Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trener ikke så mye mage egentlig. (Eller kanskje det er veldig mye, jaja).

Av og til med 10/15kg på magen når jeg er og trener hvis jeg gidder.

Tar vel en 30-40 reps og 3 serier da.

Ellers tar jeg 100-150 x2 hver kveld, bare for å få opp antal reps. til militæret. :)

Lenke til kommentar

Har altfor høy fettprosent til å se noe særlig, men merker stor fremgang mht. vekt/reps.

Er ikke noe stort mål for meg å få synlige magemuskler.

Edit: Skal forresten ned og trene akkurat nå, wuhuu... :)

Endret av Goophy
Lenke til kommentar
War: Du vet, når man trener hele kroppen, de fleste musklegruppen, da vil alle gruppene suge til seg opp energien og proteinene som du får i deg. Og hvis du da har trent alle muskelgruppen betyr det at hver musklegruppe får mindre en hva de hadde fått hvis du bare hadde trent en elr 2 muskler, get my point?

jeg dobbler dosen proteiner.

Øk treningsmengden hvis:

Du aldri har treningsverk

Du aldri føler deg sliten, eller at du har trent i det hele tatt

Du ikke vokser

Ikke forandre treningsmengden hvis:

Du er litt støl eller har en mild treningsverk med jevne mellomrom

Du er trøtt nok til å sove godt om natta, men ikke så trøtt og sliten at du mister motivasjonen

Du går rundt med en konstant "pump" i musklene

Reduser treningsmengden hvis:

Du er veldig støl, og har en smertefull treningsverk i muskler og ledd.

Du har dårlig matlyst, er trøtt og umotivert hele tida, men allikevel har vanskelig for å sove godt om natta

Styrken bare går nedover og nedover

Endret av War
Lenke til kommentar
Har altfor høy fettprosent til å se noe særlig, men merker stor fremgang mht. vekt/reps.

Er ikke noe stort mål for meg å få synlige magemuskler.

Edit: Skal forresten ned og trene akkurat nå, wuhuu... :)

Det er jo opp til hver enkelt hva man vil ,men et tips vil være å trene styrke nå frem til slutten av april, så kjøre fettforbrenningsprogam til sommeren .

Når du har kommet deg ned til 10% vil du tydlig se resultatene av treningen

Det som er mest vanlig er å trene styrke fra høsten ,hele vinteren , så trene forbrenningstrening mot sommeren.

og vedlikeholde vekten ut sommeren så styrke om høsten igjen og gjennom vinteren

Det er fordi som vil ha en markert kropp til sommeren, da kan man ikke kjøre styrketrening.

Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde gått inn for det vil jeg tro jeg hadde fått meg ned under 10% på ganske kort tid hvis jeg virkelig hadde gått inn for det, med mye kardio og diett.

Men jeg føler meg bra sånn som det er nå og prøver å holde meg på samme fettprosent, føler ikke at det er noe særlig givende å "slanke" meg.

Løper ca. 2-3 timer i uka og det får holde lenge.

Styrke i musklene er mye viktigere enn hvor markerte de er.

Iogmed at jeg driver på med "alpint" konsentrerer jeg meg stort sett om å øke styrke i legger, lår, korsrygg og mage.

Men trener resten av overkroppen også for å ikke se helt mishandlet ut. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hørte i dag at hvis man kombinerer store mengder proteiner (i form av f. eks. shakes) og andre naturlige kilder som egg, at kolesterolnivået vil øke til noe som er alt annet enn sunt.

Lenke til kommentar
Hørte i dag at hvis man kombinerer store mengder proteiner (i form av f. eks. shakes) og andre naturlige kilder som egg, at kolesterolnivået vil øke til noe som er alt annet enn sunt.

Hmm, er ikke sikker på sannheten i utsagnet, men jeg vet at plommen i egg er meget ugunstig for kolesterolnivået.

Hviten i egg er rent protein..

Så det beste vil være å bare spise hviten..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hmm, er ikke sikker på sannheten i utsagnet, men jeg vet at plommen i egg er meget ugunstig for kolesterolnivået.

Jeg mener det er best å spise begge deler. Det er det mange som mener; de fleste vitaminer og mineraler ligger i plommen.

Er forresten en spiller på bryne som sa dette (lokalt førstedivisjonslag).

Lenke til kommentar

Jeg mener det er best å spise begge deler. Det er det mange som mener; de fleste vitaminer og mineraler ligger i plommen.

Plommen inneholder også viktige enzymer.

Lenke til kommentar

Spis plommen, men baserer man proteininntaket sitt på egg ikke spis alle plommene, i usa kjøper man 4liter eggehvite på boks.

skulle hatt det i norge.

Et egg inneholder ca 6-7g protein og 4-5g fett. Av dette er 4g protein og 4-5g fett i eggeplommen, resten i eggehviten. Spiser du mange eggeplommer kan det bli litt mye mettet fett.

Du trenger ca 10 eggehviter for å få 30g protein.

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg har hørt at du ikke er noe vits i å få i seg så alt for mye proteiner, sånn ca 2 gram P per kg du veier, resten klarer ikke kroppen å ta opp, og du går rundt og fiser og driter det ut igjen.. Det jeg har hørt, men jeg har også hørt at det bare er bullshit, noen her som har en mening om det?

Lenke til kommentar

Hvorfor legger du vekta på magen, prøv å ha dem på brystet eller bak hodet, det blir mye tyngre da!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Trente 5 x 25 crunches og reverse crunches for magen før. Nå har jeg droppet all trening på den til fordel for andre øvelser.

På min proteinboks står det 1.2 - 1.5 gram protein per kilo kroppsvekt.

Lenke til kommentar

Hvorfor legger du vekta på magen, prøv å ha dem på brystet eller bak hodet, det blir mye tyngre da!

Jeg har vekten bak hodet, det var bare en måte å si det på. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har vekten bak hodet, det var bare en måte å si det på. ;)

aha ;) si det da, og ikke at du har dem på magen, for det er tyngre å ha dem bak hodet en på magen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...