Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk at å være sterk er ikke alt. Six-pack teller ikke om man er tynn sies det. Vel, ikke styrke om man er feit heller. Den gylne middelvei er fin. Relativ styrke ftw

 

Dersom målet er å bli sterk, så teller det. Det lettaste er om folk set sine eigne mål og ikkje bryr seg så mykje om kva alle andre meiner ein burde gjere og bli.

 

eddiehall.png

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Husk at å være sterk er ikke alt. Six-pack teller ikke om man er tynn sies det. Vel, ikke styrke om man er feit heller. Den gylne middelvei er fin. Relativ styrke ftw

 

Veldig enig. Ser ikke helt poenget for med å feite seg opp bare for å bli en middelmådig hobbystyrkeløfter som knapt nok klarer løfte sin egen kroppsvekt og får makspuls av å gå opp en bratt bakke. (Brukte noen år på å innse det selv)

 

Og når det gjelder den tafatte diskusjonen på forrige side her om menn og kroppsvekt så kan man være rimelig sterk og bøs på lav kroppsvekt og. 

 

post-16510-0-95328700-1470392758_thumb.png

 

 

 

Hva bør en gjennomsnittlig gymrotte makse i frontbøy??

 

akse, dufen, war, dukien? 

 

Selv føler jeg at alt under 3 plater er feminint. 

 

 

"3 plater" som i 170kg? Eller er det valgfritt hvilke skiver man bruker?

Endret av phax
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det blir jo relativt, progresjonen vil jo variere skivetykkelsene mye over fasen. 

Sin egen kroppsvekt bør man klare utrent , det er når man kommer 1,5 / 2 og 3 ganger kroppsvekten man feirer med kake. 

Les da i baseøvelser. 

 

1,5 i benk, mark og bøy er uansett veldig bra for random gymrotter som er på typisk 1-2 året. 

Benken er nok den hardeste å få opp verdien i mot kroppsvekt. 

Marken er den letteste. 

Lenke til kommentar

Det blir jo relativt, progresjonen vil jo variere skivetykkelsene mye over fasen. 

Sin egen kroppsvekt bør man klare utrent , det er når man kommer 1,5 / 2 og 3 ganger kroppsvekten man feirer med kake. 

Les da i baseøvelser. 

 

1,5 i benk, mark og bøy er uansett veldig bra for random gymrotter som er på typisk 1-2 året. 

Benken er nok den hardeste å få opp verdien i mot kroppsvekt. 

Marken er den letteste. 

 

Kva burde ein klare utrent?

Lenke til kommentar

 

Husk at å være sterk er ikke alt. Six-pack teller ikke om man er tynn sies det. Vel, ikke styrke om man er feit heller. Den gylne middelvei er fin. Relativ styrke ftw

 

Veldig enig. Ser ikke helt poenget for med å feite seg opp bare for å bli en middelmådig hobbystyrkeløfter som knapt nok klarer løfte sin egen kroppsvekt og får makspuls av å gå opp en bratt bakke. (Brukte noen år på å innse det selv)

 

Og når det gjelder den tafatte diskusjonen på forrige side her om menn og kroppsvekt så kan man være rimelig sterk og bøs på lav kroppsvekt og. 

 

attachicon.giftomas.png

 

 

 

Hva bør en gjennomsnittlig gymrotte makse i frontbøy??

 

akse, dufen, war, dukien? 

 

Selv føler jeg at alt under 3 plater er feminint. 

 

 

"3 plater" som i 170kg? Eller er det valgfritt hvilke skiver man bruker?

 

1 plate er 20kg eller 45lbs

Lenke til kommentar

 

 

Hva bør en gjennomsnittlig gymrotte makse i frontbøy??

 

akse, dufen, war, dukien? 

 

Selv føler jeg at alt under 3 plater er feminint.

 

"3 plater" som i 170kg? Eller er det valgfritt hvilke skiver man bruker?

 

1 plate er 20kg eller 45lbs

 

 

Man har da plater i alle mulige størrelser, så hvorfor akkurat 20kg?  :p Hadde jo vært mer naturlig å snakke om 25kgs i såfall ettersom det er standard størrelse på de tyngste skivene i både styrkeløft og vektløfting. 

Lenke til kommentar

Man har da plater i alle mulige størrelser, så hvorfor akkurat 20kg?  :p Hadde jo vært mer naturlig å snakke om 25kgs i såfall ettersom det er standard størrelse på de tyngste skivene i både styrkeløft og vektløfting. 

Fordi enheten "plate" betyr 20kg, det kommer fra gymkultur og ikke fra styrkeløft/vektløfting.

 

Finnes 50kg plater også.

 

100, 140, 180, 220kg er milepæler pga. man kan ta en ekstra 450mm 20kg plate på stanga, ikke vits i å kverulere dette, er bare sånn det er, ferdig snakka!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg fokuserer hovedsakelig på utholdenhet fortiden, med litt styrke blandet inn.

 

Kostholdet mitt ligger på en fordelling på cirka

50 % Karbohydrater

27 % Fett

23 % Proteiner

 

Bør jeg endre på inntaket? Mer proteiner?

(Mål: Bli bedre på utholdenhet, vekt ikke så nøye, muligens noen kilo opp.)

Lenke til kommentar

Hva bør en gjennomsnittlig gymrotte makse i frontbøy??

 

akse, dufen, war, dukien? 

 

Selv føler jeg at alt under 3 plater er feminint. 

Alle kan nå 200 i bøy med litt tålmodighet, og da har du antagelig 150-160 i frontbøy.

 

Husk at å være sterk er ikke alt. Six-pack teller ikke om man er tynn sies det. Vel, ikke styrke om man er feit heller. Den gylne middelvei er fin. Relativ styrke ftw

For en søkt dårlig sammenligning. Det kommer da helt an på den enkeltes mål.

Lenke til kommentar

Det var vel bare en liten finger til alle her inne som mener man er 'jente' eller femi om man ikke løfter så og så mye. Det er ikke særlig vanskelig å nå f.eks 200kg i mark, sålenge man stapper i seg alt man kommer over av mat. Selv var jeg 5-10% sterkere enn det jeg er nå i enkelte øvelser. Men så veide jeg 10-12kg mer også.

 

Husker ikke helt hva jeg skulle frem til da jeg postet det innlegget egentlig. Tror det var et motsvar på all fokuset om kun styrke her inne ?

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Får lyst til å spy av alle fitnessbrahene rundt omkring nå

 

Guzman, Ogus, Chewing, Nikibrah, chestbrah, jeffbrah, osvosvosvo. 

 

Å være jacked, shredded og tan er helt greit, men må man være en retardert metroseksuell idiot på grunn av det? smh.

 

 

Å se de dukke opp på facebook, instah, etc. gir meg insentiv til å gi faen i kaloriunderskudd :p

Endret av Primer4
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...