melk? "E dokker helt idiot?" 1 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 "Milk is for babies, when you grow up you have to drink beer" - Arnold Schwarzenegger Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Akk, muligens klart å påføre meg "plantarfascitt"..Gått fra beinhinnebetennelse som jeg sleit med før slankingen til dette :/ Noen som har/hatt dette tidligere og som har noen tips? Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Er det veldig rart at jeg er sterkere i incline benk (Liggende skrå ned) enn vanlig benk? Aldri vært noe sterk i bryst, men prøvde for morro skyld incline idag. Greide lett 1x6 med 42.5Kg, noe som var litt merkelig med tanke på at jeg så vidt klarer 40Kg i vanlig benk. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Det er ikkje uvanleg. Sjølv om du aldri har trent incline så kan du ha ein fysikk som gjer deg sterkare i den posisjonen. Det er andre ting som kan påverke resultatet, som teknikk, grepsvidde, dagsform, rekkefølge på øvingar, men det er og mogleg at kroppen er sterkare i den øvinga. Ut frå vektene, så ser det ikkje ut som du har trent så veldig lenge, så den forskjellen er noko som kan endre seg over tid. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Takk for svar, får se hvordan det utvikler seg. Føler jeg fikk aktivert brystet mer i incline enn i vanlig. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Er det veldig rart at jeg er sterkere i incline benk (Liggende skrå ned) enn vanlig benk? Aldri vært noe sterk i bryst, men prøvde for morro skyld incline idag. Greide lett 1x6 med 42.5Kg, noe som var litt merkelig med tanke på at jeg så vidt klarer 40Kg i vanlig benk. Man har kortere løftebane i decline benk. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 27. august 2016 Del Skrevet 27. august 2016 Drev å tittet litt på næringsinnhold.. Jeg får i meg ekstremt mye kalsium! Over 2500mg, kan umulig være ideelt for helsa Får vel begynne med mer kylling To år etterpå så tittet du endelig på næringsinnholdet ? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=335171&p=21899428 Uansett, Toxologistudier viser at opp til > 2,5 g per dag tolereres. Som påpekt så blir det for mye av det gode med risiko for hyperkalsemi med nyreskade. De fleste har mer enn melk som kilde til kalsium og det finnes generelle spørreskjemaer som har sin hensikt å gi en ca. estimat: http://www.melk.no/helse-og-livsstil/verktoy/kalsiumkalkulator/ 5 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 27. august 2016 Del Skrevet 27. august 2016 (endret) Drev å tittet litt på næringsinnhold.. Jeg får i meg ekstremt mye kalsium! Over 2500mg, kan umulig være ideelt for helsa Får vel begynne med mer kylling To år etterpå så tittet du endelig på næringsinnholdet ? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=335171&p=21899428 Uansett, Toxologistudier viser at opp til > 2,5 g per dag tolereres. Som påpekt så blir det for mye av det gode med risiko for hyperkalsemi med nyreskade. De fleste har mer enn melk som kilde til kalsium og det finnes generelle spørreskjemaer som har sin hensikt å gi en ca. estimat: http://www.melk.no/helse-og-livsstil/verktoy/kalsiumkalkulator/ Stemmer... Dårlig husk som følger av det litt høye kalsium inntaket sier vi Endret 27. august 2016 av BMWcoupeftw 1 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Takk for svar, får se hvordan det utvikler seg. Føler jeg fikk aktivert brystet mer i incline enn i vanlig. Vanlig benk kan seies å ha "faktor 1", dvs normal vekt. Decline (skrå nedover) er 1.1. Incline 0.9. Manualer 0.8-0.9 Fungerer for lavere vekter i alle fall, blir litt mer tricky med høg vekt. Så om du kjører 40kg i vanlig benk, skal du greie 44 i skrå-nedover benk. 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Takk for svar, får se hvordan det utvikler seg. Føler jeg fikk aktivert brystet mer i incline enn i vanlig. Vanlig benk kan seies å ha "faktor 1", dvs normal vekt. Decline (skrå nedover) er 1.1. Incline 0.9. Manualer 0.8-0.9 Fungerer for lavere vekter i alle fall, blir litt mer tricky med høg vekt. Så om du kjører 40kg i vanlig benk, skal du greie 44 i skrå-nedover benk. Det der høres veldig feil ut i mitt hode. 1 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Takk for svar, får se hvordan det utvikler seg. Føler jeg fikk aktivert brystet mer i incline enn i vanlig. Vanlig benk kan seies å ha "faktor 1", dvs normal vekt. Decline (skrå nedover) er 1.1. Incline 0.9. Manualer 0.8-0.9 Fungerer for lavere vekter i alle fall, blir litt mer tricky med høg vekt. Så om du kjører 40kg i vanlig benk, skal du greie 44 i skrå-nedover benk. Det der høres veldig feil ut i mitt hode. Stemmer ganske bra overens med mine erfaringer og de fleste jeg bruker å trene med. Om ein trener med 100kg i benk, så blir ca 90kg i skråbenk passe bra. Og opp mot 40-45kg i manualer (x2 - 80-90kg). 110-115 i skrå-ned stemmer også ganske greit då Det er jo nokså grov estimat, alle er forskjellige. Men trur det stemmer ganske "ok" for folk flest Lenke til kommentar
Akse Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Det er nok veldig individuelt, ja. Men med mindre du trener veldig mye manualer, høres til og med 0,8 høyt ut. Decline tror jeg fort kan være 1.3. Men det blir flisespikkeri fra min side. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 (endret) For dere som har VG+, står det noe interessant her? http://pluss.vg.no/2016/01/12/2274/2274_23545247 Endret 31. august 2016 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå