Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ohh, you're so hardcore. ;-P

8114599[/snapback]

Hehe, det er kanskje fordi jeg ikke er hardcore at jeg trives så godt med å trene, jeg tar meg gode pauser og prøver å være såvidt sosial samtidig som jeg trener.

 

edit: Visste ikke om Bodybuiding.com sitt øvelsesarkiv; 396 øvelser med videoer, det var virkelig en fin samling. Legger ved lenka i tilfelle flere ikke var klar over arkivet.

http://www.bodybuilding.com/fun/exername.php

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar

Hva slags tempo kjører dere på reps egentlig? Leser at det er best med 4-2-4, men ser ingen som faktisk kjører sånn.. tror selv jeg ligger på kanskje 2-1-2 selv.. Ser ut som mange faktisk kjører på 1-0,5-1 og :p

 

For de som ikke vet det er 4-1-4-1 4 sekunder i den kontraktive delen, 1 sekund med muskelen kontrahert, så 4 sekunder ned igjen, og 1 sekund før man igjen begynner på den kontraktive delen.. Den siste der utelates som oftest

 

(skyt meg hvis jeg tar feil)

Lenke til kommentar

Jeg har intil nå drevet litt av og på med kardio, og ser meg lei på å løpe samme ruten i 3 uker(6km løype). Jeg har liten peiling på trening, kardio spesielt og lurer på hvilke "øvelser" som er gode for å brenne mye fett. Jeg har 3 dager i uken til kardio..

 

Intervall?

Samme kjedelige distansen, men jeg snur litt om på løypen?

Annet?

 

Det jeg spør om egentlig er: Hvilken kardio-øvelse forbrenner mest fett?

 

Utstyr: Joggesko, naturen, asfalt, masse bakker^^

Lenke til kommentar
Jeg har intil nå drevet litt av og på med kardio, og ser meg lei på å løpe samme ruten i 3 uker(6km løype). Jeg har liten peiling på trening, kardio spesielt og lurer på hvilke "øvelser" som er gode for å brenne mye fett. Jeg har 3 dager i uken til kardio..

 

Intervall?

Samme kjedelige distansen, men jeg snur litt om på løypen?

Annet?

 

Det jeg spør om egentlig er: Hvilken kardio-øvelse forbrenner mest fett?

 

Utstyr: Joggesko, naturen, asfalt, masse bakker^^

8115395[/snapback]

 

Gerilja Kardio skal visstnok være veldig bra.

Her ligger programmet, samt informasjon om det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Oi, sånn må jeg begynne med! :green: Når jeg tenker over det så har jeg trent ikke så veldig ulikt i det siste året. Uten å ha hørt om gerilja kardio før.

Lenke til kommentar

Liten oppdatering på svømme spørsmålene et par sider tilbake;

Var hos ostopaten i dag og han så en klar fremgang på bare de to ukene jeg har holdt på nå. Venstresiden var litt mer utsatt enn den høyre, men med regelmessig trening så burde det jevne seg ut etterhvert. Han var enda litt i tvil ang. styrkeprogrammet mitt, men sålenge jeg svømte samtidig som jeg drev på med styrkeprogrammet så burde det gå fint.

 

Dette var gode nyheter nå som jeg går inn i en ny(hardere) periode med nytt program om en uke :)

Lenke til kommentar

Styrketrening er enda den store stygge ulven hos mange. I mine øyne er det styrketrening man trenger i dagens samfunn der de færreste jobber fostrer fysisk styrke uten og samtidig slite på kroppen. Å en stor andel av befolkningen sjeldent eller aldri presser seg mot max.

Lenke til kommentar
Styrketrening er enda den store stygge ulven hos mange. I mine øyne er det styrketrening man trenger i dagens samfunn der de færreste jobber fostrer fysisk styrke uten og samtidig slite på kroppen. Å en stor andel av befolkningen sjeldent eller aldri presser seg mot max.

8116078[/snapback]

 

Som eg skulle sagt det sjølv. Virker som om majoriteten av befolkninga byrjar tru at melkesyre er eit meieriprodukt :nei:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

I dag spydde jeg nesten på trening. Tok kanskje litt for hardt i med tanke på at jeg er småsyk. Jaja. Shaken er nede og dusjen venter :)

Lenke til kommentar
I dag spydde jeg nesten på trening. Tok kanskje litt for hardt i med tanke på at jeg er småsyk. Jaja. Shaken er nede og dusjen venter :)

8116398[/snapback]

En gang i blandt skal man henge over dassen i noen minutter før man orker å reise seg og gå i dusjen. Hva trente du? Bein, tipper jeg?
Lenke til kommentar
Å akkurat nå kjenner jeg ingen som trener "RYP" alla Børge metoden, grunn? Jo alle falt tilbake på vanlig split

8110547[/snapback]

Vil det si den RYP som tn har satt opp? ..og hva er split? :blush:

 

Jeg har i noen år trent med flere styrkeprogrammer jeg ikke har likt noe særlig, men siden jeg også må trene såpass mye kondisjon har jeg aldri klart å få noe utbytte av disse. I høst la jeg helt om og prøvde RYP. Har nå gått opp de 5 kiloene jeg har forsøkt å gå opp i flere år og samtidig klart å holde igang kondisjonstreningen. Det at RYP fungerte såpass mye bedre enn de andre programmene kan vell ha noe med modenhet og viljen til å virkelig presse meg, menmen.. så lenge det virker. :)

 

Jeg har jo egentlig ikke fulgt RYP til punkt og prikke. Jeg har ikke begynt med kosttilskudd eller avsluttet treningsøktene med kondisjon, men bare holdt meg til normalt kosthold og heller trappet opp antall kondisjonsøkter i uka. Har ikke hatt noe problem med å fullføre øktene enda. (Sett bort ifra hangups som jeg tok med. Har ikke hatt den framgangen jeg hadde satt opp der.)

 

Kan være RYP utgjorde akkurat det jeg trengte for å komme i gang med andre programmer, men jeg skal ikke se bort ifra at jeg kjører det en runde til i sommer hvis vekten går ned igjen.

 

Noen som har noen tips ang pyramide-trening feks i knebøy? Jeg klarer som oftest bare så vidt å fullføre pyramiden (noe jeg vil tro er poenget), men etter en periode så er det akkurat like tungt som det har vært og ved test står jeg akkurat der jeg sto tidligere.

Lenke til kommentar
Vil det si den RYP som tn har satt opp? ..og hva er split? :blush:

Det er nok TN.no sitt opplegg han tenkjer på. Split vil seie at du deler opp muskelgruppane i t.d. 3 grupper og trener desse kvar for seg (eksempel: måndag: rygg/biceps, onsdag: bryst/triceps og fredag: bein/skuldre).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Zethyr: Nei, rygg faktisk. Favorittøkten min vanligvis, men i dag var det vondt. Sliter likevel med styrken i biceps og grep når jeg tar diverse ryggøvelser.

Lenke til kommentar
Zethyr: Nei, rygg faktisk. Favorittøkten min vanligvis, men i dag var det vondt. Sliter likevel med styrken i biceps og grep når jeg tar diverse ryggøvelser.

8116822[/snapback]

Hehe, har samme problemet selv. Men markløft er jo en killer-øvelse :D Favorittøvelsen for min del, hvertfall.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...