minigrill Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Har inntrykk av at vurderingen i kroppsøving på VGS(ikke idrettsfag) er ganske subjektiv. Mest fokus på elevens innsats enn prestasjon? Karakterer settes på grunnlag av innsats, fair play og ferdighet. I den rekkefølgen. Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Har inntrykk av at vurderingen i kroppsøving på VGS(ikke idrettsfag) er ganske subjektiv. Mest fokus på elevens innsats enn prestasjon? De skiftet på vurderingsgrunnlaget for 3-4 år siden. Det er nå mye mer basert på innsats enn prestasjoner. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Har inntrykk av at vurderingen i kroppsøving på VGS(ikke idrettsfag) er ganske subjektiv. Mest fokus på elevens innsats enn prestasjon? Karakterer settes på grunnlag av innsats, fair play og ferdighet. I den rekkefølgen. Retardert i mine øyne. Se for deg om de hadde delt ut karakterer i matematikk og språk med de prioriteringene. 1 Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Hvorfor skal gymfaget være annerledes? Lenke til kommentar
minigrill Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Har inntrykk av at vurderingen i kroppsøving på VGS(ikke idrettsfag) er ganske subjektiv. Mest fokus på elevens innsats enn prestasjon? Karakterer settes på grunnlag av innsats, fair play og ferdighet. I den rekkefølgen. Retardert i mine øyne. Se for deg om de hadde delt ut karakterer i matematikk og språk med de prioriteringene. Nei, det er ikke retarded. Matematikk og språk er ikke kroppsøving. 1 Lenke til kommentar
minigrill Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Hvorfor skal gymfaget være annerledes? Ja, hva tror du grunnen til det kan være. 1 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Hvorfor skal gymfaget være annerledes? Ja, hva tror du grunnen til det kan være. Fordi fysisk tilbakestående stjerneelever ikke skal få blemmer i form av 3/4ere på gym-karakterene sine. 3 Lenke til kommentar
minigrill Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Hvorfor skal gymfaget være annerledes? Ja, hva tror du grunnen til det kan være. Fordi fysisk tilbakestående stjerneelever ikke skal få blemmer i form av 3/4ere på gym-karakterene sine. Hæ? Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Hvorfor skal gymfaget være annerledes?Ja, hva tror du grunnen til det kan være. Jeg tipper begrunnelsen er noe sånn som at man ikke kan bestemme hvilken fysikk man er født med. Men man kan da ikke bestemme hvilken hjerne man er født med heller? Lenke til kommentar
One 7 Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 (endret) Er forsåvidt enig i at elever som er i dårlig fysisk form skal ha muligheten til å trekke opp karakter med god innsats. Men en elev som presterer på "toppidrettsnivå", bør ikke straffes fordi læreren ikke synes han har god nok innsats. Innsatsvurdering burde fungere som en"gulrot" og ikke som straff. Edit: Folk er jo som regel født med forskjellige evner og talenter. Ikke alle kan være Mensa medlem/Toppidrettsutøver. Endret 22. august 2016 av K_7 Lenke til kommentar
minigrill Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Har hatt flere elever på "toppidrettsnivå" i gym som har fått en toer pga manglene innstats og jeg-gir-faen-holdning til hele faget, så nei, innsats må ligge høyt i vurderingen. 1 Lenke til kommentar
One 7 Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 (endret) For å sette det på spissen. Burde da en elev som driter totalt i mattefaget, men får toppkarakter på hver eneste prøve få en god karakter? Endret 22. august 2016 av K_7 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Har hatt flere elever på "toppidrettsnivå" i gym som har fått en toer pga manglene innstats og jeg-gir-faen-holdning til hele faget, så nei, innsats må ligge høyt i vurderingen. Er man på toppidretts-nivå bør man få 6'er og slippe gymmen pga. eventuell konflikt med egen trening. Hadde jeg måtte balansere timevis med ferdighet, utholdenhet & styrketrening i uka hadde jeg ikke orket å gjøre så stor innsats i gymtimen heller. Lenke til kommentar
minigrill Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 1. Elevene vurderes individuelt. Enten man er på toppidrettsnivå eller ikke. Hva du driver med på fritiden er helt irrelevant. 2. Hovedmålet med kroppsøving er å motivere elevene til livslang bevegelsesglede, ikke gjøre noen til idrettsstjerne. 1 Lenke til kommentar
minigrill Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 For å sette det på spissen. Burde da en elev som driter totalt i mattefaget, men får toppkarakter på hver eneste prøve få en god karakter? Tester skal ikke brukes i vurderingsprosessen i kroppsøving, så det er ikke sammenlignbart. 1 Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Hvor trener man i Osl? Bra utstyr, lov å bråke/bruke kalk og helst billig, i den rekkefølgen Om du driver med styrkeløft er OSK billigst. CAK er klubb for både styrkeløft og vektløfting. Magnat har gode muligheter for det meste. Og ellers så har mange sats elixia sentre blitt oppgradert med bra utstyr nå. Lenke til kommentar
lissom Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Noen som har eksperimentert med å spise akkurat det samme hver dag til samme tid gjennom en deff for å treffe makromålene 100%? Abolutt har jeg testa det. Funka optimalt for meg. Måltidene var næringsdekkende, ikke kun på macroplan - det er vesentlig om man skal gjøre noe slikt Noen som har eksperimentert med å spise akkurat det samme hver dag til samme tid gjennom en deff for å treffe makromålene 100%? Altså frokost - måltid 1, lunsj - måltid 2, middag - måltid 3 - gjenta. Ser for meg at man får en mer forutsigbar og lettere (mentalt - kroppen tilvenner seg kjapt nye vaner) vektnedgang. Disse måltidene skal også dekke mikronutrientene kroppen trenger Interessant video fra denne karen her. Ganske legit fyr egentlig, sett bort i fra håpløse clickbait-titler. Han forklarer at kroppen kan bygge muskler selv i kaloriunderskudd dersom du har en positiv nitrogenbalanse Gjorde det for en del år siden. Fungerte utmerket. Hvordan ville en vanlig spisedag sett ut for dere da? Hvilke matvarer og hvor mye etc. 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 (endret) Noen som har eksperimentert med å spise akkurat det samme hver dag til samme tid gjennom en deff for å treffe makromålene 100%? Abolutt har jeg testa det. Funka optimalt for meg. Måltidene var næringsdekkende, ikke kun på macroplan - det er vesentlig om man skal gjøre noe slikt Noen som har eksperimentert med å spise akkurat det samme hver dag til samme tid gjennom en deff for å treffe makromålene 100%? Altså frokost - måltid 1, lunsj - måltid 2, middag - måltid 3 - gjenta. Ser for meg at man får en mer forutsigbar og lettere (mentalt - kroppen tilvenner seg kjapt nye vaner) vektnedgang. Disse måltidene skal også dekke mikronutrientene kroppen trenger Interessant video fra denne karen her. Ganske legit fyr egentlig, sett bort i fra håpløse clickbait-titler. Han forklarer at kroppen kan bygge muskler selv i kaloriunderskudd dersom du har en positiv nitrogenbalanse Gjorde det for en del år siden. Fungerte utmerket. Hvordan ville en vanlig spisedag sett ut for dere da? Hvilke matvarer og hvor mye etc. Morgen: 50gr havregryn i 2dl melk med et egg til Lunsj: 1 liten skyr, 1-2 skiver rugsprø, 50 gr røyka laks og 10-15 mandler Mellom: 2 scoops whey isolat Middag: kylling, fisk, kjøtt med ris eller søtpotet og lassevis med grønnsaker Kveld: 1/2 beger mager kesam eller Cottage cheese med syltetøy og 1-2 skiver rugsprø Drikker mer vann enn normalt og tar 1ss tran eller aller helst 1ss selolje. edit: HVER dag i tre måneder med en hel pizza, 1/2 cola og en plate melkesjokolade annenhver lørdag og hver lørdag den siste måneden. Endret 23. august 2016 av Dufen Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Hva er deres matbudsjett på egentlig? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Hva er deres matbudsjett på egentlig? 4000 i måneden, fordeles på meg, fruen og 1/2 barn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå