Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen her som går lav-karbo om dagen?

Dietten min består for det meste av:

 

Mct olje, en spiseskje kokosolje her og der, nøtter, egg, bacon, avokado, svin, peanøttsmør++

 

Det kan hende jeg tar meg en skål havregryn med blåbær og rosin eller ris til kjøtt istedenfor avokado på kveldene, men de første 2/3 av dagen inneholder lite til 0 karbs.

 

Resultatet er lite vann på kroppen, gjevn energi hele dagen, null sultfølelse og heller ingen følelse av at man blir stappmett. Men best av alt: ingen luft i magen!! Jeg har generelt alltid oppblåst mage, hvor hele dagen består av å slippe ut luft så fort jeg ikke er i nærheten av noen. Bønner (no shit), ris, pasta, havregryn, potet; ja, generelt alle kilder til karbohydrater gir meg luft i magen. Nå kan jeg gå hele dagen utenom å slippe så mye som en fis nesten. Mindre luft er også lik flatere mage!

 

Jeg er ihvertfall veldig fan av å spise på denne måten! Gjort det i 4-5 mnd nå.

Aldri sett meg tilbake.

 

Det mest negative er at man fort ser flatere og tynnere ut i muskulaturen, men det kan jeg leve med..

 

Planen min fra starten var å være i ketose hele dagen. Men jeg ble så sinnsykt varm av det, så da la jeg inn litt karbohydrater på slutten av dagen etter trening. Det hjalp faktisk en del mot varmen, pluss at det føles riktig med karbohydrater etter trening.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

 

But many people find lifting such heavy weights to be daunting or downright unpleasant, which can discourage them from taking up or continuing with a resistance-training program, Dr. Phillips says.

Mennesker som ikke takler å være utenfor komfortsonen kan vel heller finne noe annet å gjøre på?

 

http://well.blogs.nytimes.com/2016/07/20/lifting-lighter-weights-can-be-just-as-effective-as-heavy-ones/?smid=fb-nytimes&smtyp=cur&_r=0

 

Det står selvsagt ingenting om nivået på løfterne i denne studien, som garantert er en gjennomsnittlig gymgåer, eller nybegynner. Da spiller det ingen rolle hvilken reprange man løfter i. Man vokser om man ser på en vekt.

Lenke til kommentar

 

At racket går litt bakover contra at krokene stikker rett ut synes jeg bare er positivt.

 

 

 

Synes av-løftet blir lettere da.

 

 

Mener slik som dette da...

 

 

 

vIf7mIz.png

 

 

 

Begge benkane der eg trener no er sånn. Stanga treff alltid venstresida først når den skal tilbake.

Lenke til kommentar

Noen her som går lav-karbo om dagen?

Dietten min består for det meste av:

 

Mct olje, en spiseskje kokosolje her og der, nøtter, egg, bacon, avokado, svin, peanøttsmør++

 

Det kan hende jeg tar meg en skål havregryn med blåbær og rosin eller ris til kjøtt istedenfor avokado på kveldene, men de første 2/3 av dagen inneholder lite til 0 karbs.

 

Resultatet er lite vann på kroppen, gjevn energi hele dagen, null sultfølelse og heller ingen følelse av at man blir stappmett. Men best av alt: ingen luft i magen!! Jeg har generelt alltid oppblåst mage, hvor hele dagen består av å slippe ut luft så fort jeg ikke er i nærheten av noen. Bønner (no shit), ris, pasta, havregryn, potet; ja, generelt alle kilder til karbohydrater gir meg luft i magen. Nå kan jeg gå hele dagen utenom å slippe så mye som en fis nesten. Mindre luft er også lik flatere mage!

 

Jeg er ihvertfall veldig fan av å spise på denne måten! Gjort det i 4-5 mnd nå.

Aldri sett meg tilbake.

 

Det mest negative er at man fort ser flatere og tynnere ut i muskulaturen, men det kan jeg leve med..

 

Planen min fra starten var å være i ketose hele dagen. Men jeg ble så sinnsykt varm av det, så da la jeg inn litt karbohydrater på slutten av dagen etter trening. Det hjalp faktisk en del mot varmen, pluss at det føles riktig med karbohydrater etter trening.

Det kommer vel helt an på hvilke mål en har. Hvis man er styrkeatlet f.eks, kan man ikke bare kutte ut en av de største energikildene.

Lenke til kommentar

Pluss at 100g er vel en slags minimum om man løfter uansett.

 

Da er insulinresponsen din slik at dette er best for deg, for ca 50% av folket vil den samme effekten gjelde motsatt.

Derav en av grunnene for at man må finne ut hvor man er selv og velge deretter.

Lenke til kommentar

Greit nok at Strongr gjengen har gått konkurs, så hvorfor kjører de ikke mer tilbud på stasj i nettbutikken??

Noen har vel kjøpt det opp.

Tviler på at kvaliteten holdes, det vil bryte hele stilen til de nye eierene av merkenavnet og her ser man nok muligheten til å endre på råvarer og øke fortjenesten for å så tjene mer, for det er merkenavnet som selger (vil de tru)

 

Heldigvis har vi myrevolution, elles hadde det ikke vært mye drikkenes i væra

Lenke til kommentar

Råvare 390kr produksjon 70kr, avgifter 90kr, fortjeneste 30% 

Det kommer til å få de til å se rødt. 

Råvarer 30kr produksjon 10kr, avgifter 50kr, fortjeneste 80% , sånn nå har vi god butikk og kundene kan ikke dette. 

 

( eksempeltall fra ræva ) 

Men ja, isolerte råvarer som er ment til kosttilskudd som ikke må ha varme i produksjonslinjen er mange ganger så dyr som den sementblanderen man lager stivelsesprotein i til annen matproduksjon hvor det er ment som bindemiddel. 

 

Det blir spennende å se hva som skjer. 

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd å makse reps med Kettlebell Swings? Jeg tok 250 reps i ett sett med 16kg Kettlebell. Er ikke i super form, og kunne tatt flere, men ville stoppe på "rundt tall". Mange sier det ikke er bra for ryggen å ta så mange, men med god teknikk så synes jeg det går greit.

Endret av Pliscin
Lenke til kommentar

 

Snip

Det kommer vel helt an på hvilke mål en har. Hvis man er styrkeatlet f.eks, kan man ikke bare kutte ut en av de største energikildene.
Treffer nok lett 100g karbs ila dagen(som det sto i en post lenger ned).

 

Sånn som det er nå trener jeg lite for styrke. Veldig på 'trener for å se bra ut' kjøret for tiden. Så da passer dette ypperlig

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Synes Crossfit var litt lulz før eg så en dokumentar på Netflix "Fittest on Earth" og må si eg er mektig imponert. Hjelper også på at det var noen islandske damer som ikke akuratt er stygge med.

Det er mange fantastiske atleter i crossfit, det er det ingen tvil om!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...